מדוע לא מזמינים אותי לראיון עבודה

מדוע לא מזמינים אותי לראיון עבודה

אחת השאלות שמועמדים רבים נאלצין לשאול את עצמם, אחרי שהם שולחים קורות חיים למקום עבודה מסוים או אחרי שהם היו בראיון עבודה היא, מדוע לא מתקשרים אליהם בחזרה. מדוע לא יוצרים איתם קשר להזמין אותם לראיון ראשון או לראיון המשך.

כל מועמד ששולח קורות חיים למקום עבודה מסוים או מגיע לראיון ראשון, בטוח שהוא מתאים לתפקיד, בטוח שאין שום סיבה בעולם שלא יקבלו אותו. הרי יש לו את כל הכישורים הנדרשים, יש לו את היכולות והניסיון, ואין ספק שאם יקבלו אותו לעבודה זה רק יכול להוסיף לבית העסק. הוא מהווה נכס וכל מי שיבחר לגייס אותו, יזכה.

החשיבה הזאת היא אומנם נכונה, תמיד עדיף לחשוב חיובי ולהיות עם ביטחון עצמי גבוה מאשר לחשוב שלילי ולהיות חסר ביטחון, אך מוטב לפעמים גם להיות מציאותי. יכול להיות שיש סיבות טובות מאוד לא יוצרים איתנו קשר אחרי שאנחנו שולחים קורות חיים ולא מזמינים אותנו לראיון עבודה וכן מדוע לא מזמינים אותנו לראיון המשך.

בחלקים הבאים של המאמר אנחנו נתייחס לשני מצבי. המצב הראשון, סיבות ניטראליות בגינן לא מזמינים אותנו לראיון עבודה או לראיון המשך. המצב השני, מה הסיבות האובייקטיביות בגללן לא מזמינים אותנו, כלומר איפה אנחנו טעינו.

מדוע מקומות עבודה לא מזמינים אותנו לראיון ראשון או המשך – סיבות ניטראליות

נתחיל מהבסיס, לא תמיד אנחנו מודעים לכך אבל יש מקרים בהם מקום העבודה מבקש קורות חיים אבל אין לו בהכרח כוונה לגייס עובדים או שהיתה לו כוונה והוא החליט לרדת מזה. מסיבותיו הוא. יש מקומות שבסוף אוגרים קורות חיים ובשעת הצורך פונים למועמדים בתקווה שהם עדיין פנויים למשרה. יש מקומות שפשוט החליטו להמשיך עם כוח האדם שעומד לרשותם ולא מחפשים כוח עבודה חדש.

ישנן גם סיבות נוספות מדוע לא מזמינים אותנו לראיון עבודה ראשון או בכלל. למשל, אם נמצא מועמד מתאים יותר. עצם זה ששלחנו קורות חיים, אפילו שהם נראים מאוד יפים, לא אומר בהכרח שאנחנו המועמדים הטובים ביותר לתפקיד.

עוד סיבה ניטראלית היא החלטה על שינוי ארגוני, חיפוש עובדים מסוג אחר, החלטה להוציא את התפקיד למיקור חוץ או החלטות אחרות שבאופן ישיר גם משפיעות על ההחלטה לא ליצור איתנו קשר.

מדוע מקומות עבודה לא מזמינים אותנו לראיון ראשון או המשך – סיבות שקשורות אלינו

כאמור, לצד הסיבות הנ"ל יש סיבות מסוימות שקשורות אלינו. למשל, יכול להיות שקורות החיים שלנו לא מספיק טובים. גם אם הם מאוד מפורטים, אולי לא בדברים הנכונים. אם קורות החיים יותר מדי מפורטים, יכול להיות שאנחנו מה שנקרא אוברקווליפיד לתפקיד. כלומר יש לנו כישורי יתר וקיים חשש שלא נהיה מרוצים מהתפקיד ונעזוב אותו. לכן לא שווה בכלל ליצור איתנו קשר ולגייס אותנו. כבובן כשמגישים מועמדות למשרה בייטק, חשוב להקפיד על קורות חיים באנגלית.

יכול להיות שקורות החיים היו טובים אך בראיון עצמנו אכזבנו את המראיין. בין אם זה בתשובות שנתנו, בין אם זה בדרך שבה הופענו לראיון או התייחסנו אליו, וכן זה יכול להיות בדרישות שהצגנו בפניו. במידה ומתבצע ראיון עבודה באנגלית, חשוב לשים לב על אנגלית תקנית ולעבוד קצת על המבטא.
צריך לזכור, לא תמיד מעסיקים מחפשים את העובד שלנו, כמועמדים, נראה מתאים. יש מסיקים שמחפשים עובדים יצירתיים, מקוריים, כאלה שפועלים מחוץ לקופסא. לא בהכרח את העובד שעבר מסלול קבוע של לימודים, עבודות קודמות בתפקידים קטנים יותר, עבודות בתפקידים דומים וכדומה. יש מקרים בהם מעסיקים יעדיפו להביא עובד שאין לו בכלל ניסיון, מתוך הבנה שהם יראה יותר להיטות והוא ירצה להוכיח את עצמו בפניהם.

הוסף תגובה