מוזיאון תל אביב, אומנות עכשוית, ומזבלת חיריה!

אני מבין שכולם רוצים הדוניזם, כסף, תהילה, זכרון עולם, קידום צאצאים וכו אבל כמו שאמר "פוגי" לכל דבר מחיר לדל ולעשיר לפתוח הגרון זה שיר המחירון..

ראיתי את יגאל בשן בטלויזיה מתמרמר על זה שהיום כל מלצר… זמר! אז עכשיו גם המוזיקה כנראה מריחה את הזבל .

והטלויזיה… נו אתם יודעים יותר טוב ממני!

אני שונא נגטיביות או שליליות או לבאס או להלשין או לספר משהו שכולם בעצם יודעים! אבל….אני גם ממש לא אוהב שמישהו מייצג אותי כביכול ובעצם הוא מייצג את עצמו.

הוזמנתי לא מזמן לפתיחת תערוכה של ציבי גבע במוזיאון תל אביב על ידי אשתו המתוקה חווה, שהיא ידידה, ובן אדם נדיר בנדיבותו וטוב ליבו. הגעתי לפתיחה, ובזמן שהתפנה לי לפני כל הנאומים, ביקרתי באולם המיועד לאומנות עכשוית ישראלית, ונעלבתי! כזו כמות של זבל לא ראיתי בשום מקום בעולם.וערמת הזבל זאת, היא האומנות הישראלית העכשוית לפי מוזיאון תל אביב!

היות ואני מכיר עשרות אומנים ישראלים המבורכים בכישרון רב בציור ופיסול, אני תוהה מי הוא האדם שאחראי לזבל הזה, ומי הם אוצרי האשפה הזאת. מי אלה האנשים שהבריחו כל כישרון בתמורה לקישקושים, ומבושים של פסבדו אומנים. התביישתי בעובדה שאני חושב שאני אמן, והזבל הזה, הוא ההגדרה החדשה ישנה של האומנות הישראלית, ואמור להיות לנו מכנה משותף.

אני נלחם בעצמי לא להכניס לבית שלי נגטיביות וביקורת קשה אבל באמת נפגעתי ממה שהמוזיאון העלוב הזה קורא "אומנות" עכשוית או כל שם אחר. זה ביזיון לאומי שהציבור צריך לשלם מהארנונה והמיסים שלו לתחזוקה של אתר שכזה. מתוך אלפי מוצגים, ומיצגים של קונספט, וטיפשות, בולטת בבדידותה עבודה נפלאה של אביגדור אריכה אמן ברוך כישרון שהלוואי והיה אפשר לראות עוד אמנים ברמתו.

אני יודע שמה שאני כותב יקפיץ למישהו את הפיוז מתוך קופסאת נתיכים שהבנתה באומנות היא רק דרך הסתכלות, ודיעה עדרית. ואולי זה מה שמגיע לכם ולנו!

אז אם יש לכם שעה פנויה אני ממליץ לכם לראות את האומנות המייצגת אותכם… אני מוכן לעמוד מאחרי כל מועמד לבחירות במאה אחוז ולעזור בגיוס, אם יובטח לעשות סדר במוסדות האומנות,ומוזיאונים הנתמכים על ידי הציבור, לנקות אותם מזבל.

יש לקבוע סטנדרטים ברורים של מה ראוי להיות מוצג, או מלומד, ולהרחיק את המאפיה העכשוית כדי שהציבור יהנה מאומנות ואומנים עם כישרון ולא עם קשרים!!!

הוסף תגובה