מקרר שארפ – טיפים על אחד המותגים הטובים ביותר בשוק

מקרר שארפ – טיפים על אחד המותגים הטובים ביותר בשוק

פעם כשתמונות היו שחור לבן וגם פיתחו אותן על ידי פילם (מישהו זוכר?) גם מקרר היה שחור לבן. כלומר, לא היה מבחר, מקרר היה סוג של ארון מגושם, בצבע חום או משהו דומה, המורכב מדלת קטנה ודלת גדולה, הגדולה היא המקרר – הפריג'ידר כפי שהיה מקובל אז (בגלל החברה הראשונה שייצרה אותו). הקטנה היא הפריזר והיא תמיד ממוקמת מעל המקרר. זה היה חוק טבע. למה? ככה! 

עד שחלפו שנים והמציאו את המצלמה הדיגיטלית, ועוד המון המצאות. ובדרך איבדנו את המקרר המיתולוגי, והיום לא ניתן למצוא מקרר אחד הדומה למקרר של השכנה. אחת מהחברות החזקות בשוק המקררים היא חברת שארפ, המייצרת מלבד מקררים גם מוצרי חשמל נוספים. אך אני בחרתי להתמקד כרגע במקררים

כמה דלתות אתם צריכים?

בגדול, כשנרצה להגדיר איזה מקרר אנו רוצים לקנות אנו יכולים להסתפק ולומר לבעל החנות כמה דלתות אנו רוצים, כי זה מסמל על פי רוב, את דגם המקרר שאנו רוצים לרכוש. אם נאמר שאנו רוצים מקרר שארפ 5 דלתות זה אומר שגם המקרר וגם המקפיא נפתחים לשניים, ומעבר לכך יש דלת חיצונית נוספת במקפיא (כמו מקפיא קטן בפני עצמו). מקרר 4 דלתות זה מקרר שהמקפיא נפתח לשני דלתות וגם המקרר. מקרר 3 דלתות זה מקרר שהמקפיא נפתח לשניים אך לא המקרר. ואילו כשאומרים מקרר סתם, הכוונה למקרר המסורתי בעל שני דלתות להקפאה ולקירור.

איפה אתם רוצים את המקפיא?

לאחר שבוחרים את הדלתות מה שנותר לבחור זה מיקום המקפיא, הדגם המסורתי הוא בעל מקפיא עליון, אבל בשנים האחרונות החליטו היצרנים וביניהם גם חברת שארפ לנסות למקם את המקפיא למטה. טווח המחירים של מקרר שארפ נע בין כ-2000 ₪ עד כ-12,000 ₪. חלק מהדגמים מכילים התקן שבת ש'יודע' לבד מתי צריך לכבות את הנורה הפנימית שלא תידלק בעת פתיחת המקרר בשבת. בכל המקררים האחרים צריכים לעשות את הפעולה הזאת ידנית בערב שבת. גם מנעד הצבעים שמציעה שארפ הוא רחב מאוד. ניתן לבחור מקרר בצבעים שחור, לבן, קרם ונירוסטה. 

מה גודל המקרר הרצוי?

בעניין הגודל אפשר בכלל ללכת לאיבוד… גם מבחינת הקיבולת וגם מבחינת מידות המקרר. כל דגם יש לו קיבולת אחרת ומידות עומק וגובה שונות. גם העומקים
שונים לגמרי. טווח העומקים הקיים הוא בין 50 ס"מ ל-80 ס"מ. בין לבין יש יותר מ-10 אופציות של עומקים. הגבהים של הדגמים השונים נעים בין 87 ל-187 ס"מ. הרוחב נע בין 60 ל-90 ס"מ. הקיבולת נעה בין 222 ליטר ל-666 ליטר (מדובר בנפח הברוטו). בין לבין יש עוד 25(!) אפשרויות. מתוכם נפח תאי ההקפאה: בין 58 ל-153 ליטר. מבחינת הדירוג האנרגטי, החסכני ביותר הוא דירוג A, אך לפעמים יש אילוצים המצריכים להתפשר על דירוג פחות טוב.

שכלולים נוספים

שכלולים נוספים שניתן להוסיף: צג הפעלה חיצוני, בר מים חיצוני, מערכת סינון ריחות, מערכת קירור היברידית, יש גם דגמים שבהם משולב בתוך המקרר התקן המייצר קוביות קרח. אתם רוצים דלת נפתחת לימין? קיבלתם. נפתחת לשמאל? קיבלתם. רוצים להחליט לפני ההובלה? גם זה אפשרי בחלק מהדגמים. פעם היו צריכים לתכנן את המטבח בהתאם למקרר היום מתכננים את המקרר לפי המטבח.

מקרר הוא כיום מוצר המצוי בקדמת הטכנולוגיה במוצרי החשמל הביתיים. וזה עוד לפני שדיברנו על מקרר בעל אפשרות של התחברות ל-Wi-Fi, שמסוגל להתריע לכם על המלפפון שכמעט אוזל מהמדף, גם אם אתם בחופשה באתונה…   

טיפים לבחירת מקרר

מקררי שארפ וחברת שארפ בכלל היא חברה בינלאומית אמינה המייצרת מכשירי חשמל עמידים ומשוכללים לאורך זמן. כשבאים לבחור מקרר צריך קודם כל לבדוק לגבי המידות הרצויות, האם הן אפשריות מבחינת המידות הקיימות של המטבח. בנוסף, אם אתם רגילים להניח במקפיא כלים רחבים מאוד, כגון תבניות אפייה, בדקו בעת ההזמנה את רוחב המדפים, שכן, ישנם דגמים המופרדים באמצע במחיצה אנכית, בעיקר המקפיאים בעלי שני הדלתות.

במקררים אלו אין מצב להכניס תבנית אפייה. מצד שני יש המעדיפים מקררים אלו, הם יותר מסודרים מאשר תאים גדולים ורחבים שפריטי האוכל נראים שם מפוזרים ללא סדר. בכל מקרה מומלץ להתחדש במקרר חדש מדי כמה שנים, זה גורם לבית לא לקפוא על השמרים… 
 

הוסף תגובה