מדוע כולם רוצים אימון אישי ?

 

אימון אישי ועסקי הפך להיות נפוץ מאד בשנים האחרונות בארץ ובעולם. מדוע?

להלן כמה הסברים אפשריים לצמיחת הצורך בתהליכי אימון אישי וליווי של מאמן אישי :

 

ריבוי אפשרויות– אנו חיים בעולם עם אפשרויות בלתי מוגבלות ומידע זמין בכל נושא. למעשה, כל אחד מאיתנו יכול להיות כמעט כל דבר שירצה כמעט בכל מקום בעולם. ריבוי האפשרויות גורם לבלבול, מקשה על הבחירות שלנו וגם לאחר שבחרנו, קשה מאד שלא לסטות מהדרך. האימון נותן כלים לביצוע הבחירות המתאימות ביותר לכל אחד וחשוב לא פחות – מיקוד בהשגת היעדים שבחרנו לעצמנו.

קצב שינויים מואץ –בכל תחומי החיים שלנו, אנו נדרשים להסתגל במהירות לטכנולוגיות חדשות ולהגיב למידע עדכני, הזורם אלינו ללא הפסקה. מטבענו, איננו אוהבים שינויים, שינוי הוא מצב מאיים וגורם לחרדה. תהליך אימון אישי מציע כלים חדשים להסתגלות לשינויים, הפחתת החרדה ואפילו הפקת הנאה משינוי.
באימון אנו לומדים גם לסנן את המידע ולזהות מתי השינויים הסביבתיים אכן קשורים אלינו ומשפיעים עלינו ומתי אינם רלוונטיים לנו.

חיזוק האמון בעצמנו , צורך במוטיבציה, השראה ואתגר – אנחנו חשופים יותר להצלחות גדולות של אנשים בכל העולם. גם אנחנו רוצים להיות מצליחנים כמוהם, אבל לא בטוחים שאנחנו יכולים, לא יודעים מאיפה להתחיל, זה נראה לנו גדול מדי וכמעט בלתי אפשרי. נקודת המוצא של גישת האימון היא שלכל אדם בריא יש את היכולת ליצור את העתיד רצוי לו, הצלחתו תלויה במידת הרצון, המוכנות להתחייב ולעבוד למען המטרה. מאמן מאתגר, מעניק תחושת יכולת ומסייע לפרק משימות גדולות לצעדים קטנים בדרך להצלחה.

צורך בתמיכה והקשבה –אנו חיים בעולם מנוכר יותר מבעבר, אנחנו עסוקים יותר, הישגיים יותר ויש לנו פחות זמן להאזין ולתמוך האחד בשני, לאשה (או לבעל) שלנו יש פחות אנרגיה בשבילנו, לחברים יש פחות זמן אלינו ולהורים שלנו יש פחות סבלנות. מאמן מאזין לך בקשב אמיתי, הוא שם רק עבורך, תפקידו, בין השאר, הוא לעודד ולתמוך.

הרצון בחיבור לקול הפנימי – הסחות הדעת התמידיות בהם אנו חיים, ציפיות ודרישות המשפחה והחברה, מנתקים אותנו מהקול הפנימי, מהרצונות עמוקים ביותר שלנו, מהערכים החשובים לנו. בתהליך אימון אישי, אנו מקבלים את המרחב והכלים, המסייעים לנו להתחבר מחדש לקול הפנימי שלנו ולערכים האישיים שלנו.

 

 

הכתבה באדיבות טלי ברדוש נוי-מאיר
אימון עסקי , אימון בתחום הקריירה, אימון אישי ויצירתי

הוסף תגובה