מהי שיטת יוגה צחוק

לרוב לא תמצאו דברים משותפים לעורכי דין ופקידי מס הכנסה. גם לא לגברים ונשים. בטח לא לאוהדי מכבי והפועל. אבל משהו אחד למרות הכל קיים. רבים ינסו להדגיש לכם שאין יותר מעולה בעולם הזה ממדי פעם כמה דקות של צחוק.

סדנת צחוק לקחה את האמונה הרווחת הזאת מעבר למה שנתפס בעבר. מדובר בשיטת יוגה שהגיע לעולם ע"י ד"ר קטריה מדן מהודו, שהאמין כי הצחוק הוא התרופה המעולה ביותר ואף פעל כדי להוכיח את אמונתו.

שיטת היוגה צחוק נפוצה ונחלה הצלחה רבה. כאשר לפני יותר מ6 שנים הגיע גם לארץ הקודש שלנו, ומאז ניתן לראות הרבה (ולשמוע) מועדוני סדנאות צחוק במקומות שונים בארצנו.

מבחינה מעשית, סדנת צחוק היא מספר אנשים שפוצחת בצחוק מתגלגל, ממושך ומשחרר, לא כתוצאה מבדיחה שמישהו סיפר או דגדוג של חברי הקבוצה, אלא ככה סתם, כמתן חופש לרפלקס הצחוק.

הרעיון מאחורי סדנת הצחוק הוא לשחרר את רפלקס הצחוק לא כתוצאה מהמוח (צחוק) אלא בדרך ממשית. פעולה זאת גורמת לנו לא לשלוט על הצחוק שלנו. חלק עיקרי מהעניין הוא הסחף של כלל החברים בקבוצה. כשמאה איש צוחקים ביחד, הדבר שווה ערך לכדור שלג שאי אפשר לעצור את הידרדרותו המהירה במדרון.

ההשלכה שנמצאה בניסוי של בני אדם שקיימו באופן שכיח את השיטה המצליחה יוגה צחוק הייתה כבירה. במהלך הניסוי ניתן היה להבחין שהאנשים שהשתתפו בבדיקות הללו הפכו לחייכנים יותר, קלילים יותר, נחמדים יותר לסביבתם, אמיצים יותר, נחושים יתר וחדים יותר. והכול בזכות הצחוק. כיום, שיטת יוגה צחוק מוכרת כשיטה להפגת דברים כגון: לחץ דם, הפגת מתחים ועוד. ישנם דוקטורים רבים הממליצים על קיום סדנת צחוק לאנשים הסובלים מבעיות שונות כגון: טחורים,מחלות בלב, תחילת הריון.

חשוב להבהיר – יוגה צחוק אינה דומה לקונוטציה שנמצאת ממש ברגע זה במוחכם כשאתם שומעים את המילה .yoga אין מדובר בקבוצה קטנה של מתרגלים שיושבים בישיבה מזרחית לבושים לבן ושומעים את השקט שמסביב. שיטת "יוגה" היא איחוד, ואיזה איחוד גדול יותר מזה של אנשים רבים שיושבים ביחד וצוחקים ב יחד?

נכון לימים אלו תוכלו למצוא מחוץ לישראל כ-5000 מועדונים המציעים לכל אחד לבוא ופשוט לצחוק בלי משהו מיוחד. אז אם יש בכם פתאום את הרצון הזה לצחוק על העולם וליהנות מההנאה הבלתי מוסברת שהוא יוצר, הצטרפו גם אתם לאחת מהסדנאות צחוק שקיימות בכל רחבי הארץ. אין לכם מה להקריב, זה רק יכול להועיל.

הוסף תגובה