לימודי סאונד,אקוסטיקה מבוא חלק 1

אקוסטיקה הוא ענף בפיזיקה העוסק בחקר הקול, גלים מכניים בגזים, נוזלים ומוצקים. מדען העוסק באקוסטיקה נקרא אקוסטיקאי. השימוש במדע האקוסטיקה בתעשייה ובטכנולוגיה מכונה הנדסה אקוסטית. ישנה חפיפה רבה בין תחומי העניין והעיסוק של אקוסטיקאי ושל מהנדס אקוסטיקה

תמיד שמדברים על הקלטות בקורס סאונד הוויכוח הסוער הוא באיזה מיקרופון השתמשת או באיזה קדם מגבר ובאיזה כבל מיקרופון, לפרטים הללו יש חשיבות אדירה אבל יש חשיבות לדברים אחרים הרבה לפני המיקרופון והקדם מגבר והפעם נעסוק באחד מהם והוא אקוסטיקה.

אקוסטיקה היא קריטית על מנת שנוכל להשיג תוצאות טובות ולהקליט כלים או שירה ברמה גבוהה. המיקרופונים שלנו מגיבים לאיך שהחדר שלנו מצלצל. אם אנו מקליטים בחדר שמהדהד יתר על המידה או בחדר שסופג יתר על המידה לא נקבל תוצאות מרשימות במיוחד, בחדר שמהדהד יתר על המידה נקבל סאונד של אמביאנס או "חדר". בכל ערוץ שנקליט וככל שנוסיף ערוצים להקלטה בחדר שכזה יהיה ריוורב של החדר שיתווסף אוטומטית ללא אפשרות שליטה ,זה בילד אין כבר בהקלטה. אם נקליט בחדר שהוא סופג יתר על המידה או חדר "יבש" הסאונד שלנו יסבול מחוסר פתיחות וישמע סגור עמום וחסר תדירויות מסויימות. .אנחנו צריכים איזון נכון של החדר בו אנו מקליטים ושילוב גם של ספיגה( על מנת לטפל בהדהוד שאינו רצוי) וגם של דיפיוזן(פיזור תדירויות) על מנת להגיע לפתיחות של הסאונד (שלא יהיה סאונד יבש או מת). בפעם הבאה נדבר על איך ליצור מצב אופטימלי ושליטה על האקוסטיקה אצלנו בחדר על ידי ספיגה ודיפיוזן כדי שנוכל להקליט באמת את הכלים והשירה שלנו ולא את ה"חדר" ותזכרו שלפני הכל אקוסטיקה היא דבר קריטי לסאונד שלנו…..

בקורס סאונד והפקה תלמדו על אקוסטיקה ואיך להתאימה לחדר ההקלטה הפרטי שלכם.

הוסף תגובה