מורפולוגיה דקדוקית לילדים הלומדים אנגלית כשפה שנייה

מורים יכולים לשפר את תהליך הלמידה על ידי שילוב דקדוק בשיעורים שלהם.

ילדים לומדים אנגלית כשפה שנייה בדרכים רבות ושונות. אחת מהשיטות הללו היא באמצעות לימוד דקדוק אנגלית לילדים. מורפולוגיה דקדוקית היא דרך ללמד ילדים על מבנה משפטים וצורות מילים שאולי לא למדו קודם לכן. זה עוזר להם ללמוד את השפה בצורה יעילה ומהירה יותר מאשר בלעדיה.

מורפולוגיה דקדוקית

מורפולוגיה דקדוקית היא המחקר של האופן שבו מילים משנות את צורתן כדי לציין קטגוריות דקדוקיות שונות. זהו חלק חשוב ברכישת השפה ואחד שילדים הלומדים אנגלית כשפה שנייה צריכים לשלוט בו כדי להפוך לדוברים שוטפים. ילדים רוכשים ידע מורפולוגי בשלבים, אותם ניתן לסווג לשלושה שלבים: מוקדם, אמצע ומאוחר. השלב המוקדם כולל את השנים הראשונות של הילד לרכישת שפה, שבהן הוא נחשף למגוון צורות ומבנים. בשלב האמצעי, ילדים מתחילים להשתמש במורפמות שלמדו מהשלבים המוקדמים אך עדיין לא מצליחים לשלב אותן בדרכים מורכבות. השלב המאוחר כולל ילדים שמסוגלים להשתמש בכל המורפמות שלמדו בעבר ולשלב אותן למבנים מורכבים כמו פסיביים או השוואות. . בשלב המוקדם, הילד נחשף למגוון צורות ומבנים. בשלב זה, ילדים לומדים מורפולוגיה חדשה על ידי התנסות בה באמצעות השימוש בשפה שלהם. לדוגמה, רוב הילדים דוברי האנגלית ילמדו כיצד ליצור לשון רבים מילדות על ידי שמיעת "כלבים" ו"חתולים" המשמשים כשמות עצם במשפטים כגון "תן לכלבים קצת אוכל". הם גם רוכשים מורפולוגיה חדשה על ידי מפגש עם מילים שהם כבר מכירים בהקשרים שבהם הם פועלים אחרת מאשר כשהם מופיעים בהם.

מחקר על מורופולגיה

מטרה: מחקר זה נערך כדי לבחון האם למאפייני השפה האקספרסיבית של ילדים מתפתחים בדרך כלל הלומדים אנגלית כשפה שנייה יש קווי דמיון למאפייני האנגלית המדוברת על ידי ילדים חד לשוניים עם לקות שפה ספציפית , והאם זה עלול לגרום להערכה שגויה של לומדי שפה אנגלית כלקויים בשפה. שיטה: מחקר זה כלל מקרי מקרה והתמקד בילד בן 10 דובר אנגלית הלומד אנגלית כשפה שנייה. ממצאים: תוצאות מחקר חקר זה מצביעות על כך שלמאפייני שפה אקספרסיבית של ילדים מתפתחים בדרך כלל הלומדים אנגלית כשפה שנייה יש קווי דמיון למאפייני האנגלית המדוברת על ידי ילדים חד לשוניים עם לקות שפה ספציפית. הממצאים גם מצביעים על כך שמאפיינים אלה עלולים לגרום להערכה שגויה של לומדי השפה האנגלית כבעלי לקות שפה ספציפית.

מדידת התחביר הדו-לשונית ניתנה ל-73 לומדים מבוגרים של אנגלית כשפה שנייה על מנת לחקור את דיוק השימוש עבור שמונה פונקציות באנגלית. נמצא כי קיים סדר עקבי ביותר של קושי יחסי בשימוש בפונקציות על פני רקע שפה שונה, מה שמעיד על כך שהלומדים חווים קשיים תוך-שפתיים. כמו כן, תוצאות המבוגרים תאמו את אלו שהתקבלו על ידי Dulay and Burt (1973) עבור לימוד האנגלית לילדים צעירים בגילאי 5 עד 8 הלומדים אנגלית כשפה שנייה, מה שמצביע על כך שילדים ומבוגרים משתמשים באסטרטגיות נפוצות ומעבדים נתונים לשוניים בדרכים דומות ביסודו.

סיכום

המאמר מסכם את ממצאי מחקר על ילדים הלומדים אנגלית כשפה שנייה. המאמר בוחן את תפקידה של המורפולוגיה הדקדוקית בילדים הלומדים אנגלית כשפה שנייה. הוא בוחן את תפקידה של המורפולוגיה הדקדוקית בילדים הלומדים אנגלית כשפה שנייה, במיוחד בהתייחס לרמת הבקיאות והגיל שלהם. המחבר דן כיצד המורפולוגיה קשורה לא רק לרמת הבקיאות שלהם, אלא גם לגיל ולשלב ההתפתחות שלהם.

הוסף תגובה