מסע הנשמות – מסע של תרומה ונתינה

 

(על ספרו של ד"ר מייקל ניוטון – "מסע הנשמות")

בספרו מסע הנשמות מביא ד"ר מייקל ניוטון ציטוטים מתוך תהליך ההיפנוזה שעברו אצלו 29 ממטופליו. כל אחד מהם הוחזר לתקופה שבין הגלגולים, כלומר לחוויה שעבר לפני שנולד בפעם הנוכחית. כפי שזה קורה בתהליך ההיפנוזה, ישירות מתוך החוויה, המטופל מדווח לד"ר ניוטון על האירועים, המפגשים המתרחשים, על המקומות אותם הוא עובר ועל הנשמות האחרות איתן הוא חולק את חוויותיו. הד"ר חוקר אותו בעדינות ובסקרנות ואחר כך משווה בין העדויות, מצרף חלק לחלק את כל השלבים ומגיש את התובנה שלו באשר למסלול, שככל הנראה, כל אחד מאיתנו עובר בין המוות לבין הלידה מחדש.

קריאת הספר הייתה עבורי התוודעות מחודשת עם עצמי ועם המהות של חיי. הסתבר לי, שכל החיים אינם אלא פגישת אימון אחת גדולה. פרק חיינו מאז לידתנו ועד לפרידה מהחיים על פני כדור הארץ, אינו אלא השיעור שבחרנו ללמוד בדרך להשגת המטרה ולהגשמת הייעוד שלנו: להיות שלמים, להיות מוארים, להיות טהורים, להיות מחוברים ליקום.

מתברר שכל מה שקורה לנו בחיים הינו השיעור שבחרנו ללמוד, גם "הטובים" וגם "הרעים" נמצאים כאן כדי להשתתף אתנו באותו שיעור. וכולנו, גם "הם" וגם אנחנו, בחרנו במסלול הזה עוד בטרם נולדנו. 

לאחר שמגיע רגע הפרידה שלנו מהחיים, כאשר אנחנו משאירים כאן את גופנו ואת אהובינו ונשמתנו משתחררת וחוזרת לעולם הנשמות – גם כאן כולם נמצאים בשבילנו: כדי לקבל את פנינו, כדי להקל עלינו את המעבר וכדי להתעמק אתנו במה שעברנו. יחד עם הנשמות הקרובות לנו ובהנחיית המדריכים, אנחנו בוחנים את הבחירות שעשינו במהלך חיינו ומסמנים את הנושאים שיש לחזור ולהתנסות בהם. בדיוק באותה המידה, אנו נמצאים בשביל האחרים, בוחנים יחד עם כל אחת מהנשמות בקבוצת ההתפתחות האינטימית שלנו את החיים שעברה ואת האפשרויות להמשך ההתפתחות. 

השלב הבא בהתפתחות הנשמה הינו בחירת העיתוי והמהות של הגלגול הבא. זהו תהליך מפחיד ומרתיע. גם בשלב זה יש מי שמנחה, מכיל ומקבל אותנו ללא הגבלה וללא תנאי, עד שאנו אלה שיודעים בדיוק מה יהיה השלב הבא הנכון ביותר עבורנו. ניתן לומר שהנשמות הסובבות אותנו, כל אחת במסגרת תפקידה ותהליך ההתפתחות האישי שלה, מלוות אותנו בתהליך הדדי ומעמיק של התבוננות, שייעודו – ההתפתחות וההארה שלנו. 

בתהליך האימון, שאותו אנחנו מציעים כמאמנם אישיים, אנחנו תורמים משהו מתוך אותה חוויה של שותפות ומחוייבות עוד במהלך החיים עצמם.

בברכת הנאה צרופה מהלימודים!

הוסף תגובה