מדוע השגת לידים מהאתר שלך היא טובה יותר מלידים דרך רשת שותפים?

בשנים האחרונות האינטרנט הפך להיות זירה תחרותית בין חברות עסקיות. 
מהפיכת המידע והקדמה הטכנולוגית לא מאפשרות לבעלי החברות לשקוט על השמרים בכל מה שקשור לשיפור מכירות והשגת לידים איכותיים  באמצעות הרשת הווירטואלית.
התחום של קידום מכירות באינטרנט דורש השקעת משאבים ויצירת אסטרטגיה שיווקית נכונה וממוקדת.

במאמר זה נפרט את היתרונות היחסיים והדומיננטיים של השגת לידים מהאתר שלך על פני השגת לידים דרך רשת שותפים.
תחילה ננסה להסביר את המושג "רשת שותפים":
תכנית שותפים הינה מודל עסקי המושתת על עיקרון השיתוף והתגמול. היא כוללת הסכם בין המפרסם לבין בעלי אתרים או בלוגים, המבוסס על פרסום קישורים/באנרים ועמודי נחיתה מאתר אחד לשני. בדרך זו, המפרסם נהנה מפרסום באתרים השונים ואילו בעלי האתרים נהנים מעמלה הנגבית מהמפרסם, בהתאם להסכם.
העמלה, הניתנת על פי שיקול דעתו של המפרסם, יכולה להיות מבוססת ביצועים או תוצאות (הפניה של לקוח או מכירה ממשית דרך האתר). לכאורה, שיטה זו נראית אפקטיבית, זולה ורווחית לכל הצדדים, הנוגעים בדבר. אך יחד עם זאת, יש לתת את הדעת לחסרונות הגלומים בה בהשוואה לקידום מכירות דרך אתר האינטרנט הפרטי שלך.

  •  

    פנייה לקהל יעד רלוונטי – בעוד שפעילות לקידום מכירות באתר הפרטי שלך מתמקדת בקהל היעד הרלוונטי של החברה (וכפועל יוצא מכך, בהבאת לידים איכותיים ומניבים), פרסום באתרים אחרים עלול להוביל לפניות שאינן רלוונטיות. אמנם פיזור לינקים, באנרים ודפי נחיתה בין אתרי אינטרנט רבים, מעלה, כביכול, את הטראפיק לאתר (תנועות הגולשים), אך הוא עלול גם לבזבז לך משאבים של זמן וכסף בחזרה ללקוחות שאינם רלוונטיים למוצר או לשירות הנמכר. תכנית שותפים גורמת לחברה להתמקד בכמות (הגולשים) ופחות באיכות (לקוחות פוטנציאליים).

    לעומת זאת, הקמת מוקד לייב צ'אט, במיקור חוץ לאתר, תאפשר אינטראקציה תמידית עם הגולשים ומתן מענה מהיר, איכותי ויעיל בזמן אמת. פתרון שיוביל להקטנת שיעור הנטישה של הגולשים לאתרים מתחרים, להשגת לידים איכותיים, להגדלת נתח השוק, לשיפור המכירות ולחיזוק נאמנות הלקוחות של החברה.

  • שליטה על שיטות הפרסום והשיווק – שימוש בחברות חיצוניות לפרסום ושיווק החברה ומוצריה, אינו מאפשר שליטה ישירה ומלאה בכל התהליך. אין ספק כי כל חברה רוצה לשלוט על שיטות הפרסום שלה (בבחירת מיקום הבאנר למשל…). מן הסתם, אתה יודע להתאים את שיטות הפרסום לקהל היעד ולאסטרטגיה השיווקית שלך, יותר מכל חברה זרה אחרת.

    ככלל, פרסום באמצעות אתרי אינטרנט חיצוניים ולא רלוונטיים עלול לגרום יותר נזק מאשר תועלת, גם אם לבעלי האתרים יש כוונות טובות.

  • השקעה כלכלית – לכאורה, הפתרון של רשת שותפים נחשב לפתרון זול, אך יחד עם זאת, תצטרך לחשוב על תגמול אטרקטיבי כדי לגרום לבעלי אתרים להצטרף להסכם. ההשקעה הכלכלית של הקמת מוקד לייב צ'אט, במיקור חוץ לאתר, משתלמת לך בטווח הרחוק שכן, היא משפרת את אחוזי ההמרה (אחוז הגולשים באתר שלך שיהפכו להיות לקוחות אמיתיים) והמכירות באופן ניכר.

ניתן לסכם ולומר, שהשגת לידים איכותיים ומניבי פירות מתאפשרת בעיקר באמצעות קידום מכירות יעיל, ממוקד ומכוון מטרה באתר האינטרנט האישי שלך. 

הוסף תגובה