לעבור את החגים בלי לעלות קילוגרמים

לעבור את החגים בלי לעלות קילוגרמים
יש מצב?
בואו ונבדוק מה האפשרויות:
• להתעלם
• רק לטעום
• לאכול ולהתמודד עם התוצאות אחר כך
• לאכול רק מה שטעים
• לאכול במידה
• לא לאכול בכלל
החגים הבאים עלינו לטובה (?) מביאים איתם שפע של מזון. כן כן ככה זה אצל היהודים. במקומות אחרים בעולם אנשים נפגשים עם המשפחה פעם או פעמיים בשנה, סביב ארוחות מסורתיות. כמה כבר אפשר להשמין כשאוכלים רק פעמיים בשנה? אצלנו אין דבר כזה בלי ארוחות חג.
חודש חודשיים לפני החגים מתחילות השאלות "איפה אתם עושים את החג"? 
ואז מיד עולה בדמיוננו תמונת המשפחה המורחבת ו… אוכל אוכל ועוד אוכל 
ערב חג – כולם לבושים חגיגי מגיעים להורים, דודים, קרובים (תבחרו איך זה אצלכם במשפחה) עם הסירים.כשכולם יושבים סביב השולחן מתחילה התחרות. כל אחד מביא את המנות הכי טעימות שלו ומצפה למחמאות. איזה מתח… כולם עסוקים בבליסה, דרך מעולה לפרוק מתחים???
מתחילים עם הדגים של דודה בלומה
ממשיכים עם המרק של סבתא
אחר כך חייבים מנה ראשונה של הדוד הבשלן
מנה עיקרית מורכבת מבשר/פחמימות ושאר ירקות
לא טעמו מהסלט? – "זה לא משמין"
ו – איך אפשר בלי מנה אחרונה שמשלבת חדש וישן. לפתן מסורתי (גם של דודה בלומה) עם עוגה במחיר מופקע מאחת הקונדיטוריות הנחשבות בעיר…
ואז מגיע היום שאחרי (ערב החג) וכמו הדברים הטובים שלא נגמרים וגם משמינים, יש ארוחת אפטר ערב חג, וכבר בצהרים שוב אנחנו מסובין לארוחה נוספת. ומה מחר? עוד ארוחה.  בראש השנה חוגגים כפליים בערב חג ובשני ימי חג.
עד שהתאוששנו מכל האוכל מגיע יום כיפור, סעודה מפסקת, סעודת שבירת הצום, ערב סוכות, ארוחות בסוכה, שמחת תורה…. חודש שלם של חגים וארוחים. ואצלנו כמו אצל היהודים – אוכלים ואוכלים
אפשר אחרת? אפשר
דיאטה/הרזיה/ שמירה על המשקל – בואו ונחליף מינוחים. במקום מלחמה יום יומית במשקל- נצחון יום יומי להרגלי אכילה נכונים. בכל יום מחדש אנחנו מנצחים מחדש !!!!!

באימון להרגלי חיים בריאים יש מספר שלבים: 

הלטה, תוכנית אסטרטגית, ביצוע, סיפוק והנאה מההשגים והתוצאות.
איך זה עובד בנושא שלנו?
החלטה
החלטתי שהשנה אני יורדת קילו אחד בחודש החגים. 
תוכנית אסטרטגית (מתמטיקה פשוטה)
חילקתי את החודש למספר החגים (ארוחות החג) שבו
ראש השנה – 3
יום כיפור – 2
סוכות, חוה"מ ושמחת תורה – 4
סך הכל שמונה ארוחות משפחתיות מחייבות

ביצוע

בקילו אחד שאני אוריד החודש יש 1000 גרם =  125 גרם לארוחה
בכל ארוחה אמנע במודע מ-125 גרם השמנה פוטנציאלית שהיו יושבים בצלחת והפעם לא אוכל אותם. זה יכול להיות תפוח אדמה, או חצי פרוסת עוגה, או פרי, או מרק עם איטריות – המנעות במודע מאחת המנות המצויינות כמובן בלי להגזים בשאר הארוחה תביא את התוצאות.

סיפוק

חברים זה עובד !!! ניסיתי את זה בחג וגם ביום חול.
בואו נודה, רוב האנשים שיש להם משקל עודף כזה או אחר אוכלים יותר ממה שהם ממש צריכים. עוד ביס ועוד טעימה, עוד בורקס או פרי. אוכלים כשכולם אוכלים וגם כשלא רואים, אוכלים בחברה ולבד, לפני ארוחה כדי לא להיות מאד רעבים ועוד ועוד תירוצים.
באימון להרגלי חיים בריאים אנחנו לומדים להנות מכל ביס וכל טעימה.  בואו נאכל בלי נקיפות מצפון בדיוק את הכמות הנכונה לנו, כל זמן שטעים (לביס הראשון והעשירי יש את אותו הטעם), נשים בצלחת את הכמות הרצויה מתוך ידיעה שאם נסיים את הכל ועדיין נהיה רעבים תמיד אפשר לקחת עוד מנה.  בכל ביס נבדוק אם באמת באמת טעים ונעים לאכול או שיש סיבות אחרות לאכילה (זה כבר בצלחת לא נעים להשאיר, אף אחד לא רואה, אני לא רוצה להעליב את מי שבישל) שהם בעצם תירוצים שאנחנו ממש אבל ממש לא צריכים.
ניקח אחריות על עצמנו, על מה שאנחנו אוכלים, על ההנאה ועל ההתאפקות, על כיבוש היצר ועל הנצחון.
מאחלת לכולנו חג שמח
מלא בהנאה
בלי השמנה
עם תוצאות ו(לפחות) קילו אחד פחות
שנה טובה
דליה
ספטמבר 2008
Copyright © 2008 Dalia Crown. All rights reserved – כל הזכויות שמורות © דליה קרון 2008

הוסף תגובה