למה מזגנים עיליים הפכו לחובה בכל בית?

למה מזגנים עיליים הפכו לחובה בכל בית?

מזגן המותקן בחלק העילי של הקיר יכול להתאים כיום גם לחללים קטנים גם לחללים גדולים. עם זאת, חשוב מאוד לבחור אותו נכון ולהשוות בין הדגמים על פי המפרט הטכני, המחיר וההתאמה לדרישות של קהל היעד והלקוחות

השוואה בין סוגים שונים של מזגנים מגלה שיש הבדלים משמעותיים שמשפיעים על התפוקה ועל המחיר. באופן עקרוני, ההבדל הכי גדול הוא בין מזגנים מרכזיים לבין מזגנים עיליים. עם זאת, דווקא מי שזקוק למזגן מן הסוג הזה לא תמיד מכיר את היתרונות והמאפיינים שלו. לכן חשוב לברר לעומק לגבי התכונות של מזגן המותקן בחלק העילי של הקיר לעומת מזגן מרכזי ובמידת הצורך להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום.

מהם מזגנים עיליים?

המזגן שמותקן בחלק העילי של הקיר נועד במקור על מנת לפתור את הבעיה של מיזוג חללים קטנים. בחללים קטנים שבהם לא היה משתלם להתקין מזגן מרכזי, העדיפו פתרון שבו המזגן לא תופס מקום בשטח הרצפה, צובר פחות אבק ומשיג יעילות גבוהה. כיום משולבים במזגנים כאלה מדחסי אינוורטר משוכללים, מה שהופך את הדגמים המומלצים לרלוונטיים גם עבור חללים גדולים.

איך הם שונים ממזגן רגיל?

המזגן שמותקן בחלק העילי של הקיר ובדרך כלל מעל המשקוף של הדלת כולל בתוכו שרוול אחד בלבד. בכך הוא שונה ממזגן מיני מרכזי למשל, שיכול לקרר או לחמם כמה חדרים בעת ובעונה אחת. חוץ מזה, המזגן שונה מהמזגן הרגיל באופן זרימת האוויר: בגלל שהקור יורד מטבעו כלפי מטה, המיקום שלו משפר את האפקטיביות של מיזוג חלל הפנים.

מהם סוגי מזגנים העיליים?

ההצלחה של המזגנים במדינה חמה כמו ישראל מעודדת את היצרנים להציע אותם בעוד דגמים חדשים. כתוצאה מכך, יש נכון להיום הבדלים רבים בין סוגי המזגנים העיליים והם באים לידי ביטוי בכמה פרמטרים:

  • כוח סוס – מזגן בוחרים לפי נתוני כוח סוס. ברוב החדרים מתאימים מזגנים בתפוקה של עד 2.5 כוחות סוס, אך יש חדרים שבהם כדאי לברר לגבי דגמים עוצמתיים יותר.
  • סוג המדחס – המדחס הוא הפקטור העיקרי שמשפיע גם על המחיר של המזגן וגם על היעילות שלו. מזגן עילי עם מדחס רגיל נכבה ונדלק לפי הטמפרטורות שיש בחלל הפנים. לעומת זאת, מזגן עם מדחס אינוורטר פועל באופן רציף. בגלל שהמדחס לא צריך להידלק ולהיכבות בכל פעם שהטמפרטורות יורדות או עולות אל מעבר לרף המוגדר על ידי המשתמש, צריכת האנרגיה יעילה יותר והוא חוסך בהוצאות החשמל.
  • עיצוב – המזגן בולט מאוד בחלל הפנים של החדר או הבית. אם רוצים לשלב אותו באלגנטיות בעיצוב הקיים, מאוד חשוב להשוות בין הדגמים גם לפי איך שהם נראים. ההבדל העיקרי הוא בין מזגנים לבנים לבין מזגנים שחורים, אבל יש כיום דגמים שמגיעים עם הדפסים מיוחדים לבחירת הלקוחות.

איפה כדאי להתקין אותם ?

מזגנים עיליים מתאימים לחדרים קטנים עד בינוניים. בחדרים גדולים הוא נחשב פחות יעיל לעומת מזגן מרכזי או מיני מרכזי, אך אפשר להשוות בין הדגמים ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי דגמים בתפוקה גבוהה במיוחד. ספציפית בבתים פרטיים או דירות, מזגנים עיליים מומלץ למשל לחדרי שינה של ילדים ותינוקות, לחדרי ארונות, לחדרי שירותים או למטבח שיש לו לפחות 3 קירות והוא נפרד מהסלון.

הוסף תגובה