מדריך חדר כושר

תוכנית אימונים לחדר כושר

מדריך חדר כושר מקצועי ידע לספק את הכלים להתאמת תוכנית אימונים לחדר כושר בצורה יעילה, שתקדם את המתאמן בדרך הבטוחה והבריאה ביותר לפיתוח הגוף והשרירים. בכדי להרכיב תוכנית אימונים לחדר כושר, צריך לעבור הכשרת מאמנים מקצועית, שתקנה למאמן את הידע והכלים להתאים תוכנית אימונים נכונה על פי רמה ועל פי הצבת יעדים מותנית.

רמות של תוכניות אימונים

תפקידו של קורס מדריכי חדר כושר הוא להתאים תוכנית אימונים לחדר כושר בצורה שתספק את צרכי הלקוח והוא ירגיש שהאימון האישי אכן עוזר לו בהתקדמותו האישית. זיהוי צורכי הלקוח הוא תחום נרחב ופרטני, לכן הדרכה של מדריך חדר כושר הוא הכרחי, לצורך השגת יעדים. שלב זיהוי הצרכים הוא השלב הראשוני לפני תכנון עתידי של תוכנית אימונים אישית.

 

לדוגמא נשים לרוב יעשו אימון לשם ירידה במשקל וחיטוב האזורים השונים בגוף. לעומתם גברים ירצו להשיג עלייה במסת שריר ושיפור הכח. נושאים ייחודיים יותר, יכללו אנשים שיגיעו לאימונים אישיים בהמלצת רופא כתוצאה ממצב בריאותי שדורש שמירה על כושר וסיבולת כמו חולי סכרת, לחץ דם גבוה או נמוך מדי, פריצות דיסק, כאבי גב  ועוד.

תפקידו של מדריך חדר כושר כמאמן האישי

לאחר שקובעים תוכנית אימונים אישית שכוללת בתוכה את מפרט האימונים, כמות האימונים השבועית, והצבת היעדים והמטרות, מתחילים באימונים. תפקידו של  מדריך חדר כושר מקצועי לתת מוטיבציה למתאמן ולעזור לו לצלוח כל אימון, ולצאת בתחושה טובה תוך השגת תוצאות. על ידי התמדה, מוטיבציה וכח רצון- דירבונו של המאמן הוא קריטי בעניין זה.

מטרתו של המאמן האישי היא לגרום למתאמן לבצע את כל התרגילים בצורה נכונה וסיסטמתית בכדי לגרום לשינוי והתקדמות אמיתית בתפקודו הפיזיולוגי, כתוצאה מהסתגלות השרירים למאמץ. כמובן שכל תוכנית אימונים היא פרוגרסיבית, ובשינויים הניכרים מבחינים רק לאורך זמן בצורה מתונה.

הוסף תגובה