מה שרציתי להגיד זה

כמה פעמים יצא לכם להשתמש במשפט הזה? בדרך כלל כשרציתם להתנסח שוב בצורה טובה יותר ומובנת יותר. העניין הוא שלרוב אנחנו מתייחסים בכך לטקסט הנאמר בלבד ומתעלמים לחלוטין ממה שנקרא סאב טקסט (SUB TEXT).

מהו בעצם הסאב טקסט?

הסאב טקסט הוא כל מה שאני אומר מסביב לטקסט, מסביב לתוכן הדברים שאותם אני רוצה לומר ולרוב בלי לשים לב. זה יכול להיות טון הדיבור, המבט או שפת הגוף שלי.

הסאב טקסט בהרבה מקרים הוא זה שיקבע מה מתקבל אצל המאזין בסופו של דבר, לכן חשוב לנו מאד להיות מודעים אליו וללמוד כיצד נוכל להשתמש בו בתבונה ולתועלתנו.

אם נדע לפרש את הסאב טקסט נוכל להבין ולקרוא אנשים טוב יותר, נוכל להסביר את עצמנו טוב יותר ובאופן שלא משתמע לכמה פנים.

 

למעשה כשאנחנו מדברים עם אדם מסוים או קבוצה אנחנו מתקשרים בארבעה ערוצים :

הראשון הוא הדיבור– הדיבור הוא מה שאני מתכוון לומר, הוא התוכן שבו אני שולט, מכיר ויודע (או לפחות מאמין שכן).

הערוץ השני והנסתר לפעמים מאוזננו הוא הקול– איך אני נשמע? באיזה טון דיבור אני משתמש במודע או שלא במודע. האם אני נשמע בטוח? מדבר בקול חזק או חלש? האם אני נשמע מונוטוני ומשעמם? ועוד..

ערוץ תקשורת נוסף הוא שפת הגוף– בזמן שאני מדבר מה אני עושה עם הגוף? רוכן קדימה, משלב ידיים, מדבר עם הידיים, מגרד בראש, נוגע באף וכיוב'.

ערוץ התקשורת האחרון בו אנו משתמשים בזמן שאנו מדברים הוא הפנים– והכוונה היא למימיקה של הפנים: הרמת גבה, קשר עין, קימוט המצח, חיוך, מבטים חטופים לצדדים והבעות נוספות בעלות משמעות כזו או אחרת.

 

כל אחד מהערוצים הוא בעל משמעות מאד גדולה וברוב המקרים דווקא הערוצים הפחות מודעים בהם אנו משתמשים כמו שפת הגוף, גוון הקול והבעות הפנים שלנו הם שנותנים את הטון.

תחשבו כיצד מידע כזה יוכל לעזור לכם בלדעת ולקרוא אנשים טוב יותר, אלו יכולים להיות שותפים עתידיים, חברים, בני/בנות זוג וכיוב',  בנוסף תוכלו לדעת כיצד להשתמש בזה כשאתם מדברים עם אנשים אחרים.

 

ערוצי התקשורת הללו ומה שנקרא בגדול שפת גוף זו שפה כמו כל שפה ולכן יש ללמוד אותה ולהתאמן על מנת להשיג תוצאות.

כחלק מתהליך האימון שאני מעביר המאומן לומד להכיר את השפה ולהשתמש בה הן על מנת לפענח טוב יותר את הנאמר לו ולדעת לקרוא בין השורות והן כדי להיות מודע טוב יותר למשמעות של ערוצי התקשורת הנוספים בהם הוא משתמש.

באמצעות תהליך האימון העוסק במיתוג אישי ועסקי שזה רק פסיק קטן ממנו אתם תוכלו לפתח מיומנויות תקשורת שישפרו את היכולות שלכם לתקשר עם אנשים ולהעביר את המסר הנכון כאדם פרטי או כעסק.

הוסף תגובה