מערכת ספרינקלרים – למה היא כל כך הכרחית?

מערכת ספרינקלרים – למה היא כל כך הכרחית?

מערכת ספרינקלרים שיכולים לפעול כחלק ממערכת כיבוי אש הם פתרון מעולה לשלל סיכונים בבתים פרטיים, בנייני מגורים ושטחי מסחר או תעשייה. במאמר הבא נסביר מה היתרונות של מערכת כזו ואיך בוחרים אותה

ספרינקלרים, או בעברית מתזים, הם חלק חשוב במערכת כיבוי אש. היתרון העיקרי של ספרינקלר בא לידי ביטוי בכך שהוא מסוגל לפעול בצורה אוטומטית וללא מגע יד אדם. בזכות חיישנים שונים, מערכות כיבוי אש מן הסוג הזה נכנסות לפעולה ברגע שבו הן מגלות דליקה, התלקחות או עלייה משמעותית בטמפרטורות וכן המתזים שמפזרים מים מסוגלים למנוע את התפשטות האש ולסייע בפינוי כוח אדם.

מערכות כיבוי אש ספרינקלרים מומלצות על ידי רשויות הכיבוי. יתרה על כך, קיימים מקרים שבהם חובה להתקין מערכת ספרינקלרים בשביל לקבל רישיון עסק. לכן היכרות עם המאפיינים השונים של ספרינקלר היא לא פריבילגיה – אלא מידע בסיסי שחייב להיות ברשות לקוחות פרטיים ומסחריים כאחד.

כיצד פועלת מערכת ספרינקלרים ?

הנה כמה מאפיינים מיוחדים של מערכת כיבוי אש שמבוססת על הפעלת מתזים והיתרונות שלה ביחס לאלטרנטיבות:

א. המטרת מים באזורים שמיועדים לכך – הפעלה של המתזים לא דורשת כאמור מעורבות אנושית, אבל היא כן מסוגלת לכסות אזורים ושטחים גדולים מאוד. בין היתר, זה ניכר כאשר הטמפרטורה בבניין עולה ואז המתזים נכנסים לפעולה אוטומטית. בשביל להחליט מתי המתזים ייכנסו לפעולה, מגדירים מראש את הטמפרטורה הרצויה שנחשבת מסוכנת.

ב. סיוע בכיבוי – המערכת מסוגלת לסייע לבצע את הכיבוי של השריפה עוד לפני שהיא מתלקחת ומתפשטת. גם אם המערכת לא מכבה לגמרי את השריפה, היא בוודאות מעכבת את ההתפשטות שלה עד להגעת כוחות הכיבוי וההצלה. בהרבה מאוד מקרים, הסיוע שניתן על ידי המתזים אף עושה את ההבדל.

ג. הארכת זמן המילוט מהבניין – רשויות הכיבוי ממליצות או אף מחייבות בחלק מהמקרים את התקנת מערכת הכיבוי, על מנת להאריך את זמן המילוט מהבניין. תודות למערכת ולאופן הפעולה שלה, ניתן להאריך את משך הזמן שעומד לרשות הדיירים כדי להימלט. זהו יתרון משמעותי של המערכת ואלמנט שעשוי להציל חיים.

ד. הגנה על ציוד – מלבד חדרי שרתים או מחשבים, מערכת מתזים יכולה להתאים להגנה כמעט על כל סוגי הציוד שיש בבית, בבניין או בעסק. תודות לתכונות השונות של המערכת, אפשר להשתמש בה על מנת להגן על הציוד וכדי למנוע הוצאות מיותרות.

התקנה נכונה של מערכת כיבוי אש ספרינקלרים

התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של מערכת המתזים היא להתאים אותה לדרישות של רשויות הכיבוי וההצלה. קודם כל, כדאי להשוות בין המערכות על פי המפרט הטכני המלא המתואר על ידי היצרן. שנית, רצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. לבסוף, מומלץ לפנות אל א. דנן מערכות כיבוי אש כדי להתקין אותה.

הוסף תגובה