מאמר שני לקראת ערב זמר: "משירי שלישיית החלונות הגבוהים ועוד…"

 

נולדה ב-14 באוגוסט 1940 בפיטסבורג, שבארצות הברית בשם ג'וזפין מרסיה כץ. בשנת 1959, כאשר הייתה בת 19, עלתה כץ לישראל במסגרת גרעין של תנועת הנוער הבונים ושהתה בקיבוצים גשר הזיו ואורים. ובתחילת שנות השישים עברה להתגורר בתל אביב, 
בשנת 1963 השתתפה כץ כרקדנית במחזמר "גבירתי הנאווה" ובהמשך, שיחקה בהצגה "איך להצליח בעסקים". באותה תקופה פגשה את המוזיקאי שמוליק קראוס, (בעלה לעתיד), ובהשפעתו החלה לעסוק בשירה. בתחילת דרכה שרה באנגלית בעיקר במועדונים שונים, בעוד קראוס מלווה אותה בנגינה. בשנת 1964 הקליטה כץ את שירה הראשון בעברית "דונה דונה". לאחר מכן השתתפה בהרכב מוזיקלי יחד עם קראוס, זיגי סקרבניק ונגנים שונים.
ובשנת 1966 הקימה כץ, לצד בעלה, שמוליק קראוס, ואריק איינשטיין את להקת "החלונות הגבוהים". כץ שמשה כסולנית בלהקה ובעיקר כזמרת קולות ליווי. הלהקה זכתה להצלחה רבה.לאחר מכן החל ההרכב להופיע בבריטניה, שם תפקדה כץ כסולנית בולטת, עקב הקלות בה שרה בשפת האם שלה, האנגלית. 
ג'וזי כץ השתתפה בסדרת הטלוויזיה של חבורת לול, ולאחר מכן בסרט הקולנוע של החבורה "שבלול", בבימויו של בועז דוידזון, ולצד אורי זוהר ושלום חנוך.
באותה שנה השתתפה כץ באלבומם של שלום חנוך ואריק איינשטיין "פלסטלינה" וביצעה את השיר "מה אתי", שזוכה להצלחה רבה עד עצם היום הזה. 
בשנת 1971 הצטרפה, יחד עם קראוס, ללהקת "כיף התקווה הטובה", הרכבו של זהר לוי. למרות הפירוק המהיר, מספר שירים פורסמו ונחלו הצלחה ביניהם, "אצלי הכול בסדר" ו"לוח וגיר".
ב-1972 הצטרפה כץ לצמד הדודאים, בני אמדורסקי וישראל גוריון, להרכב שנקרא "הטוב הרע והנערה". בפסטיבל הזמר לאותה שנה ביצעו את השיר "טוב לי לשיר", אותו יצרו אהוד מנור ושמוליק קראוס. 
ג'וזי כץ הייתה אישתו של שמוליק קראוס, אולם בשנות השמונים המוקדמות, חווה הזוג משברים רבים עקב מצבו הנפשי הרגיש של קראוס, מעצריו ואשפוזיו הרבים, ולטענתה של כץ, קראוס אף נהג להכותה.
ב-1982 עזבה ג'וזי כץ את הארץ ועברה להתגורר בארצות הברית עם שני ילדיה, בן ושם. היא נישאה למנהל בכיר בחברתו של דונלד טראמפ, שנהרג לאחר מכן בתאונת דרכים.
ב-1999 חזרה לארץ והופיעה יחד עם חנן יובל ועוזי חיטמן במופעים שונים. ובשנת 2000 הוציאה כץ אלבום משלה- "התשמע קולי", שכלל את מיטב שיריה בהרכבים השונים. כיום, חיה ג'וזי כץ בארץ ומופיעה הן לבד והן בהרכבים כאלו ואחרים.

עד כאן להפעם. נתראה במאמר הבא שיעסוק אודות הזמר אריק אינשטיין.

הוסף תגובה