מתי נשתמש בשירותים של מכון העתקות?

מתי נשתמש בשירותים של מכון העתקות?

הקונספט של מכוני ההעתקות המקצועיים נוצר והתגבש בימים בהם לא כל עסק יכול היה להרשות לעצמו מדפסת פשוטה, לא כל שכן מדפסות או פלוטרים מורכבים יותר. הצורך של חלק מהציבור העסקי יצר את מכון העתקות – גוף מקצועי המאגד בתוכו את כל התחומים הקשורים לצילום, לעריכה, לשכפול, ולהפקה של מוצרי הדפסה שונים.

איך פועל מכון העתקות?

מכוני העתקות עוסקים כיום, לרוב, בפרויקטים ובתוכניות שאינן סטנדרטיות, כאלו שאדם מן הישוב (גם אם הוא מפעיל משרד או בית עסק) לא מסוגל לבצען בצורה המושלמת הנדרשת לו באמצעים העומדים לרשותו, או, לחילופין, בחנויות אחרות המציעות שירותי-שכפול או צילום דומים, אולם אינן עושות זאת בציוד איכותי המתאים לצרכים. כך, למשל, תוכלו למצוא מכונות צילום / סריקה בחנויות לממכר טבק, אבל מכונות אלו תהיינה מוגבלות לצילום בשחור-לבן, לצילומים באיכות ירודה, לגודל דף A4, וגם לא תדענה להתמודד עם כמויות גדולות של הדפסות. מכון העתקות, בניגוד להן, מציע מגוון רחב של עבודות צילום, סריקה, דפוס וכד', ובמגוון הרחב הזה, ניתן למצוא אף שירותים נוספים, כדוגמת התמחות בשימורן של עבודות מודפסות בשיטות שונות (למשל, יצירת שכפול פיזי, סריקה ושמירה על מדיה דיגיטלית, למינציה וכן הלאה.

לקוחות הזקוקים לשירותי מכון העתקות יכולים להגיע, אמנם, פיזית, אל מכון העתקות, כדי להעביר לידי המכון את עבודות ההדפסה, הסריקה או הצילום, תוך העברת ההנחיות המדויקות כיצד הם מעוניינים שהעבודה תבוצע. אולם, כיום, בשל הביקוש הרב לעבודות כגון אלו, מרבית מכוני ההעתקות מפעילים שירותי איסוף והחזרה. כלומר, אתם מתקשרים אל מכון העתקות, מבקשים עבודה מסוימת ומתאמים את האיסוף שלה מכם. לאחר שהעבודה תהיה מוכנה, יגיע שליח וימסור לכם את דבר הדפוס. כמובן שהכל בגדר ההיגיון, כך, למשל, מכון העתקות פתח תקווה לא יבצע איסוף מחיפה (ולהיפך), אבל כשהמדובר על מכון העתקות פתח תקווה, בהחלט תיתכן האופציה שהוא מפעיל שירותי איסוף והחזרה של עבודות הדפוס ללקוחות הנמצאים בפתח תקווה והסביבה. אופציה נוספת, שאף היא שמורה לחלק מסוגי המטלות והעבודות שאותן מבצע מכון העתקות, היא משלוח החומרים במייל. כך, למשל, תוכלו לשלוח במייל קובץ מסוים להדפסה דיגיטלית (כמובן, אל מכוני ההעתקות שמחזיקים ברשותם את הציוד המתאים ומבצעים עבודות מסוג זה – יש צורך לוודא זאת מראש), ולאחר סיום העבודה – להגיע אל מכון ההעתקות ולאסוף את מוצרי הדפוס המוגמרים, שהודפסו ישירות מהקובץ שאותו שלחתם. כאן, חשוב גם לתאם מראש מול מכון העתקות את הפורמטים הנדרשים לצורך ההדפסה, שכן לא כל הפורמטים זהים מבחינת איכות החומרים המוגמרים שניתן להפיק מהם.

מכוני העתקות – האם כולם זהים?

ככלל, ניתן לומר כי כל מכוני ההעתקות מחזיקים סוגי ציוד מסוימים, המתקדמים מאד מסוגי הציוד שאתם מסוגלים להחזיק בביתכם או, אפילו, מחנויות ובתי עסק שעוסקים בכך כהכנסה צידית, הנלווית לתחום עיסוקם העיקרי. יחד עם זאת, ניתן לזהות הבדלים משמעותיים בין תחומי העיסוק, ההתמחות (וכתוצאה מכך – גם הציוד המקצועי שבמכון ההעתקות) בין מכון העתקות אחד לחברו. כך, למשל, לפי הדוגמה שנתנו קודם, חלק ממכוני ההעתקות יאפשרו הדפסה דיגיטלית, בעוד אחרים – לא יחזיקו את הציוד הנדרש לכך, ולכן – לא יוכלו לספק לכם שירות מסוג זה.

הוסף תגובה