למה חשוב לבצע תיקון מרזבים לפני החורף?

למה חשוב לבצע תיקון מרזבים לפני החורף?

התפקיד של המרזב הוא לסייע בניקוז המים מהגג על מנת למנוע הצפות ונזילות. מטבע הדברים, מאוד חשוב לוודא שהמרזבים פתוחים ותקינים עוד לפני הגשם הראשון – אבל כדאי גם להכיר את הסיבות לתקלות הנפוצות. בנוסף, משתלם יותר לתקן את המרכזים בחורף מאשר בקיץ ותמיד צריך לעשות את זה עם חברה שמבינה בתחום ולא בצורה עצמאית

מרזבים עלולים להיהרס ולהיסתם עם השנים. הבעיה היא שאלא אם נקפיד על תחזוקה ועל ביקור תקופתי של בעלי מקצוע לצורך בדיקה של המרזבים, לא נדע שקיימת תקלה עד שלא נראה את סימני הרטיבות, הנזילות והצפות המים. יתרה על כך, רבים בישראל טועים לחשוב שבגלל האקלים הים התיכוני ניתן להזניח את המרזב – בעוד ההפך הוא הנכון.

גורמים נפוצים של תקלות במרזבים

התפקיד של המרזב הוא כידוע לפנות ולנקות את המים מהגג אל פתחי הניקוז והביוב המיועדים לכך. בשביל שהמרזב יבצע את תפקידו, הוא חייב להיות פתוח. הבעיה היא שקיימים גורמים שונים שעלולים לגרום למרזבים להיסתם ואז גם להיהרס:

  • חדירת עלים
  • בלאי טבעי
  • סדקים של המרזב
  • לשלשת יונים או ציפורים אחרות
  • שיפוצים או סופות חול שגורמים להצטברות אבק
  • שאריות ברזל או בטון כתוצאה מעבודות על הגג

כל הגורמים לעיל עלולים להחליש את המרזב ולמנוע ממנו תפקוד יעיל. עם הזמן, רואים גם סדקים או חורים המופיעים על המרזבים ובסביבתם. אלו תופעות שחוזרות על עצמן עם כל סוגי המרזבים, אלא אם מתאמים שירות מקצועי של תיקון מרזבים.

החשיבות של תיקון מרזבים לפני החורף

חשוב לדאוג למרזב לפני החורף על מנת לדעת שכאשר יחלו הגשמים, יהיה איך לפנות אותם בצורה מסודרת. מרזב תקין הוא תנאי לחורף יבש ובלעדיו לא ניתן לפנות את המים מהגג. יתרה על כך, יש עוד כמה סיבות טובות לתת עדיפות לאפשרות של תיקון מרזבים בחורף ולא בקיץ או בעונות המעבר:

  • קל יותר לתקן את המרזב לפני שיש גשם – בחורף יותר קשה לתקן את המרזב כי יש גשמים, רוחות ומזג אוויר סוער. לעומת זאת, בקיץ ובעונות המעבר אין בעיית נגישות אל הגג וניתן לזהות מאוד בקלות את הסדקים והתקלות.
  • התיקון בקיץ זול יותר – ככל שמתקרבים יותר לעונה הגשומה או אם כבר החלו הבעיות במרזבים, כך העלות של שירות תיקון מרזבים יעלה. זה טבעי לחלוטין, כי המחיר הוא תמיד פונקציה של ביקוש מול היצע: כאשר רוב האנשים נזכרים שיש בעיה במרזב, מה שקורה בדרך כלל בחורף, הביקוש עולה. במקביל, ההיצע של בעלי המקצוע נותר קשיח. התוצאה היא עליית מחירים, שאפשר מאוד בקלות להימנע ממנה אם מקדימים תרופה למכה.
  • הזמינות גבוהה יותר – חשוב לבצע תיקון מרזבים לפני החורף בשביל להבטיח שיעבור כמה שפחות זמן מהרגע שבו מזהים את התקלה ועד שמתקנים אותה. אם מגיעים מוכנים לחורף, לא צריך לדאוג מהצפות או נזקי מים.

למי כדאי לפנות?

התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של תיקון מרזבים לפני החורף הוא להזמין חברה מקצועית ולא לנסות לעשות את זה לבד. אמנם בשביל לתקן את המרזב עם חברה מקצועית צריך לשלם כסף, אבל מקבלים אחריות על התוצאות.

בנוסף, עדיף שבעלי המקצוע יתקנו את המרזב כי זה כרוך בעבודה בגובה ובסיכונים. בשביל למנוע את הסיכונים הללו ולהתמודד עם כל סוגי התקלות תחת קורת גג אחת, כל מה שצריך לעשות הוא לפנות לחברה מנוסה.

הוסף תגובה