מתנה לחג – איך באמת לנהוג בזמן ראש השנה

בראש השנה, אף פעם אל התבלבלו בין מתנה לבין אוכל. אל תחשבו לרגע "אולי נפתיע באיזה תבשיל גורמה שלנו – זאת תהיה המתנה!" אוי ואבוי, לא רק שאתם עלולים לפגוע באגו הקולינרי של המארחת (שסביר להניח שבישלה ואירגנה במשך זמן רב), אלא שבנוסף הם יזעמו עוד יותר על כך שלא הבאתם מתנה. כבר עדיף שהייתם באים בידיים ריקות לגמרי!

אם אתם רוצים לבשל ולהוסיף לארוחת החג תבשיל מיוחד משלכם (בזמן שאתם מתארחים ולא המארחים כמובן) – התקשרו ובדקו את הנושא מראש. יתכן ואת אותו תבשיל שאתם הכנתם המארחת כבר הכינה ואתם "תתחרו" בה. אתם יודעים שזה לא נעים.

בנוסף גם אם דיברתם עם המארחת והיא אישרה לכם להכין אוכל, אל תטעו – זאת לא המתנה. כמגיעים לחודש בו יש לקנות מתנות לחג וההכנות לראש השנה בעיצומן, כדאי להשקיע קצת מחשבה ולקנות מחשבה ראויה. כמובן שלא כדאי לקנות מתנה מופרזת ויקרה מידי, אז המארחים עלולים להרגיש לא בנוח. אבל מתנה ראויה תמיד מתקבלת בסבר פנים יפות.

אחרי שהצצתם על מתנות מספר ובחרתם את המתנה הראויה, בטח זכרתם לעטוף אותה כמו שצריך – אבל אל תשכחו את כרטיס הברכה! ישנן סיבות רבות לצירוף כרטיס ברכה, החשובות שבהן הן:
1. זה יותר אישי, אם צירפתם הקדשה זה עלול לרגש ולהוסיף פן ריגשי ועמוק יותר לכל המתנה.
2. אם שכחתם לצרף, נגמר הערב ובלילה מאוחר אחרי שהמארחים סיימו לנקות ולסדר – הם פותחים את המתנות, ואין כרטיסי ברכה! הם לא יודעים איזו מתנה הגיעה ממי, והם עלולים לבלבל מתנה לא ראויה של מישהו אחר עם המתנה שלכם!

בנוסף במשך שנים היו סבורים כי פתק החלפה הוא דבר הכרחי! לא כך היא דעתי. הרי מה העניין אם כל אחד קונה פתק לשני וכולם מחליפים? אולי כבר תביאו להם צ'ק ותסגרו עניין? מתנה אמורה להיות משהו אישי, אז תשקיעו מחשבה לפני קניית המתנה לחג וכך הם לא יצטרכו להחליף וכולם יהיו מרוצים.

הוסף תגובה