מהתבגרות לבגרות: אפשר גם אחרת-אימון אישי למתבגרים והורים

 

כהורים למתבגרים אנו נתקלים מידי יום במצוקות של ילדנו בהתמודדות עם הקשיים שמציבה תקופה זו בפניהם. אנו עדים לכך שהדבר משפיע על מערכת היחסים שלנו איתם ושל כול בני המשפחה זה עם זה.
המתבגרים מתמודדים עם בעיות של זהות אישית,מתח מיני,השתלבות חברתית,הצלחה בלימודים,דאגות לקראת גיוס ועוד.

אנחנו ההורים רוצים להיות שם איתם, לסייע להם להתגבר על הקשיים ולהכין אותם בדרך הראויה ביותר לקראת חייהם כבוגרים. הבעיה היא שלא אחת אנחנו מרגישים שכול מאמצנו, ורצוננו הטוב, מתנפצים מול "השיגעונות" שההתבגרות מייצרת. אנו חשים שקשה לנו לתקשר איתם והם הולכים ומתרחקים מאיתנו. הנושא מעסיק אותנו ומשפיע על הזוגיות ועל הילדים הנוספים במשפחה. לעיתים אנו מרגישים חוסר אונים ותסכול. אנחנו מבינים שחייבים לעשות משהו, שחייבים לשנות.

המתבגרים מצידם חשים את הלחץ שלנו, של המורים, של החברים ומגיבים בהתאם. גם הם בתוך כול הסערה שעוטפת אותם מחפשים את הכיוון, את הדרך שתוביל אותם לחוף מבטחים, אל השקט והרוגע. הם רוצים אך מתקשים להגיע לשם,הם מעוניינים, אך בפועל לא אחת הסערה הולכת ומתחזקת.

העידן המודרני, יוצר אתגר עצום הן להורה והן למתבגר. המתבגר חשוף להשפעות חיצוניות מהחברים ומהמדיה כמעט ללא סינון ובקרה, כולם נתונים לתחרות ומרוץ מתמשך להישגים. הילדים והנוער צברו כוח בחברה של ימינו, שמתייחסת אליהם כ "קובעי הדעה", בעוד ההורים הם "ספקי המאה".

האימון , ( COACHING ), מוכר כיום ככלי מרכזי, בקידום אנשים להשגת מטרותיהם בתחומים כגון: עסקים, חינוך, ניהול, זוגיות, קרירה, פנאי ועוד. האימון, מאפשר למתאמן להתמקד במטרות מוגדרות ולהתחיל בבצוע פעולות תכליתיות שיניעו אותו מהמצב בו הוא מצוי, למצב הרצוי לו. 

בעבודתי כמאמן פגשתי הורים ומתבגרים המתמודדים עם בעיות בתחומים מגוונים: ביטחון עצמי ודימוי, לימודים, שותפות במטלות ביתיות, זוגיות, חברה, הופעה חיצונית, דרישות והתעלמות מהן, אלימות פיזית ומילולית, רצון להשיג הכול ומיד, פאסיביות יתר, שעות שינה והשכמה, היגררות וכניעה ללחץ ועוד.

האימון מאפשר להורים ליצור את האיזון הרצוי, שיש בו גם הצבת דרישות וגבולות ברורים וגם נתינה והתייחסות לצרכי הילדים ורצונותיהם. האימון עוזר להורים, לאחוז שוב את המושכות בבית- להנהיג את המשפחה. האימון הופך אותם ממושפעים, נלחצים וחסרי אונים, למשפיעים, יוזמים ומעצבים את המציאות המשפחתית, תוך שמירת ההיררכיה החיונית לתפקוד מוצלח של התא המשפחתי. 

פגישות האימון עם המתבגרים, מאפשרות להם לעצור, לזהות את רגשותיהם, לבחון את קשייהם, לנסח את מטרותיהם, לקבוע סדרי עדיפויות, להחליט כיצד להתמודד עם בעיות בתחום כלשהו בחייהם (אולי שניים), ולהתחיל לבצע שינוי באופן מעשי. בניגוד למקובל לחשוב, בני הנוער, מוכנים לשנות ולהשתנות מהרגע שהם שותפים מלאים לתהליך ומקבלים עליהם את כללי האימון. 
בנוסף לפתרון בעיות, האימון הוא כלי מצוין להגשמת חלומות אישיים . במפגשי האימון, חוויתי פריצות דרך של מאומנים בתחומים של:ספורט, מחול, מוסיקה, כתיבה יוצרת, מנהיגות בתנועת נוער ועוד.

אני, כיועץ, וכמאמן אישי נמצא לצדכם ומעמיד לרשותכם את הניסיון הרב שצברתי כמנהל תיכון, כמנהל מחלקת חינוך, כמפקד גדוד בצה"ל ובהדרכת הורים ומתבגרים בהזדמנויות שונות. הכשרתי האקדמית כסוציולוג, כמנהל ,כמנחה קבוצות וכמאמן אישי, מאפשרים לי לסייע לכם ההורים והמתבגרים,ביחד ולחוד, להתגבר על התקופה הקשה ולצאת ממנה מחוזקים,מאוחדים ושלמים עם מעשיכם. והעיקר, שהמתבגרים שלנו יעברו את הגשר היציב שהצבנו לרגליהם בבטחה. יהיו מוכנים לקראת שלבי החיים שבצידו השני, בריאים בנפשם ובגופם, עצמאיים לבחור את המשך הדרך ומצוידים במיטב הידע והכישורים הנחוצים לכך. אני משוכנע שהאימון הוא אכן כלי אפקטיבי ביותר, בהתמודדות עם "חציית גשר ההתבגרות בשלום". הוא מאפשר השגת תוצאות נראות לעין ובזמן קצר יחסית.

הוסף תגובה