למה חשוב לחגוג יום הולדת ואיך לעשות את זה?

חגיגת יום הולדת לילד היא הזדמנות להראות אהבה, לשים אותו במרכז ולשמח אותו, אבל כהורים היא יכולה להזמין גם הרבה עבודה, כאבי ראש ולחץ. כדי לצאת מאתגר יום ההולדת בשלום, כדאי לתכנן אותו היטב, כך שיתאים באמת לרצונות ולציפיות של ילדכם כמו גם ליכולות שלכם. הרבה הורים חוששים ולפעמים מוותרים על מסיבת יום הולדת לילד בגיל הרך, מחשש שיתאכזב, ילחץ ויבכה, אבל יום הולדת הוא אירוע חשוב בכל הגילאים (לפחות מגיל שנתיים והלאה) ויש בהחלט דרך להצליח בארגון החגיגה, בכל גיל.

של מי יום ההולדת הזה?

תכנון יום ההולדת יכול לגרור אותנו להתעסקות בהפקה שתתאים לכל ילדי הגן, או במחשבות על מה יגידו ההורים האחרים והאם האירוע יעמוד בסטנדרטים של מסיבות ילדי הגן האחרים. חשוב לא לשכוח שמדובר ביום חגם של הילד או הילדה, לכן המסיבה צריכה להיות קודם כל על פי בקשתם ורק אחר כך תוך התחשבות באחרים. שיתוף הילד בתכנון ובביצוע הוא חלק מתהליך חינוכי חשוב שאפשר להרוויח על הדרך.

חגיגה מותאמת לילד

 

ימי הולדת לילדים אפשר לחגוג באופנים רבים, אך לצד הרצונות והפנטזיות של חתן או כלת השמחה, תפקידנו להתאים את האירוע למידותיו המציאותיות של הילד: האם יהנה להיות במרכז האירוע או יהיה נבוך או לחוץ מתשומת הלב? האם אירוע רב משתתפים מתאים לו או שעדיף להזמין מעט ילדים? האם מסיבה בפארק, באוויר הפתוח תעשה טוב לילד או שבחצר הבית או במרפסת הוא ירגיש נוח יותר?

יצירת אווירה

לפני שאתם מזמינים קוסם, ליצן ומתנפחים, יום הולדת מוצלח מתחיל מאווירה חגיגית, אותה לא קשה לייצר גם בתקציב בסיסי. כל מה שצריך זה לדאוג לקישוטים ובלונים צבעוניים וחגיגיים ולמוסיקה שהילדים אוהבים ברקע. הקישוטים והמוסיקה הופכים את המפגש למסיבה, אבל גם מתחמים את המקום בו היא מתרחשת פיזית ואודיטורית. הפעלה וכיבוי המוסיקה עוזרים לנהל את האירוע בין חלקים של משחק והשתוללות או פעילות חופשית, לזמנים שדורשים הקשבה להנחיות וריכוז של הילדים.

פשטות

אחת הסכנות הגדולות בתכנון יום הולדת היא עודף המוטיבציה שלכם לעשות את האירוע הכי מוצלח ומשוכלל שאפשר. מומלץ מאוד, במיוחד בגילאים הקטנים, לפשט את האירוע ככל שניתן. לדוגמא, לחלק אותו להתכנסות וריקודים, פעילות מרכזית וכיבוד.

להכין את הילד ולהכין עם הילד

הכנת המסיבה עם הילד הופכת אותו לשותף ויכולה ללמד אותו המון. במקביל, ההכנה והשיחה שתנהלו תוך כדי ההכנה, יאפשרו לכם להכין את הילד לאירוע, להרגיש את רמת הציפיות שלו, להסביר לו מה יקרה בפועל, כך שיגיע מוכן, ירגיש בנוח ולא יתאכזב אם דברים לא הולכים בדיוק כמו שחלם.

יום הולדת, גם לילד קטן, הוא הזדמנות לא רק לתת לילד את האהבה וההשקעה שמגיעים לו, אלא גם אירוע מעצב שמלמד אותו הרבה דברים חשובים שילוו אותו בעתיד. כהורים, בלי קשר למידת ההשקעה וסוג ההפעלה, כדאי לתכנן את האירוע בצורה פשוטה, שתקל עליכם אך לא פחות חשוב, גם על הילדים.

הוסף תגובה