מודל עשרת השלבים להתפתחות אישית והצלחה עסקית לנשים

מודל עשרת השלבים להתפתחות אישית והצלחה עסקית לנשים

את מבולבלת ומחפשת כיוון חדש? רוצה לרענן את חייך? להגיע להגשמה עצמית בחיים בכלל ובעסקים בפרט? בקיצור – את רוצה ללמוד איך להצליח?

בכל אחת מאיתנו ישנו פוטנציאל שמחכה להתממש ודרך מודל עשרת השלבים להתפתחות אישית והצלחה עסקית לנשים תקבלי את הכלים שבעזרתם תוכלי בעצמך לכוון את חייך לעבר ההצלחה.

האמונה שבבסיס מודל עשרה השלבים היא שכל מה שאת צריכה כבר קיים בתוכך ומטרת התהליך היא לעזור לך ללמוד לראות את זה, להשתמש במה שיש לך ולמקסם את הפוטנציאל הגלום בך.

המודל מתבסס על עשר הספירות בחסידות  וזה מתוך ידיעה שהתפתחות הנפש הכרחית כדי להגיע לשלמות ואיזון בחייך. כל שלב בתהליך מייצג את אחת הספירות בדרך להתעלות רוחנית. השליטה בכוחות שתגלי בעצמך, בכל אחד מהשלבים תביא אותך לשלמות ולהשלמה עם מי שאת ועם מקומך וייעודך בעולם.

כדי להשלים את התהליך את לא צריכה לדעת מראש מי או מה את רוצה להיות בסופו, את רק צריכה להיות מוכנה להשקיע בעצמך כדי למצוא את הדרך הפרטית שלך להצלחה, תהא אשר תהא ולהיות פתוחה להכיר יותר טוב את הנשמה שלך, על רצונותיה וכוחותיה הייחודיים.

 כמה מילים על התהליך שמצפה לך:

גילוי הפוטנציאל שבך (כתר)

זהו השלב הראשון של התהליך, השלב בו תתארי את הייעוד שאת מדמיינת לעצמך, את המטרות שאת מציבה לעצמך בחייך והדברים שגורמים לך אושר ודרך אלו תכירי את הפוטנציאל הגלום בך להצלחה. יכול להיות שבשלב הזה עדיין לא יהיה לפוטנציאל הזה זהות מדויקת, אלא רק הכרה בקיומו, אך זו רק ההתחלה.

אם עד עתה לא יצא לך להעניק מספיק תשומת לב לרצונות שלך, להבנה מה הם הדברים שמביאים לך שמחה ואושר, זה הזמן להתייחס לדברים הללו ולצאת מהם לתהליך של צמיחה אישית שלמה ומאוזנת.

שלב גילוי הפוטנציאל שבך מתבסס על הספירה הגבוהה ביותר בעשר הספירות בחסידות  – ספירת כתר, אותה ניתן להמשיל לזרע ושורשים של עץ או צמח, שלב הכרחי ומהותי בעיצוב המשך חייך.

במהלך העבודה על עצמך בשלב זה תגלי בתוכך את תכונת כוח הרצון – מעין רצון מעורפל למלא השתוקקות לדבר מה שאינו עדיין מוחשי לך באופן מלא, אשר דרכו תיפתחי לעולם הרוחני שקיים בך ותטעני באנרגיות לקראת מילוי הרצון הזה בהמשך.

תצטרכי ללמוד לשלוט ברגשות שליליים, לדעת לנתב את האנרגיות שבך לכיוונים חיוביים, כאלו שיבנו אותך ויעשו אותך מאושרת ולהימנע מכעס. תכירי בכוחות שקיימים בך לתת לרע לחלוף ולהיצמד למחשבות חיוביות ומפתחות.

 הגדרת השינוי (חכמה)

לאחר שבשלב הקודם גילית בתוכך את תכונת כוח הרצון וההשתוקקות למשהו לא ברור, בשלב הזה נמצא את המטרה הקונקרטית אליה תרצי לשאוף, אשר משתקפת מאותו רצון עמוק. בשלב זה נגדיר מי את ומה את ברגע זה ממש ומה היית רוצה לשנות ונגדיר את המטרה האימונית שתלווה את התהליך כולו.

בפעם הראשונה בחייך תוכלי לסדר את התחושות שלך באשר לחייך ולהבין עד כמה גדול הפער בין מי שאת למי שאת רוצה להיות. הדבר עלול להרתיע בתחילה, אך ראי בזה אתגר שבעזרת חשיבה חיובית והכלים שתרכשי תוכלי לצלוח אותו ולהיות האדם שאת אמורה להיות.

כדי להגדיר ביעילות את היעדים לתהליך שלך נשתמש במודל SMART ובעזרתו ניצור תוכנית פעולה מפורטת, מדידה, ברת השגה ומציאותית, המוגדרת בזמן.

שלב הגדרת השינוי בחייך מבוסס על ספירת החכמה, אשר מאופיינת בגילוי הרצון שנמצא בספירת כתר שמעליה ותכנון הדרך ליישומו. ספירה זו נותנת סדר והגדרה לפוטנציאל שבך, שהיה עד כה לא מובן.

ספירת חכמה מנסה להבין ממה נובע חוסר סיפוק בחייך כדי לדעת מה רצוי לשנות. לא מדובר בחכמה אינטלקטואלית, אלא בחכמה לדעת ליצור את העתיד שאת רוצה עבור עצמך.

 הצבת מטרה (בינה)

בשלב זה תצרי את האני האידיאלי שלך – החזון של מי שאת היית רוצה להיות לאחר השגת מטרתך וסיום התהליך. תבני בדמיונך את התמונה של חייך כשאת חיה את החזון שלך, כדי שתדעי למה לצפות ואיך להתמודד עם האישה שתהיי אז ועם התמורות שיחולו באישה שאת עכשיו.

ברגע שתדעי לאילו חיים לצפות לאחר השגת המטרה שלך, המציאות ההיא, זו שאת שואפת אליה, לפתע תראה לך אפשרית ואמיתית – ברת השגה. כבר לא יהיה לך חלום רחוק ומעורפל של חיים ורודים ומאושרים יותר, במקום זה החלקים המעורפלים ימולאו בפרטים ותוכלי להרגיש איך הגשמת החזון שלך יכול להפוך למציאות בפועל.

שלב זה מתבסס על ספירת בינה אשר מקנה את היכולת להבחין בין עיקר לתפל. היא שואבת את הרעיונות והמטרות שהעלית לגבי עתידך בספירת חכמה ומצמצמת אותם לכדי עתיד קונקרטי וברור. על ידי איזון בין הספירה הקודמת, ספירת חכמה, וספירת בינה ניתן לממש ולהגשים רעיונות במציאות.

ספירת בינה מתאפיינת בהצגת דרך הסתכלות בריאה יותר לבעיות בחייך – במקום לתת להן להשתלט עלייך, לדעת להכיר בהן כחלק מההיכרות הכוללת שאת עושה עם האני הפנימי שלך. במהלך בניית המציאות העתידית בה תחיי כשתשלימי את מטרותייך יכול להיות שתמצאי בעיות אפשריות, ולכן חשוב שתפנימי את כוח השמחה, שהנו כוח האיזון, ככוח שעליך ללמוד לשלוט בו על מנת לשמור על כל הבעיות בפרופורציה המתאימה.

מאת ענת יהל סימן טוב

מרכז בלב שלם / מרכז קבלה לנשים אימון ופיתוח אישי ברוח היהדות והקבלה

 

 ענת יהל סימן טוב / מרכז קבלה לנשים אימון ופיתוח אישי ברוח היהדות והקבלה / מודל עשרת השלבים להתפתחות אישית והצלחה עסקית לנשים

הוסף תגובה