מדריך – כך תגרמו לחלונות 10 להפסיק לעקוב אחריכם

במערכת ההפעלה החדשה שלה, כללה מיקרוסופוט כמה אופציות שנועדו "לשפר את חווית המשתמש" שלכם על ידי כך שהיא תכיר אתכם יותר מקרוב. הבעיה היא שהדרך שבה היא עושה את זה כוללת את תיעוד ההקלדות שלכם, שמירת ההקלטות של החיפוש הקולי, איסוף מידע אודות אנשי הקשר שלכם, האירועים ששמרתם בלוח השנה ואפילו כתב היד שלכם.

 

 

יותר מ KeyLogger

 

 

תכונות ה KeyLogger למיניהן נמצאות לרוב בשימוש של האקרים במטרה לחשוף כל דבר שאתם מקלידים במחשב שלכם – סיסמאות, פרטי אשראי, תכתובות דואר אלקטרוני, תוכנות צ'אטים כמו סקייפ ו- Whatsapp ועוד.

 

 

אך מערכת ההפעלה של מיקרוסופט עושה הרבה יותר מלתעד את שימוש המקלדת שלכם. בתנאי השימוש של חלונות 10 מצהירה מיקרוסופט בגלוי: "בעת אינטראקציה עם מכשיר המריץ Windows, מיקרוסופט אוספת מידע שהוזן באמצעות דיבור, כתיבה (כתב יד) או הקלדה, וכן מידע מלוח השנה ומאנשי הקשר שלכם".

 

 

רבים מכם ודאי שואלים "איפה הבעיה? הרי מיקרוסופט היא בסך הכל חברה אמינה, לא סביר שהיא תגנוב לי את פרטי האשראי או תפרוץ לי לחשבון הפייסבוק נכון?" ובכן, התשובה היא לא חד משמעית כפי שאתם אולי חושבים. נכון, מיקרוסופוט עצמה אינה מעוניינת לגנוב לכם כסף מהחשבון וסביר להניח שמנגנוני האבטחה הפנימיים שלה נוקשים למדי ולא יאפשרו לעובדים סוררים לגשת למידע ולנצל אותו לרעה.

 

 

אבל השאלות שאתם באמת צריכים לשאול את עצמכם הן מה מיקרוסופט עושה עם המידע שהיא אוספת,איך היא שומרת עליו, והכי חשוב – עם מי היא חולקת אותו? התשובות לשאלות האלה גם הן אינן חד משמעיות, ולמרות שתמיד ענקיות הטכנולוגיה יכחישו שיתוף מידע עם גורמים נוספים, אנחנו תמיד מוצאים ראיות שהמציאות היא לא שחור ולבן.

 

 

איך תגרמו למיקרוסופט להפסיק לעקוב אחריכם?

 

החדשות הטובות הן שאתם יכולים להפסיק את המעקב של מיקרוסופט די בקלות, על שינוי של כמה הגדרות פשוטות:

 

1. לחצו על כפתור ה'התחל'  ואז כנסו להגדרות

 

 

 

 

2. כנסו להגדרות פרטיות

 

 

 

 

3. לחצו על הטאב "כללי" והסיטו את הבורר תחת "שלח ל- Microsoft מידע על אופן הכתיבה שלי כדי לעזור לנו לשפר הקלדה וכתיבה בעתיד" ימינה ל- "לא פעיל".

 

 

 

4. לחצו על הלשונית "דיבור, סימון בדיו והקלדה" ולחצו על "הפסק ללמוד להכיר אותי" – דבר זה יפסיק את המעקב הקולי שנעשה באמצעות העוזרת האישית של מיקרוסופט המכונה "Cortana".

 

 

5. לאחר הלחיצה על "הפסק ללמוד להכיר אותי" תיפתח הודעה שמתריעה שאתם עומדים לכבות את Cortana, וכדי לבצע עליכם ללחות על "בטל".

 

 

ישנם נושאי אבטחה ופרטיות נוספים בחלונות 10 שדורשים התייחסות, אבל הגדרת מערכת ההפעלה כפי שמתואר מעלה, תוודא שהמידע האישי שלכם נשאר אישי. 

 

 

הוסף תגובה