לרדוף את בנט עד לקבר

הנה נתבשרנו כי חבר הכנסת שלמה קרעי הגיש הצעת חוק כי ראש ממשלה שהונה את הציבור וכיהן פחות מ36 חודשים בתפקיד, לא יקבל את ההטבות שמקבל ראש ממשלה לשעבר, כגון: משרד, מזכירה, נהג ועוד כלי שרת ממן זה. הליבה של ההצעה היא כי הוא לא יזכה להיקבר בחלקת גדולי האומה לצד רעייתו. הצעה זו של קרעי, הקורעת מצחו ברור שהיא פרסונלית ומיועדת נגד נפתלי בנט. הרי נפתלי בנט יכהן לפי ההסכם הרוטציה רק 25 חודשים ונחשב למי ש"הונה את הציבור" שלו. מה המשמעות "הונה את הציבור" זה עניין של הגדרה, וכי נתניהו לא הונה את הציבור, וגרוע מכך פילג את הציבור ועוד יותר גרוע חי על חשבון הציבור עם מנעמי השלטון שייעד לעצמו.

ובהקשר להצעה הקורעת, כי נפתלי בנט לא יזכה בבו ימו ויקבר לצד רעייתו הסימפטית, רעיית ראש ממשלה צנועה שתודה לאל על כך שירשה את שרה הסוררת והבלתי נסבלת. את הכל אפשר לקבל, אך לא את העובדה ששלמה קרעי, הנושא אגב בתואר המכובד דוקטור, רודף את בנט ורעייתו עד לקבר.

אפשר לחשוב כי יש איזה עונג להיקבר לצד גדולים, בחלקה שנועדה לנשיאים, ראשי ממשלה ויושבי ראש הכנסת. בהקשר זה ניתן לצטט את לואי ה14 שתבע את הביטוי "אחריי המבול". אגב, משום מה טדי קולק, ראש עיריית ירושלים, ששימש כמלשין נגד יהודים בתקופת "הסזון", ולחץ ואיים על יואל ברנד שלא לפרסם את ספרו שהפליל את ראשי הסוכנות שלא עשו דבר להצלת יהודי הונגריה בתקופת השואה. קבורתו של טדי קולק שם מתמאת את חלקת גדולי ההומה. אגב, דווקא הגדולים ביותר אינם קבורים שם. ויצמן הנשיא הראשון קבור ברחובות במכון הנקרא על שמו. בן גוריון קבור לצד רעייתו פולה בשדה בוקר. משה שרת קבור בטרומפלדור תל אביב ואילו מנחם בגין קבור לצד רעייתו בהר הזיתים סמוך לקברם של עולי הגרדום. והנה "נתבשרנו" כי בני גנץ אשר כיהן בקושי חודש כיושב ראש הכנסת בקומבינה לקדם את הממשלה הפריטטית שלו עם נתניהו עומד בקריטריון להיקבר לצד רעייתו בחלקת גדולי ההומה.

יכול להיות הכוונה לבני גנץ שהוא היה מוותר על התענוג הזה ולא לחוות את המרורים אשר נתניהו הלעיט אותו בממשלה הפריטטית בה היה אמור לפי ההסכם שנחתם ומעולם ביבי לא התכוון לקיימו לכהן כראש ממשלה (זוכרים? "בלי טריקים ושטיקים").

אז למה לרדוף אנשים עד לקבר? בעצם, מה כל כך חשוב לאנשים לדעת בחייהם מה יהיה מקום קבורתם? זו נפלאה ממני.

הוסף תגובה