מרחב יוצר אתר מחוללים בית אורן

מרחב יוצר

התכנסות להרחבת היצירה 

15-17.10.09בית אורן

בלב יערות הכרמל, בנוף עוצר נשימה, נתכנס לשלושה ימים של יצירה וחגיגה. הסדנא מורחבת ומיועדת לכל אדם המעוניין להכיר את היצירתיות בחייו ולהגדיל אותה. כמו כן היא מיועדת לאמנים ואוהבי אמנות הרוצים ליצור באווירה פתוחה וחופשית כחלק מקבוצה אינטימית.

"מרחב יוצר",  הינו המשך של התכנסות אביב מוצלחת במיוחד, בה הורגש הצורך  בסדנא מורחבת, שתעסוק באמנות- בטבע. את ההשראה ליצירה יספקו האמנים ביצירה משותפת, תערוכות והרצאות, את הסדנאות, ינחו אמנים בעלי התנסות ארוכת שנים  בתחומם, אשר יעזרו למשתתפים לפגוש את האומן שבתוכם, מלבד הסדנאות, נקבל את השבת ביחד בחסות אתר מחוללים , אתר אקולוגי ייחודי הממוקם ביער הפיות.

מאיפה נולד הרעיון של מרחב יוצר?

אימי פלר אמנית וקרמיקאית , יוצרת ומפיקת המרחב היוצר, מספרת: "מאז שאני זוכרת את עצמי היצירה והיצירתיות מלווים אותי בנאמנות בדרכי בשבילי האמנות , פגשתי אנשים רבים שצעדו בדרכים שונות וניתבו את האמנות שנבעה מהם אם בפרצי השראה ואם בהתמדה סיזיפית. אני, נעתי בין השניים, בכל מס' שנים בערה בי הסקרנות להכיר תחום חדש ולנתב אליו את פרצי ההשראה. הרגשתי שהיצירתיות זקוקה לחופש לא למסגרות, התחלתי לחשוב איך ליצור מרחב שמאפשר לטעום גוונים רבים של אמנות, ואולי מתוך החופש וההתנסות תתאפשר בחירה מעמיקה יותר. בכל אחד יש את פוטנציאל היצירתיות, כמו שבכל גוש אבן או שיש גולמי מסתתר הפסל, צריך מעט כלים והדרכה ובעיקר לשחרר ביקורת ופחד ולטעום." 

הסדנאות

ציור סיני – יפני בהנחיית גיא רוזנר

בסדנא נכיר את המכחול הסיני ונלמד את פילוסופיית הציור הסיני- יפני: ציור דיו מדיטטיבי, מינימליסטי מהיר וחד-פעמי של מגוון קווים קליגרפים ואחרים.

קליעה בסנסני תמר ובחומרים טבעיים בהנחיית יונית קריסטל.

סדנא זו מציעה התנסות ראשונית במלאכת הקליעה- יצירת סל קטן מענפי צמחים, כפי שזו נעשתה בימים קדומים. פעילות זו דורשת ריכוז וקואורדינציה בתחילתה והיא מרגיעה ומספקת ביותר בסופה בהנחיית יונית קריסטל.

  שריפת ראקו בהנחיית ענת אביתר     (שני מפגשים)

במפגש הראשון של הסדנא נכיר את תחום שריפת ה"ראקו" טכניקה שמקורה ביפן.נכיר סוגי שריפות שונים של קרמיקה, נצפה בשריפת "ראקו", נעטר כלים המיועדים לשריפה.במפגש השני נשרוף את הכלים המעוטרים..חוויה מדהימה!!

רישום מודל בהנחיית אוהד זקהיים

הסדנא תעבוד על רישום אינטואיטיבי מתוך הקשבה לחלל המציאות (מודל וסביבה-רקע)זאת באמצעות גריד פחם ומעטפת צבעי מים.

ננסה לחזור לנקודת התחלה בה יכולנו לזרום עם עצמנו מבלי לשפוט לטוב ולרע ולאפשר לעצמנו להגיע לחופש יצירתי.

סדנא סוחפת ומרתקת ליצירת דברי אומנות מהאבן הרכה בעולם.. בהנחיית סימה בוטה

אבן הפלא, היא האבן הטבעית הרכה ביותר בעולם. ניתן לעבד אותה בקלות וליצור ממנה צורות רבות ומגוונות. למראית עין היא נראת כאבן רחוב, בתהליך חוויתי היא חושפת את סודותיה בגוונים צבעוניים ומרהיבים.

ציור מנדלות על קרמיקה בהנחיית יערה מן

המנדלות נוצרות כאילו מעצמן, בתהליך משחקי ומפתיע, יחד עם זאת מאפשרות ליוצר חופש חקירה וביטוי. השילוב של ציור המנדלות  עם עולם הקרמיקה הוא מצע טבעי ומרתק,ומזמן חיבור לחומר וצורה, תנועה והתבוננות, התרחבות ומירכוז

פיסול סביבתי מחומרי היער בהנחיית אמיר באומפלד

   היצירה המשותפת היא ביטוי של קבוצה בנושא אקטואלי, דרך חומר כלשהו.מטרת היצירה הינה לעורר מודעות אישית וקבוצתית, עם סיומה והצבתה, הקהל נחשף לה ונעשה מודע. בדרך זו מתפשטת אדוות הכוונה הראשונית.

איפה? למה?ו כמה?

סדנא אחת 130 ₪

2סדנאות 250 ₪

3 סדנאות 360 ₪

4 סדנאות 460 ₪

השתתפות בכל הסדנאות 550 ₪

מספר המקומות במרחב מוגבל  בכדי ליצור התכנסות אינטימית ועבודה אישית. גם מס' המשתתפים בסדנאות מוגבל.
לכן- הקדימו להרשם על מנת לבחור סדנאות שעדיפות עליכם
ניתן להזמין חדרים במלון בית אורן המציע מגוון אפשרויות לינה,  מאוהל לינה משותף, דרך אכסניה ועד סוויטות מפנקות. 
: במקום תופעל מסעדה עם דגש על מזון בריאות ומחיר ארוחה ינוע בין 35-25 ₪.
במקום יפעל צ'אי שופ ביתי וטעים.
לפרטים נוספים והרשמה

אימי :052-8797920 mamaimi1 @gmail.com

www.adamama.com 

הוסף תגובה