משאבה לבריכה ביתית

משאבה לבריכה

רמת החיים בארץ עולה. החיים במרכזי הערים הגדולות הופכים לפחות מפתים בגלל המחירים הגבוהים, צפיפות וחוסר במקומות חנייה. תוצאה ישירה לכך היא מעבר של משפחות לא מעטות אל מחוץ לעיר, כשבהרבה מקרים מדובר במעבר למגורים בבית פרטי עם שטח אדמה צמוד אליו. כשיש כבר שטח פנוי מתבקש גם להכניס לתוכו בריכה פרטית, ושיא הפינוק זו בריכה מחוממת.

במקביל לגידול בבניית בריכות פרטיות עולה גם הביקוש  לחימום בריכה, מה שמאפשר שימוש בה לאורך כל חודשי השנה. בעזרת  משאבת חום ניתן לחמם את מי הבריכה. משאבה לבריכה פרטית היא הדרך הזולה ביותר המאפשרת חימום בריכה יחסית לאמצעים אחרים.

איך פועלת משאבה לבריכה פרטית?

האנרגיה לחימום בריכה באמצעות משאבת חום  היא חשמלית. במשך שנים לא מעטות הופעלו מערכות חימום שונות באמצעות דלקים שונים כדוגמת סולר. השימוש בדלקים הוכח כלא ידידותי לסביבה, ובנוסף מחייב יצירת חלל אחסון, בדרך כלל תת קרקעי לצורך אחסון הדלק. שימוש בדלקים לחימום גם מחייב מעקב אחרי המלאי שנותר והזמנת אספקה מחודשת בעת הצורך. משאבה לבריכה המוזנת מרשת החשמל מזהמת פחות ולא דורשת הזמנה ואחסון של חומר הדלק.

משאבה לבריכה פרטית מכילה מחליף חום טיטניום שמסוגל להתמודד ביעילות עם החומרים שמהולים במים כמו מלחים שונים וכלור.

מה צריך לקחת בחשבון לפני התקנה ? 

ישנם מספר נתונים שיש לקחת בחשבון לפני בחירת משאבה לבריכה. הגדרת התקופה בה רוצים חימום בריכה משנה את סוג המשאבה, שטח הבריכה ונפח כמות המים בה, מיקומה הגיאוגרפי בארץ, טמפרטורת המים הרצויה, ושיטת סינון וערבול המים.

משאבה לבריכה תותאם לדרישותיהם של בעלי כל בריכה פרטית. משאבה לבריכה פרטית שאמורה לחמם את המים במשך כל חודשי השנה תהייה גדולה יותר מאשר משאבה לבריכה  שאין צורך להפעילה בחודשי שיא החורף – דצמבר עד פברואר.

ברור שבעלי בריכה פרטית שנמצאת בתוך חלל מקורה קבוע או זמני יכולים להשתמש בה גם בחודשי החורף הקשים, ולכן מן הסתם יעדיפו חימום בריכה שמתבצע בכל ימות השנה. הם אמנם יצטרכו לפנות שטח גדול יותר לצורך מתקני המשאבה אבל יוכלו להנות מהחוויה של שכשוך במי הבריכה הנעימים כשבחוץ משתוללת סופה.

מי שהבריכה שברשותו לא מקורה ואטומה מפני תנאי הסביבה, יעדיף מן הסתם חימום בריכה במהלך שמונת החודשים הפחות קרים של השנה, בין מרץ לנובמבר, ובחודשי החורף הקרים יותר ישב בסלון עם כוס תה חם ותנור דולק.

הוסף תגובה