מהו ביטקוין וכיצד הוא עובד?

מהו ביטקוין וכיצד הוא עובד?

ביטקוין הוא סוג של אסימון דיגיטלי שניתן לשלוח באופן אלקטרוני דרך רשת תשלומים דיגיטלית מבוזרת. ניתן לשלוח ביטקוין מאדם לאדם, בכל מקום בעולם; ואכן, ביטקוין נועד בתחילה לשמש כמערכת מזומנים אלקטרונית מאובטחת ותשלומים.

ביטקוין בנוי על טכנולוגיית בלוקצ'יין . בלוקצ'יין הוא סוג של ספר חשבונות דיגיטלי שמתעד מידע (כגון עסקאות) באופן שכמעט בלתי אפשרי לערוך או לשנות מידע זה. דרך זו של רישום מידע היא מאובטחת מטבעה, אבל ביטקוין לוקח את זה צעד קדימה על ידי שימוש ספציפי ב- blockchain מבוזר , התלוי ברשת עמית לעמית כדי לאמת עסקאות.

כל זה אולי נשמע קצת מסובך כרגע, אבל נפרט את זה עבורכם במדריך זה. אולי הדבר החשוב ביותר לדעת הוא שביטקוין מציע גישה חלופית למימון מזו שמציעים בנקים וממשלות מסורתיות — ואנשים רבים רואים בה חלק מהעתיד הפיננסי של העולם.

עם זה בחשבון, בואו נסתכל על איך ביטקוין התחיל, איך הוא עובד וכיצד הוא משמש בעסקאות יומיומיות.מהו ביטקוין וכיצד הוא עובד: הסבר ב-26 שניות

היסטוריה קצרה של ביטקוין

ביטקוין התחיל בתור מושג ולא כמטבע. 

בשנת 2008, סופר בשם הבדוי של סאטושי נקמוטו פרסם מאמר לבן שכותרתו "ביטקוין: מערכת מזומנים אלקטרונית עמית לעמית". במאמר זה, Nakamoto חלק חזון של "גרסת עמית לעמית בלבד של מזומן אלקטרוני" שתאפשר לאנשים לשלוח כסף זה לזה מבלי לעבור דרך מוסד פיננסי של צד שלישי, כמו בנק.

מדוע כל כך חשוב להימנע ממוסדות פיננסיים אלו? נקמוטו ראה "חולשות מובנות" במודל מבוסס האמון שהגדיר באופן מסורתי את המגזר הפיננסי. אם אתה מבצע רכישה באינטרנט, אתה סומך על האמינות של מוסד פיננסי של צד שלישי כדי להבטיח שהעסקה שלך מאובטחת ומוצלחת. התלות הזו בצד שלישי מגיעה עם עלויות – עלויות עסקה, כמובן, אבל גם עלויות של הונאה וגישור בעסקאות שבמחלוקת. מה אם הייתה דרך טובה יותר?

ביטקוין מנסה להראות בדיוק איך נראית הדרך הטובה יותר הזו. במקום להסתמך על צדדים שלישיים מהימנים, ביטקוין מציע "מערכת תשלום אלקטרונית המבוססת על הוכחה קריפטוגרפית. "באמצעות רשת עמית לעמית לאימות עסקאות עם חותמת זמן בבלוקצ'יין, ביטקוין יוצר סוג חדש לגמרי של מטבעות – יחד עם רישום בלתי משתנה של עסקאות כדי לאפשר תשלומים מקוונים מאובטחים באמת במטבע זה.

הביטקוין עצמו הופיע לראשונה בתחילת 2009, וסימן את תחילתה של מהפכת הקריפטו. מאז אותם ימים מוקדמים, ערכו של ביטקוין בודד זינק לשמיים, והגיע לשיא האחרון בכל הזמנים של $68,521 ב-5 בנובמבר 2021.

מי המייסד של ביטקוין, סאטושי נקמוטו?

אנחנו עדיין לא יודעים מי המחבר האמיתי של הספר הלבן בעל החזון של ביטקוין. סאטושי נקמוטו אולי אפילו לא אדם בודד, אלא קבוצה של אנשים. 

שפע של זהויות פוטנציאליות הועלו עבור הדמות האניגמטית הזו, אך התעלומה נותרה בלתי פתורה. מי שלא יהיה סאטושי נקמוטו, הם בהחלט השאירו חותם על עולם הפיננסים שעשוי להמשיך ולצמוח במשך שנים רבות.

איך עובד ביטקוין?

נקמוטו הגדיר מטבע אלקטרוני (כלומר, ביטקוין) כ"שרשרת של חתימות דיגיטליות". זה אולי נשמע קצת מבלבל, אבל זו למעשה דרך טובה לעטוף את הראש סביב איך ביטקוין עובד. 

כאשר הבעלים של ביטקוין מעביר אותו לבעלים אחר, המידע על העסקה נרשם בבלוקצ'יין. מידע זה כולל את "המפתח הציבורי" של הנמען. מפתחות ציבוריים פועלים בצורה דומה למספרי חשבונות בנק – ניתן לשתף אותם עם צד שלישי לצורך אימות מבלי לפגוע באבטחתך.

זה נשמע פשוט יחסית, אבל יש עוד בעיה שביטקוין צריך לפתור. כיצד יכול מי שמשלם עבור המטבע להיות בטוח שהבעלים לא בילה אותו כבר? זוהי בעיה ייחודית לאסימונים דיגיטליים, והיא מכונה בעיית "ההוצאות הכפולות".  

הוסף תגובה