מאיזה גיל אפשר לעשות גשר בשיניים?

מאיזה גיל אפשר לעשות גשר בשיניים?

אורתודונטיה זהו תחום שמתמחה ביישור שיניים ולסתות ועוסק באבחון, מניעה וטיפול בבעיות שיש להן קשר למיקום השיניים, למבנה הלסתות ולכלל מבנה הפנים. טיפול אורתודנטי יכול להביא לשינוי בריאותי ואסתטי, וכן לחיוך בריא ומושך שמשפר את ההופעה החיצונית ואת הביטחון העצמי. למרות שיישור שיניים למבוגרים הפך היום להרבה יותר נפוץ, המודעות לבעיות השיניים ובפרט לצד האסתטי שלהן מעסיק דווקא לא מעט הורים לילדים קטנים אשר תוהים מתי הזמן הנכון להתחיל עם טיפול יישור שיניים לילדיהם. ובכן, במקרה הזה לא תהייה תשובה חד משמעית, אבל כן נדרש להתחיל במעקב כבר מגיל 7. לרוב, מעקב מדי שנה אצל אורתודנט יהיה מספק, אך במידה ותתגלה בעיה חריגה במיוחד כמו אובדן מוקדם של שיני החלב או בעיה תפקודית חמורה יותר שעלולה לפגוע באיכות חיי הילד, יומלץ להתחיל טיפול אורתודנטי.

אף פעם לא מאוחר!

לעיתים, בכל הקשור לבדיקות רפואיות, יכול להיות מעט בלבול – מתי צריך בדיקת שמיעה? מתי עושים חיסון טטנוס? ומתי  מומלץ יהיה להביא את הילד בפעם הראשונה לאורתודנט ולהתחיל טיפול? התשובה לשאלה האחרונה, היא שבסביבות גיל 11 אפשר להתחיל לבצע טיפולים אורתודנטיים. כמו כן, מומלץ לעשות זאת גם במקרים בהם ניתן לזהות במרווחים בין השיניים, או במקרה שחסרה שן והשיניים הסמוכות מתחילות לזוז לכיוון המרווח. גם במקרים בהם מתגלה בעיה בהתאמה בין שתי הלסתות ההמלצה תהיה להתחיל טיפול אורתודנטי. בגיל ההתבגרות אפשר ואף רצוי לבצע מנעד רחב של טיפולי שיניים אסתטיים, זאת להבדיל ממה שנהוג היה לחשוב בעבר. 

מה מאבחן האורתודונט בבדיקה הראשונה?

הבדיקה הראשונה תהיה בדיקת היכרות, כשהמטרה תהייה להכיר את החיים וההרגלים של הילד ולהבין האם יש תלונה או בעיה שעשויה להפריע לילד או להוריו. לאחר מכן תבוצע בדיקה שבמהלכה יתרשם האורתודנט מתווי הפנים של הילד, מצורת השיניים שלו ומסגירת הלסת. במידה וימצא צורך אפשרי בטיפול אורתודנטי, ולאחר מתן הסבר, המטופל ישלח לכמה צילומי לסת שיאפשרו אבחון מלא של כלל הנתונים לצורך התאמה של סדרת טיפול יישור שיניים שתתאים לצרכים ולרצונם של הילד ושל הוריו.

יישור שיניים גם למבוגרים

נראה כי הנהירה של אוכלוסיית המבוגרים אחר טיפולי אורתודנטיה היא תוצר של כמה וכמה שינויים שקרו בתחום יישור שיניים בשנים האחרונות. בין היתר, הכוונה היא לשיטות החדישות ליישור שיניים למבוגרים שמאפשרות למטופלים ליהנות מיישור שיניים איכותי למדי, אפקטיבי ומהיר וכל זה בהיעדר שאף אחד לא יהיה מודע כלל לעובדה שהוא נמצא בעיצומו של תהליך טיפול יישור שיניים. בעבר מבוגרים שרצו לעבור תהליך של יישור שיניים היו צריכים להרכיב סמכים וגשר מברזל שהיו בולטים לעין וששינו את צורת הדיבור. הקונוטציה לגיל הנעורים גרמה להרבה מבוכה בקרב המבוגרים שהעדיפו להמשיך ולהסתובב בעולם עם שיניים עקומות או בולטות במקום להרגיש נבוכים לנוכח המראה שלהם. החדשות הטובות הן שהיום יש מגוון שיטות חדשניות שמאפשרות יישור שיניים בהיעדר גשר מברזל, יישור שיניים למבוגרים שהוא שקוף מהיר ולא כואב, וזאת מבלי שיאלצו להרגיש מבוכה בחיי היום יום. אחת השיטות הנפוצות כיום היא שיטת – 'אינויזליין' שיטה מהפכנית ליישור שיניים שעושה שימוש בקשתות שקופות. הקשתות עשויות מפולימר דק ושקוף, מה שמתאים בעיקר למבוגרים שלא רוצים לפגום במראה הפנים שלהם ומבלי שהחברה סביבם תזהה שהם בעיצומו של טיפול אורתודנטי.

הוסף תגובה