התייעצות עם רופא פרטי היא בדיוק מה שבני זוג והורים לעתיד צריכים על מנת להיערך טוב יותר אל האירוע הכי חשוב בחיים שלהם. במאמר הבא נסביר מה היתרונות של שירותי ייעוץ מן הסוג הזה, איך הם באים לידי ביטוי ולמי הם מיועדים

ייעוץ גנטי פרטי ניתן על ידי איש מקצוע שהוא גנטיקאי ורופא נשים. כפועל יוצא מכך, אפשר לרכז תחת קורת גג אחת המון סוגים שונים של שאלות. אבל עוד לפני שבני זוג או הורים לעתיד מגיעים אל הרופא הזה ומקבלים הזדמנות לשאול שאלות, הם צריכים להבין מה מטרת הפגישה. אם מבינים לעומק את המשמעות ואת החשיבות של פגישת ייעוץ מן הסוג הזה, סביר להניח שהעדיפות תהיה למפגש עם רופא פרטי בלבד.

היתרונות של רופא פרטי

רופא פרטי זמין יותר ללקוחות שלו מאשר רופא ברפואה הציבורית. בעוד התורים ברפואה הציבורית הם מאוד ארוכים, מול רופא פרטי ניתן לתאם תור ופגישת ייעוץ יחסית מהר. יתרה על כך, הזמינות של רופא פרטי חלה גם על אנשים שלא גרים באותה עיר או באותו אזור. אז מה שהוא מסובך ולפעמים בלתי אפשרי ברפואה הציבורית, הופך להיות מובן מאליו כאשר נותנים עדיפות לאפשרות של ייעוץ גנטי פרטי.

היתרונות של ייעוץ גנטי

השאלה המתבקשת היא למה להשקיע דווקא במפגש עם רופא פרטי לגבי ייעוץ גנטי. כדי לענות על זה, צריך להבין מה המשמעות של ייעוץ גנטי. על קצה המזלג, ניתן למשל לראות את הקשר בין ייעוץ גנטי לבין מידע מבוסס שיש לבני הזוג או להורים לעתיד. אם אנשים שמתכננים להביא ילד לעולם רוצים לקבל מושג כמה שיותר מבוסס ומנומק לגבי הסיכונים שעל הפרק, רק ייעוץ גנטי ייתן להם את התשובות.

למה ייעוץ גנטי פרטי ולא ציבורי?

ייעוץ גנטי שמבוצע על ידי רופא פרטי כולל אבחנה של כל מקרה לגופו. כמובן שאבחנה כזו יכולה להתבצע גם על ידי רופא ברפואה הציבורית, אבל שם מדובר בדרך כלל על ליווי כולל ולא אישי או פרטני. כתוצאה מכך, בני זוג שמגיעים לפגישת ייעוץ בנושא גנטיקה של העובר לדוגמא יכולים בכל פעם לפגוש רופא אחר. לעומת זאת, אותו רופא פרטי יכול ללוות את בני הזוג ואת ההורים מרגע המפגש הראשון ועד שהם מעוניינים לסיים את המעקב.

עלויות של ייעוץ פרטי

ייעוץ גנטי פרטי מטבע הדברים כרוך בהוצאה כספית מסוימת, עם זאת, יש מקום להשוות בין ההוצאה הפרטית הזו לבין ההוצאה הציבורית בעוד שלל פרמטרים נוספים. אם עושים את זה בצורה נכונה, רואים למשל שיש אפשרות לממן לפחות חלק מהעלויות באמצעות השתתפות של קופות החולים. במידה וקופות החולים לא מסכימות להשתתף בעלות של מפגש עם רופא פרטי לצורך ייעוץ גנטי, ניתן לבדוק את הסבסוד שניתן על ידי חברות הביטוח הפרטיות.

מידע אובייקטיבי של רופא פרטי

ייעוץ גנטי פרטי כדאי יותר כי הוא כולל הקניית מידע אובייקטיבי שלא תלוי בגוף ציבורי כזה או אחר. בעוד רופא של בית חולים מסוים עלול להיות מוטה לטובתו, עם רופא פרטי אין בעיה כזו והאינטרס שלו עולה בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד. כמו כן, ניתן לבחור את הרופא הפרטי לפי המלצות של מטופלים מרוצים. כך מקבלים מהרופא מידע כמה שיותר אובייקטיבי וגם מרגישים בטוחים יותר לסמוך עליו. אם עדיין יש התלבטות, ניתן לתאם מול הרופא לפגישת היכרות כללית בלבד. 

הוסף תגובה