מי באמת מבין הכי טוב כל תחום? ואיך להבין כל תחום?

מי באמת מבין הכי טוב כל תחום? ואיך להבין כל תחום?

אם נתבונן בעניין נראה, כי לכל תחום ותחום בעולם יש מומחים שונים. וכל תחום, יש ידע שייחודי לו, וככל שהאדם יודע ומבין אותו טוב יותר, כך הוא יותר מקצועי באותו התחום.

ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי המקצועיות של האדם בכל תחום, מושפעת משני גורמים. הגורם הראשון, הוא מה שהאדם יודע על אותו התחום. דהיינו סך כל הידיעות של האדם על הנושא. והגורם השני, הוא ההבנה של האדם את המידע שאותו הוא יודע. וככל שיש לאדם יותר מידע והוא מבין אותו טוב יותר, כך הוא נחשב ליותר מקצועי באותו התחום.

ואם נתבונן עוד נראה, כי בד"כ קיים קשר כלשהו בין כמות הדברים שהאדם יודע, לבין רמת ההבנה שלו לעומק את הדברים שאותם הוא יודע. ובד"כ, ככל שהאדם מקצועי יותר, כך הוא גם יודע יותר וגם מבין טוב יותר את התחום שבו הוא עוסק.

ויחד עם זאת, קיימת האפשרות שיהיה אדם, שאין לו שום ידע כלל בנושא כלשהו, ואף על פי כן הוא יבין את הנושא הזה שאין לו שום ידע לגביו, הרבה יותר טוב מכל החכמים שעוסקים ושחוקרים את הנושא הזה כל חייהם. ואיך?

 

אז אם נתבונן בעניין נראה, כי כל הדברים שיש בעולם, הם כולם חלק מאותו העולם. ובסופו של דבר, יש שכל אחד ונוסחא אחת ודבר אחד שלפי פועל כל העולם כולו וכל האירועים שבו. ומי שיודע ומבין את השכל הזה, הרי שאין שום דבר בעולם שהוא לא מבין אותו. יתכן אומנם שאין לו את הידע לגבי הצורה החיצונית של האירוע, אך הוא בהכרח מבין את השכל שלפיו התרחש האירוע, גם בלי לדעת מה בדיוק התרחש.

כי כל התופעות שבעולם, וכל הדברים שבעולם, הכל פועל לפי הגיון אחד. ומי שיודע את ההגיון הזה, הרי שהוא מבין ומסוגל להסביר את השכל שלפיו הדברים קורים, גם בלי לדעת מה קרה בפועל. כי כל הדברים שבעולם, הם צורות ביטוי שונות של דבר אחד. ומי שיודע את הדבר האחד, הרי שהוא מבין את כל הדברים שבעולם, יותר טוב מכל החכמים שיש בעולם בתחומם.

כי מצד האמת, חכם אמיתי הוא זה שמבין את הדבר בשלמות. ואי אפשר להבין דבר בשלמות, בלי להבין את כל המציאות בשלמות. כי כל דבר הוא חלק מהמציאות והוא מושפע מהמציאות. ורק מי שמבין את כל המציאות, רק הוא מבין כל דבר באמת.

והחכם האמיתי שמבין את השכל של המציאות, הוא זה שבאמת מבין כל דבר, גם בלי לדעת אותו. אך כל זמן שהאדם לא מבין את הכל, הרי שגם מה שהוא מבין לוקה בחסר.

ואיך להגיע להבנה שלמה? תשובה: על ידי זה שהאדם מנסה להבין טוב יותר את עצמו בחיי היום יום. וככל שהאדם מתקרב יותר אל האמת ומבין טוב יותר את עצמו בחיי היום יום, כך בסופו של דבר הוא מבין את כל המציאות כולה.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על גורמים, אימון אישי, רוחניות, חסר ועוד …

הוסף תגובה