מידע על חוג ג'אז ויתרונותיו כריקוד ספונטאני

ריקוד ג'אז הוא תחום ריקוד אשר מבוסס בעיקר על אלתור ועל הזרימה החופשית והיצירתיות של הרקדן. החוג נערך בקבוצה ומתאים הן לצעירים והן למבוגרים. הריקוד אינו דורש בן או בת זוג, כך שניתן להגיע לחוג באופן אינדוודואלי ללא חשש וליהנות ממנו.

ריקוד ג'אז הוא ריקוד שאינו מתבסס על טכניקה בסיסית נוקשה. בניגוד לכך, הריקוד דורש מידה רבה של יצירתיות ויכולת אלתור של הרקדן לצד דמיון מפותח וריכוז. אלמנטים אלו הופכים את הג'אז לריקוד הנגיש לקהל הרחב אשר מעוניין לרקוד אך חסר את היסודות ואת הטכניקה הבסיסית אשר דורשים בריקודים אחרים (דוגמת ריקוד בלט מודרני וריקוד בלט קלאסי).

ריקוד הג'אז התפתח משילוב של מגוון סגנונות ריקוד בהם מחול אתני ולטיני, בלט קלאסי ובלט מודרני, ריקודים סלוניים, היפ-הופ ועוד. לפיכך, במסגרתחוג ג'אז יחשפו המשתתפים לשלל הסגנונות והריקודים שהוזכרו קודם לכן ויוכלו להתנסות בהם.

 

בחירה בחוג ריקוד ג'אז הינה בחירה בחוג ריקוד אשר משלב ביטוי עצמי, שליטה בגוף, פעילות ספורטיבית, יכולת ריכוז וזיכרון לצעדים ומעבר לכל יכולת חשיבה מהירה ואלתור. התמדה בחוג יכולה להוביל לתוצאות שמעבר לביצוע קטע ריקוד טוב, היא מביאה לכושר גופני וגמישות, יציבה נכונה ובריאה, היכרות עם גבולות הגוף ועם היכולות שלו ואימון מתמיד של המוח בתחום הזיכרון והחשיבה העצמית. שמירה על כל אחד מהאלמנטים הללו חשובה ביותר בגילאים מבוגרים ומסייעת לשמירה תקינה של תפקודי הגוף.

חוג ג'אז מתאים לילדים, נוער ולמבוגרים המעוניינים לשלב תנועה באורח החיים שלהם. חוג ריקוד ג'אז נערך בקבוצה כאשר במהלכו המורה לריקוד עובר בין המשתתפים ומנחה כל אחד מהם לפי נקודות החולשה והחוזק שלו ובהתאם להוראות הכלליות שניתנו. במהלך החוג עצמו אין צורך בבן או בת זוג וניתן להגיע אליו באופן עצמאי.

קצת על התפתחות הג'אז
ג'אז הוא מונח חדש באופן יחסי אשר התפתח בתחילת שנות ה- 70. לפירוש המילה "ג'אז" מספר משמעויות בהן דינאמיקה, אנרגיה וצעד רדיפה. המשותף לכלל הפרשנויות הוא היותן מתאימות לטבעו הבסיסי של ריקוד הג'אז אשר כאמור מושתת על ספונטאניות ואלתור חופשי של הרקדן.

הוסף תגובה