לימוד גיטרה בוידאו – אקורדים וטאבים

רוב שיעורי הגיטרה המאפשרים לימוד גיטרה באמצעות סרטוני וידאו אינם כוללים חומר נלווה לשיעור כגון רשימת אקורדים וטאבים.
ישנם שיעורי גיטרה מושקעים יותר בהם מציגים את האקורדים בתוך הסרטון עצמו ואז ניתן לנסות לנגן את אותם האקורדים תוך כדי צפייה בסרטון.
הבעיה בגישה זו היא שבכל פעם שברצונכם להתאמן על השיר ואינכם זוכרים עדיין את האקורדים והטאבים של השיר עליכם לצפות מחדש בסרטון ולעיתים קרובות קשה לאתר קטע מסויים בשיר על מנת למצוא אקורד רצוי.
בשיעורי גיטרה רציניים ולרוב מסחריים שכרוכים בתשלום ניתן להוריד מהאתר רשימת אקורדים, טאבים ומילים של השיר אותו אתם מנגנים ולומדים.

 

באתר guitarfree שילבתי את היתרון בצפייה של שיעור גיטרה בוידאו יחד עם יכולת להוריד את רשימת האקורדים והטאבים כקובץ בפורמט PDF בו ניתן לצפות תוך שימו בתוכנת Acrobat Reader.
בנוסף, התחלתי להשתמש בטכניקה נוחה לאימון : האזנה לקובץ מידי MIDI בו ניתן לשמוע תפקידי פריטה במהירות איטית ביותר. לאחר שאתם מתורגלים, ניתן להאזין לקטע מידי נוסף במהירויות גבוהות יותר ולשפר את יכולת הנגינה שלכם על הגיטרה.
כעת ניתנת לכם האפשרות ללמוד לנגן תוך כדי צפייה בסרטון ולאחר שהבנתם ותרגלתם את העקרונות העיקריים שהועברו בשיעור ניתן להמשיך את התרגול תוך קריאת רשימת האקורדים והטאבים אותם דאגתם להדפיס.

לדוגמא :
שיעור גיטרה ללימוד השיר "משהו חדש מתחיל עכשיו" של דני רובס. 
שיעור זה כולל בתוכו – 
1. סרטונים בהם מוצגים האקורדים תוך כדי צפייה בשיעור.
2. קובץ אקורדים וטאבים נלווה.
3. שני קיבצי מידי MIDI במהירויות שונות לאימון הפריטה על הגיטרה.

 

אז קדימה, תתחיל לנגן !

בברכה
בוני

הוסף תגובה