"מחווה ליוצרים שכל כך אהבנו" מאמר מס 3 אודות – עוזי חיטמן

נולד ב-9 ביוני 1952 . גדל בגבעת שמואל להורים ניצולי שואה. שמו עוזי על שם סבו עזריאל אשר היה בשואה. הוא גדל בבית דתי-מסורתי, והושפע הן מספרי הקודש ותקליטי החזנות שהיו בבית, והן מספרים חילוניים ותקליטי פופ ורוק שרכש, כמו אלה של להקות הביטלס והרולינג סטונס.
בצבא שירת בלהקת פיקוד המרכז. לאחר שחרורו השתתף במופעי בידור שונים והחל לכתוב שירים לאמנים שונים. חיטמן היה יוצר פורה בשל העובדה שכתב שירים לכל שכבות הגיל ובכל הסגנונות: שירי ארץ ישראל, מוזיקה מזרחית, מוזיקת פופ, שירי ילדים, בלדות מרגשות, שירים מתורגמים מיוונית, מוזיקה חסידית. ב-1976 הלחין לפסטיבל הזמר החסידי וביצע (יחד עם עודד בן-חור) את "אדון עולם", שהפך לשיר מקובל בלחנו זה בבתי כנסת רבים בעולם היהודי. חיטמן כתב גם על מלחמות ישראל ובעיקר על השלום.
חיטמן היה מזוהה גם כיוצר לילדים. הוא כתב והלחין שירי ילדים רבים, בעיקר לפסטיבלי ילדים. זיהויו של חיטמן עם קהל הילדים בלט גם בהופעותיו בפניהם ובתוכניות הטלוויזיה שהגיש.
היה חבר בשלישיית "כמו צועני" יחד עם יגאל בשן ויונתן מילר,שזכתה להצלחה רבה. 
בשנת 2001 קיבל את פרס "נוצת הזהב" של אקו"ם על מפעל חיים. הוא הלחין למעלה מ־600 שירים, וסגנונו הייחודי מגָשר בין מזרח למערב, בין דתיים לחילוניים ובין ילדים למבוגרים. 
עוזי חיטמן נפטר ב- 17 באוקטובר 2004 כתוצאה מהתקף לב. מותו עורר תדהמה רבה בציבור, בגלל שהיה רק בן 52 ומכיוון שהיה יוצר מוערך ביותר.
בשנתו האחרונה עבד על אלבום חדש, "עכשיו התור לאהבה" שיצא רק לאחר מותו. ב-2005 הוסב שמה של "כיכר השושנים" בשכונת מגוריו של חיטמן ברמת גן ל"כיכר עוזי חיטמן".
עד כאן אודות עוזי חיטמן. ניפגש במאמר הבא אודות – אריק לביא
תודה ויום טוב "צמד הווי ובידור"-יורם ומוטי.

נודה לכם את תיכנסו לנ"ל ותדרגו את האתר שלנו:
http://www.2all.co.il/SiteRanking.asp?a=59689

הוסף תגובה