מדוע שנת 2021 תהיה מצוינת להשקעות נדל"ן למגורים בארצות הברית וישראל?

מדוע שנת 2021 תהיה מצוינת להשקעות נדל"ן למגורים בארצות הברית וישראל?

אם יש דבר שהקורונה הבהירה לכל אזרח בישראל, הוא אי וודאות תעסוקתית שמאיימת על הכנסת משק הבית. בשיא המשבר כמיליון ישראלים וישראליות היו מחוסרי עבודה, היו אף משקי בית שבהם שני עצמאים או שני שכירים שהוצאו לחל"ת. עבורם הפגיעה הייתה קשה מאוד. הקורונה במוקדם או במאוחר תסתיים, בשנה הקרובה אנחנו נראה ככל הנראה יותר ויותר מתחסנים את המגיפה מתחילה לדעוך. מה שלא הולך להשתנות זה העולם שלנו שנמצא בהפרעה מתמדת. היום זו קורונה, מאחר יהיה משבר אחר שיאיים על העבודה שלנו כשכירים או על העסק שלנו כעצמאים. אף אחד לא חסין וההבנה שאני רואה ממש מהשטח בתור מי שמלווה השקעות נדל"ן בארה"ב באמצעות חברת פז גרופ, היא שיותר ויותר צעירים מגיעים למסקנה שהם צריכים לדאוג לעצמם מגיל צעיר.

אחת הדרכים שבהן אנשים יכולים לדאוג לעצמם, הם להתחיל לייצר הכנסה פסיבית שלא תלויה בעבודה מיגיעה פיזית. זה אולי רעיון שנשמע לרבים מכם שקוראים את המאמר הזה, מעט מוזר וחריג, אבל זה רעיון שהולך וצובר תאוצה כל הזמן. כל אחד מקוראי המאמר הזה יוכל לקרוא את הסיפור האישי שלי על בניית הכנסה פסיבית מהשקעות נדל"ן, אבל השליחות האמיתית שלי היא ללמד אנשים לעשות את זה בעצמם. 

את המאמר הזה הקדשתי כדי לעמוד על הסיבות שבגינן אני סבור ששנת 2021 תהיה שנה מצוינת להשקעות נדל"ן פסיביות:

1. קצב החיסונים יילך ויגדל – ככל שיעבור הזמן, מספר המתחסנים רק יילך ויגדל. לצערנו, גם מספר הנדבקים כל הזמן ממשיך לעלות, כך, ככל שיעבור הזמן מספר המתחסנים והנדבקים יובילו למצב של נתחים הולכים וגדלים באוכלוסיה בארה"ב ובישראל שמחוסנים לנגיף. לאט לאט יוסרו המגבלות ברחבי העולם, מי שהיו צמאים לצריכה ולהסרת המגבלות יחזרו ויאיצו מחדש את הכלכלות והביקושים, כך שכל התמונה המאקרו כלכלית תלך ותשתפר. 

2. האנושות מסתגלת לימי קורונה – אם נוסיף את הגורמים מהסעיף הראשון, אז ככל שעובר הזמן האנושות כבר הולכת ומסתגלת, מאתרת פתרונות לקושי שמייצרים הסגרים. גם העסקים ששרדו הופכים להיות טובים ותחרותיים יותר. כך שבטווח הארוך אנחנו מצפים לראות שמי שרוצה לשרוד פשוט יבחר להיות טוב יותר. יש פה תהליך אבולוציוני. אבל למה זה חשוב לנדל"ן? הנדל"ן מושפע גם מעוצמת הכלכלה, הגם שמחירי הנדל"ן בארה"ב עלו בזמן המשבר, בעת צמיחה כלכלית הביקושים הרבה יותר משמעותיים והם יזכו לתמיכה גדולה יותר.

3. הקורונה חיזקה את חברות הטכנולוגיה שהגדילו את מצבת כוח האדם בארה"ב וישראל – ארה"ב היא מעצמה טכנולוגית ומי שזכו לדחיפה מהקורונה הם דווקא חברות הטכנולוגיה שעבורם אין כל בעיה לעבוד מרחוק. 

4. מגמת העבודה מהבית בארה"ב מתחזקת – החברות האמריקאיות מעוניינות להעביר חלק מהעובדים שלהן לעבודה מהבית גם לאחר הקורונה. שמענו את פייסבוק וגוגל שמאפשרות עבודה מהבית. המשמעות היא שאנשים יהיו יותר בבית וירצו יותר להשקיע בבתים גם בטווח הארוך.

5. הצורך בבתים גדולים גובר – העבודה מהבית מגבירה את הצורך של אנשים בבתים ובדירות גדולות יותר. המגמות הללו יגבירו את הצורך למעברי בתים וגם יאפשרו לאמריקאים להגשים את החלום האמריקאי – כלומר בתים פרטיים מסוג סינגל פמילי. ההתפתחויות הללו יגבירו את התנועה גם מהערים העמוסות והסואנות ויאפשרו את פיתוח הפרברים של הערים.  

6. ריבית נמוכה ברחבי העולם והיעדר אלטרנטיבות – בית פרטי בארה"ב יכול להניב למשקיע ישראלי, תשואה של 8% בשנה נטו לאחר מסים וכל ההוצאות, כתלות בערים מסוימות שבהם תשקיעו, זו תהיה התשואה בקליבלנד אבל לא תהיה התשואה בניו יורק. רכישת בית היא השקעה בסיכון, אבל באפיקים חסרי סיכון כמו למשל איגרות חוב ממשלתיות, התשואה היא אפסית ואפילו שלילית. מאחר ואנשים ברחבי העולם מעוניינים להשיג תשואה על הכסף שלהם ולאור ירידות הריבית ברחבי העולם לאור המשבר הכלכלי, מכל העולם הכסף נע אל אפיקים המניבים תשואה וכך יימשך ביתר שאת גם ב-2021.

7. צורך בהכנסה פסיבית – כפי שתיארנו בהתחלה, הצורך של אנשים בהכנסה פסיבית רק הולך ומתחזק ויותר ויותר אנשים ברחבי העולם מבינים את זה. המגמה הזאת מביאה עוד ועוד משקיעים ישראלים וזרים מרחבי העולם אל השקעות נדל"ן שמניבות תזרים מזומנים. אחת ההשקעות הללו היא רכישת בית מניב.

הוסף תגובה