להתקדם תוך כדי תנועה: על גיוס עובדים תוך כדי עבודה.

להתקדם תוך כדי תנועה: על גיוס עובדים תוך כדי עבודה.

עצם העובדה שהמעסיק נמצא בעיצומו של תהליך חיפוש עובדים לא אמור לפגוע בעבודה השוטפת שלו. אם מעסיקים יודעים כיצד לבצע גיוס עובדים תוך כדי תנועה, סביר להניח שההכנסות לא יירדו ושגם הלקוחות או הספקים לא ירגישו בשינוי. בכל מקרה אחר, מעסיקים עלולים לגלות שתהליך לא מוצלח של גיוס עובדים עולה להם ביוקר. לכן כדאי למעסיקים להביא בחשבון שיקולים שונים כאשר הם מתחילים בתהליך של חיפוש עובדים ולהיעזר בכלים כמה שיותר מתקדמים ויעילים.
הדרך לגייס עובדים תוך כדי עבודה היא קודם כל להקצות עבור המשימה רק מספר בודד של אנשים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל מחלקת משאבי האנוש בארגון אמורה להתגייס לטובת התהליך של גיוס עובדים. אמנם ייתכן מצב ובו יידרש שיתוף פעולה בין הגורמים השונים במחלקת משאבי האנוש, אך ככל שפחות אנשים יהיו מעורבים בתהליך של גיוס עובדים – כך יורד הסיכוי לפגיעה בתפוקת העסק.

עד כמה המנהל צריך להיות מעורב?
השאלה המעניינת היא מה מידת המעורבות המומלצת של המנהל בתהליכי גיוס עובדים. מטבע הדברים, ההחלטה הסופית איזה עובדים לגייס ואת מי לקבל לעבודה היא של המנהל בלבד. מצד שני, אי אפשר לצפות לערב את המנהל בכל דילמה קטנה. לכן הפתרון הוא להחליט מראש איך מנהלים את התהליך של גיוס עובדים ובאיזה שלב מעבירים הלאה את קורות החיים הרלוונטי.
יש למשל ארגונים שבהם המנהל מגלה מעורבות כבר בשלב של ראיון עבודה. אחרי שקורות החיים מגיעים אל מחלקת משאבי האנוש, המנהל יכול לבקש להיות מעורב בראיון וכמובן להציג שאלות בפני המועמד. מנגד, בארגונים אחרים המנהל פוגש את המועמדים רק אחרי שהם מסיימים את ראיון העבודה ולפני החפיפה וההכשרה.
במילים אחרות, מנהלים צריכים להיות מעורבים בתהליך גיוס עובדים רק עד לרמה שבה זה לא פוגע ביכולת שלהם לבצע את העבודה הרגילה. אף על פי שהמנהל הוא זה שהכי סובל ממחסור של עובדים או מעובד שמרעיל לו את הצוות, כאשר המנהל מרגיש שהתהליך של חיפוש עובדים גוזל ממנו יותר מדי זמן ואנרגיה, סביר להניח שעליו לבצע שינויים והתאמות.

עדכון הלקוחות והספקים לגבי תהליך הגיוס
ארגונים גדולים שנכנסים לתהליך של גיוס עובדים חדשים צריכים להיערך לתקופת ביניים. מלבד הזמן שלוקח למצוא עובדים טובים, יש גם תקופה שמוקדשת עבור ההכשרה, החפיפה והראיונות איתם. במקביל, על נציגי הארגון לעדכן את הלקוחות והספקים בכל מקרה שבו עולה חשש לכך שהתהליך של גיוס עובדים יפגע בהם.
תהליך חיפוש עובדים פוגע למשל בספקים שמשתפים פעולה עם הארגון וזקוקים לזמינות מלאה מסביב לשעון. אם הארגון בדיוק נמצא בעיצומו של תהליך גיוס עובדים, סביר להניח שיהיו פחות אנשים שזמינים עבור הספקים. כמו כן, גם הלקוחות עצמם עלולים להיפגע בגלל שלארגון חסרים עובדים ומשום שעובר הרבה זמן עד שהוא מוצא את אלו שמתאימים לו.
בשורה התחתונה, גיוס עובדים יעיל ומהיר שווה הרבה כסף עבור המעסיק. מלבד החיוניות של עובדים טובים עבור הארגון, יש לקחת בחשבון את ההשפעות השליליות של תהליך גיוס מסורבל. אם רוצים למנוע את זה, מה שכדאי לעשות הוא לבחור מסלול נכון של חיפוש עובדים ולהיעזר במאגרי דרושים קיימים ובאנשי מקצוע מנוסים.

בהצלחה!
דניאל ביטון, 
סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק 
סי וי פול – עובדים בשבילך. 

מחפשים עובדים? מוזמנים לקרוא עשרה טיפים למחפשי עובדים עובדים
מחפשים עבודה? מוזמנים לקרוא את המדריך: איך תמצאו עבודה בקלות בישראל?

הוסף תגובה