החלפת מפרק ברך בגישה קדמית

החלפת מפרק ברך בגישה קדמית – השיטה הטובה ביותר

החלפת מפרק ברך נעשית כאשר האדם סובל מכאבים בלתי נסבלים, לא מצליח ללכת, מעוות את ההליכה, יש לו כאבים גם בלילות והוא מפסיק להיות נייד ומאמץ אורח חיים "ישבני" כדי להימנע מכאב.

מפרק הברך מורכב מחלק עליון של עצם השוק ומחלקה התחתון של עצם הירך. בכל צעד כאשר אנו הולכים, הברך נושאת את כל משקל הגוף. כאשר אנו רצים נושאת הברך את המשקל פי 7 ממשקל הגוף. הברך מורכבת מסחוסים אשר מכסים את כל המשטחים המפרקיים שהם נושאים את משקל הגוף. אלה הם מיניסקוסים, בצורת סהרון שתפקידם לפזר את העומסים בברך ולבלום זעזועים בריצה והליכה. בברך גם רצועות התורמות ליציבות הברך. הפיקה הממוקמת בקדמת הברך, מסייעת להפחתת העומס בזמן יישור וכיפוף המפרק. במצבים בהם הסחוס הרוס ושחוק לחלוטין, נחשפת מתחתיו העצם ולכן נוצר חיכוך בין החלקים השונים של הברך, אשר גורמים לכאב, הגבלה בתנועה ובפעולות יום יומיות. האדם מתקשה לרדת ולעלות במדרגות. זה עלול לכאוב לו גם בלילה ועוד. בדרך כלל אנשים שיש שחיקה של מפרק הברך, מפסיקים לצאת החוצה, לא מתניידים ונמנעים מטיפוס וירידה במדרגות. הם מתחילים לאמץ אורח חיים "ישבני" כמה שפחות ללכת.

80% מהאוכלוסייה סובלים משחיקה בברך

אורטופד ידוע טוען כי כ-80% מהאוכלוסייה יסבלו משחיקה בברך. מדובר על טווח גילאים 50-60. כ-15% מהם יסבלו מכאבים ומהגבלה בתנועה ומהפרעה ומוגבלות בתנועה. חשוב לומר כי הרפואה המודרנית לא הצליחה לפתח שיטות לחידוש ושיקום סחוסים. ניתוח של החלפת מפרק ברך, מתבצע, רק אחרי שמוצו כל הטיפולים כולל פיזיותרפיה, תרופות נגד כאב ודלקת ועוד. יש שמקבלים זריקות סטרואידים וחומצה הילאורונית ועוד. המטרה של ניתוח החלפת מפרק ירך, היא להפחית את הכאבים של המטופל, לשפר את טווחי התנועה ולשפר את איכות חייו.

שחיקה בברך נובעת משימוש יתר, או דווקא מחוסר שימוש והתנוונות. גם פעילות ספורט ועודף פעילות עלולים להחיש תהליכים של שחיקת סחוס.

90% מהמטופלים מדווחים על הקלה

מעל 90% מהמטופלים אחרי החלפת מפרק ברך, מדווחים על הקלה בכאבים, שיפור הניידות ושיפור טווחי התנועה של הברך. הפרוצדורה הכירורגית המומלצת לניתוח החלפת מפרך ירך היא בגישה הקדמית. זו אינה פוגעת בכלי דם מסביב למפרק, ולכן יש הפחתה ניכרת בכאבים וגם בטווח התנועה. ניתוח החלפת מפרק ברך בגישה הקדמית חוסך כאבים, זמן שיקום וכן תורם לאיכות חייו של כל מנותח.

הוסף תגובה