מה יתן לך קורס צילום?

קורס צילום מעניק את הידע המאפשר שימוש במגוון מצלמות המאפשרות להנציח אירועים ואף ליצור  יצירות של צילום אמנותי. לימודי צילום נערכים במוסדות לימוד ובמכונם שונים. לימוד צילום מקנה לא רק טכניקה אלא גם מחדד את החושים ומעשיר את העולם הפנימי. במהלך לימוד צילום התלמידים מתנסים באמצעים ובטכניקות שונות המאפשרים להם להביא לידי ביטוי את נקודת המבט האישית שלהם.

את התוצרים של קורסים שונים לצילום הנערכים במקומות רבים בארץ אפשר לראות במקומות רבים – בתערוכות, במגזינים, בעיתונים, באינטרנט. בוגרי קורסים יכולים להשתלב במגוון סוגים וסוגות של צילומים: כאשר אנחנו שומעים את המושגים צלם אופנה, צלם חתונות אנחנו יודעים במה מדובר. דומה כי אין מי שלא ראה מימים צלמים במהלך צילום אירוע.

 

צלמים – אומנים ואמנים

לפעמים, אכן, תמונה שווה אלף  מלים. כאלה הן תמונות שניתן לראות, לדוגמה (לא אחת למופת) במקומות שבהם הצילום מושקע ומוקפד ומופק באיכות  ובגימור יפים ומדויקים לאין שיעור כגון המגזין מסע אחר, אשר תמונות מהוות את הערך המוסף ומקנים לו את ייחודו.

 

צלמי חתונות, לדוגמה, מהווים חלק בלתי נפרד מאירועים  שונים, וכמוהם צלמי הווידיאו עם מצלמות נישאות ומצלמות רחף. עצמתה של תמונה נובעת לא רק מטכניקת הצילום המיוחדת ומהטכנולוגיה העדכנית, החדשנית, המוטמעת במצלמה משוכללת אלא באופן שבו  מצליח צלם או צלמת ללכוד את הרגע החמקמק ולהקפיאו לנצח – תנועה, מבט, צחוק, עצב, מבע.

ללכוד את הרגע בהרף עין

קורס צילום מאפשר גם למי שלא החזיקו מימיהם מצלמה וכל היכרותם את המצלמות מתמצה רק בהתייצבותם מעת לעת מל עדשותיהן ללמוד לצלם. יש הבדל מהותי בין צילום ביתי פשוט וחובבני לבין צילום אמנותי, בשטח או באולפן, צילום מבוים או טבעי, המחייב סבלנות אין-קץ עד לרגע הנכון, החד-פעמי, המזמן מצב או אנשים המגרים  את הצלם וגורמים לו ללחוץ על הכפתור שיהפוך אותם ליצירה אמנותית.

 

צילום הוא לכידת רגע שחולף חיש קל, כהרף עין (כהרף – אין). בעצם צילום של רגע כזה יש משום אמירה: הצלם  כמו אומר בצילומו: הייתי כאן. הייתי דרוך וערני. לכדתי את מה שבמהותו הוא חמקמק  ומתעתע וחולף. תפסתי בשנייה רגע בלתי נשכח. רגע שחלף ובכל זאת נשאר.

הוסף תגובה