משפחה חורגת – אימון לכלכלת המשפחה

תהליך האימון לכלכלת המשפחה

 

תהליכי שינוי מתרחשים כל הזמן, למעשה הדבר היחידי שקבוע בחיים האלה הוא השינוי ובכל זאת רבים מאיתנו חשים תקועים. לפעמים גם ההבנה שצריך ליצור שינוי לא מספיקה בעיקר בגלל חוסר הידיעה איך ליצור את השינוי .רבים מאיתנו כבולים בדפוסי פעולה שאינם אפקטיביים עוד עבורנו. פעמים מכוח ההרגל, ופעמים כתוצאה מחוסר מודעות לאלטרנטיבה אחרת. תהליך  האימון בכלכלת המשפחה יודע ללמד אותך להשתחרר מהרגלים לא מועילים, ולעשות היטב את מה שעדיין איננו יודעים לעשות .

איך יוצרים תהליך שינוי ?

נקודת המוצא של כל תהליך השינוי באימון לכלכלת המשפחה היא המצב המצוי ההכרה או העלאת המודעות לחשיבות הנושא והגברת תחושת האחריות על הניהול הפיננסי של התא המשפחתי. האחריות  שלך על ניהול העסק המשפחתי כרוכה בהפנמה שישנה בעיה בהתנהלות הכלכלית השוטפת ורק אתם יכולים לעשות את השינוי ולהוציא את העגלה המשפחתית מהבוץ. ולהפנים את הסיבות להיווצרותו של הקושי הכלכלי

שמעתם פעם את עצמכם אומרים: "נפל לי אסימון"?,

הרגשתם פעם, אחרי שהבנתם משהו, שהידיעה יושבת לכם בבטן, לא בשכל ?

 

זו בעצם ההבנה שעתידה לסייע לכם ליצור שינוי בחייכם וזה גם המנוע ,ליזום ולתכנן פתרונות מעשים.והיא באה בד"כ ממקום של כאב , סבל ,תיסכול ומתחים  מחד או ממקום של חלום,  הצלחה מנגד ועי"י כך ולעבור למצב הרצוי .

המרכיב השני היא הפעולה מאחר ויש לנו אחריות על תגובותינו לאירועים המתרחשים בחיינו, כאשר התגובה לסיטואציה היא יכולת נרכשת. והדגש הינו על המילה – "נרכשת". בעזרת "כלי העבודה" המתאימים, תוכלו גם אתם לקחת את השליטה על החיים חזרה לידיכם, ולנקוט בפעולות שיסייעו לכם להגשים את שאיפותיכם, או במילים אחרות: להפוך למנהיגים של עצמכם.

לסיום חשוב לזכור אין פתרונות קסם אם הבנתם  מה אתם צריכים לעשות ? זה טוב , אבל  נדרשת החלטה ומבלי לעשות את הצעד שום דבר לא יקרה , חייכם ימשיכו להיות אותו הדבר לטוב או לרע והשינוי היחיד אותו תחוו הוא מעבר ממצב מצוי למצב צפוי. ולכן הגדרת הפעולהחייבת להבטיח שאנחנו יוצאים נגד הדפוסים שפיתחנו כדי להגן על עצמנו בילדותינו אך קיבענו והפכנו למחסומים בבגרותנו.

תהיו מחויבים כלפי עצמכם לבצע את הפעולות הנדרשות  לשינוי ולעשות את מה שנחוץ ולא את מה שנוח

 

בכלכלת המשפחה, כאשר תתחילו לבצע שינויים בחייכם, תרגישו את השפעתם בשלוש רמות עיקריות:

איך זה משפיע עליכם– ההתמודדות שלכם עם השינוי- ההתמודדות הכי קשה, ברגע שתפנימו כי הדבר נכון לכם, תוכלו לבצע את המשימות ולהתמיד בביצוע.

איך הסביבה מושפעת– מה ההשלכות העקיפות על הסביבה- התמודדות קשה נוספת, כיוון שרוב החלטותיכם, עד כה, נבעו ממידע מוטעה שהונחל לכם- קניית דירה(האם זה נכון לגביכם?), עבודה בטוחה(האם יש כזו?) או תחרות עם הסביבה, בין למי יש יותר כסף, בית גדול- מפואר, פלאפון חדיש וכן הלאה, התעלמו ותתרכזו בביצוע המשימות למרות הקשיים של התמודדות עם הסביבה, עשו רק מה שנכון וטוב לכם ולמשפחתכם.

איך זה משפיע על חשבון הבנק– תשאבו מהשיפור בחשבון הבנק שלכם כח, אתם מבצעים נכון את השינוי ומצליחים, דבר שהרבה זמן לא היה בביתכם, תמיד מישהו לקח, "אכל", "שתה", גנב וכן הלאה, כרגע אתם מבינים כי זה הכל אתם ורק אתם, לא אף אחד אחר.

הוסף תגובה