מתי נפנה לבדיקת מכשיר הטלפון?

מתי נפנה לבדיקת מכשיר הטלפון?

מתי נפנה לבדיקת מכשיר הטלפון?

על פניו נרצה לבדוק את מכשיר הטלפון הנייד כשהוא לא פועל כנדרש. במקרים בהם יש תקלה במכשיר, אין קליטה, המסך לא מגיב, המסך שבור וכו'. במקרים כאלה נפנה למעבדת תיקונים סלולארית וזו תבדוק ותתקן את הבעיה.

אם זאת, ישנם מקרים בהם יש תופעות לוואי כגון: רעשי רקע מוזרים, הודעות מוזרות שמתקבלות או קודים מוזרים בסמס, אנשים סביבנו יודעים כל מה שאנו עושים בטלפון, אתם שולחים הודעה ובן/בת הזוג יודעים מה שלחתם למרות שהם לא לידכם ואין סיכוי שיכלו לראות את ההודעות, המצלמה פותחת את עצמה מבלי שהפעלתם אותה, תעבורת האינטרנט גבוהה למרות שאינכם משתמשים הרבה באינטרנט ועוד…

אתם חשים שייתכן שעוקבים אחריכם, שייתכן והתקינו לכם תוכנת ריגול בטלפון הנייד, אתם חשים שמצותתים לשיחות שלכם ואתם מרגישים שאתם חייבים לדעת אם התחושה שלכם נכונה או לא!

אתם פונים לחברה המתמחה בבדיקות ריגול כדי לחשוף את האמת מאחורי החשש שלכם, אך עלות הבדיקה נראית לכם גבוהה. אז בואו נבחן את העלות מול התועלת של תוצאות הבדיקה.

מתי כדאי לבצע בדיקת ריגול במכשיר הטלפון שלכם?
לא חייבים שיהיו סימנים מקדימים לכך שאולי ישנה תוכנת ריגול בטלפון הנייד שלכם כפי שתיארנו מעלה, לפעמים גם תחושת בטן כדי להדליק נורות אדומות שבמקרים רבים הן מוצדקות.

אפליקציות ריגול ברובם הן מוסתרות ומוחבאות היטב במכשיר כך שלא ניתן למצוא או לראות אותם, ללא הכלים הפורנזיים הנכונים וללא ההבנה המקצועית של איך למצוא אותם.

באופן כללי מטרת הפניה לאיתור אפליקציות ריגול בטלפונים הניידים נועדה כדי לאשש את החשדות, להשיג ראיות חותכות שאיתם ניתן לגשת לאחר מכן למשטרה ולהגיש תלונה על הפרת חוק האזנות סתר. עבירה פלילית שהדין עליה הוא מאסר של 3-5 שנים בכלא.   הראיות מאפשרות לנקוט בהליכים משפטיים כנגד האדם שביצע את העבירה.

לעיתים, לא תרצו לפעול במישור הפלילי ולהגיש תלונה אלא להסיר את אפליקציית הריגול מהמכשיר.

השימוש באפליקציות ריגול נובע מכמה סיבות:

1) חשד לבגידה על ידי הצד השני בזוגיות (ולא רק בנישואים).

2) במקרים של גירושים הרצון של כל צד שידו תהיה על העליונה בכך שהוא משיג מידע על הצד השני כולל שיחותיו עם עורכי הדין שלו/שלה.

3) סטוקרים – גברים ונשים שנמשכים לאנשים שהם לא בני הזוג שלהם באופן כזה שהם אובססיביים ורוצים לדעת מה הצד השני עושה בכל רגע נתון ואם מי הם מדברים.

4) האקרים שמטרתם היא להשיג מידע אישי כמו כרטיסי אשראי אותם יוכלו לגנוב ולהשתמש בהם לרכישות על חשבון בעל הכרטיס, גניבת פרטי חשבונות הבנק ומשיכת הכספים מחשבון הבנק של בעל מכשיר הטלפון, מעקב אחר הרגלי הגלישה באתרים שונים ובעיקר אתרי פורנו ואז תיעוד הגלישה ושליחת מייל שדורש תשלום כופר על מנת לא לחשוף הפרטים לכל אנשי הקשר של בעל הטלפון, הדבקת מכשיר הטלפון בתוכנות כופר המצפינות את המידע ודרישת כופר לשחרור הנעילה וכו'.

מה הם המשאבים הנדרשים לבדיקת ריגול?
אנשים רבים חושבים שבדיקת ריגול היא תהליך שניתן לעשות אותו מרחוק או משהו שניתן לעשותו תוך שעתיים.
חשוב להבין שאין דרך לעשות בדיקת ריגול מרחוק, ואין אפליקציות שבאמת יודעות למצוא אפליקציות ריגול למרות שיש לא מעט כאלה שמבטיחים שהם עושים זאת בגוגל פליי.

על מנת לבצע בדיקת ריגול מקצועית יש צורך בבדיקה מקיפה הלוקחת עד 24 שעות.
בתהליך הבדיקה משתמשים בכלים פורנסיים על מנת לבצע פריקה ממכשיר הטלפון תהליך כשלעצמו יכול לקחת בין שעתיים ל-6 שעות ויותר, תלוי בסוג המכשיר, זיכרון המכשיר וכמות המידע והאפליקציות המותקנות בו.
לאחר תהליך הפריקה עוברים לתהליך שבו נבדקים כל הקבצים והאפליקציות במכשיר הן באופן ידני והן על ידי חיפוש מתקדם בכלים פורנסיים לאיתור מילות מפתח.

בסיום הבדיקה ניתן לדעת בוודאות של 100% אם אכן ישנה אפליקציית ריגול במכשיר הטלפון.

התועלת בבדיקת מכשיר הטלפון?

התועלת העיקרית בבדיקת מכשיר הטלפון היא כמובן הסרת החשש (החשד) שמישהו אחר מקבל גישה להודעות האישיות שלכם, לשיחות שלכם, לתמונות שלכם, למצלמה שלכם, למיקרופון שלכם, למיקום שלכם ועוד…
ומכאן התועלת הראשונה היא כמובן נושא ה"פרטיות האישית" לה זכאי כל אחד ואחת.
התועלת הנוספת היא במקרים של גירושים, כך שאם מי מהצדדים שהתקין את אפליקציית הריגול כדי שידו תהיה על העליונה, מגלה מהר מאוד שבגלל הגילוי של אפליקציית הריגול, מי שידו על העליונה כעת היא הצד שבו הותקנה אפליקציית הריגול. שכן כעת הוא עלול למצוא עצמו עם תיק פלילי ואף מאסר.

במקרים של סטוקרים שמאוד קשה להיפטר מהם, ראיה כזו מאפשרת לפעול נגדם במישור הפלילי בצורה מהירה וקלה יותר מאשר תלונות על הטרדה טלפונית למשל ממספר חסוי.

לפעמים התועלת היא פשוט ידיעת האמת והשקטת המחשבות שלכם שלא נותנות לכם מנוח.

כפי שניתן לראות התועלות הן רבות ומגוונות וכמובן שיש עוד תועלות רבות אחרות שלא ציינתי כאן ואשאיר אותם למאמר נוסף בעתיד.

חשוב לזכור שאפליקציות ריגול הן סיכון לא רק כשמדובר ביחסיים אישיים בין בני זוג, אלא גם כלי שיכול לשמש האקרים ולאפשר להם לקבל גישה למחשב הביתי או גרוע יותר המחשב בעבודה. במקרה כזה, הנזק שעלול להיגרם לארגון הוא קטסטרופלי ובחקירה לגילוי נסיבות הפריצה למחשבי החברה עלולים לפטר אתכם ואף לנקוט בתביעה נגדכם על הנזק שנגרם לחברה.

לכן חשוב ביותר לזכור שאין לחבר טלפונים סלולריים למחשבי החברה גם אם הם הסוללה במכשיר שלכם חלשה ואתם צריכים להטעין את הטלפון. עדיף לעשות זאת עם מטען ולא לחבר למחשבי החברה בה אתם עובדים.
כמו כן, אם אתם רוצים להעתיק או להעביר קבצים שאתם צריכים לעבודה מהבית לא לעשות זאת בחיבור הטלפון למחשב אלא שליחת הקבצים במייל.

הטיפ האחרון בנושא הוא כמובן לא להתחבר לרשת האלחוטית של החברה. נכון שהאינטרנט עובד מהר יותר, אך כל עוד אתם ברשת האלחוטית של החברה אתם למעשה עלולים לגרום להאקר לקבל גישה קלה יותר למחשבי החברה, דבר שהיה קשה יותר לו היה מנסה לפרוץ מבחוץ.

סייברוורלד – המומחים לבדיקות ריגול בטלפונים סלולריים.
אתר: www.cyberworld.co.il
טלפון: 03-5787730
(כמובן לא להתקשר מהטלפון החשוד או בקרבתו)

הוסף תגובה