תקופת הקורונה רק הגבירה תהליך שגם ככה הלך ותפס תאוצה: המעבר לעבודה מהבית. חלק מהאנשים המשיכו כשכירים מהבית וחלק ניצלו את המשבר כדי לחשב מחדש את דרכם המקצועית ולפתוח עסק מהבית.

כל אלו מצטרפים לאנשים שהעבודה מהבית הייתה השגרה שלהם גם לפני תקופת הקורונה. כל השינויים האלו מצריכים הבנה וידע לגבי אופן התפקוד של עסקים הפועלים מהבית והתחום של ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית, הוא אחד מהם.

ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית – אמת או מיתוס?

חשוב לציין כי ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית הוא חשוב ולגיטימי. הוצאות לעסק הן משהו שמתקיים לא רק בעסקים פיזיים או בעסקים המתנהלים מחוץ לבית, אלא גם במצבים שבהן הבית מתפקד כמשרד/קליניקה/חלל לחוגים וכדומה.

הקלות המס רלוונטיות גם לעצמאים וגם לשכירים העובדים מן הבית והדבר בא לידי ביטוי בסעיף 17 לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש).

באילו תחומים יש ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית?

לבעלי עסקים פיזיים יש בדרך כלל הוצאות שאין למי שעובד מהבית. למשל, נסיעות. או קניות רבות של ביגוד ייצוגי. עם זאת, מס הכנסה מגדיר תקרות מסוימות שבמסגרתן אפשר לבצע ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית, על חלק מהביגוד, הנסיעות, הכיבוד הנרכש לבית וכדומה.

שמרו קבלות עבור ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית

כדי לבצע ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית, חשוב לשמור את הקבלה של כל רכישה שאתם מבצעים ובמיוחד עבור רכישות המיועדות לבית או למשרד הביתי. כדאי לשמור גם קבלות הנראות לכם רלוונטיות פחות, למקרה שתופתעו ותגלו שאתם יכולים לבצע ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית, גם עבורן.

מי יכול לייעץ לגבי ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית?

חשוב לציין כי אם אתם לא בטוחים לגבי ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית, זה הזמן להתייעץ עם רואה/ת חשבון גם הינכם עסק קטן.

הרבה מהעסקים הקטנים העובדים מהבית מנהלים בעצמם את החשבונאות של העסק ולא מרגישים שהם זקוקים לשירותי ראיית חשבון באופן שוטף, אולם יש מצבים בהם זה נדרש, הן באופן חד פעמי והן באופן קבוע.

אם אתם מתלבטים לגבי ניכוי הוצאות עסק בעבודה מהבית, רואה חשבון יוכל לעשות לכם סדר בדברים כדי שתמצו את כל הזכויות שלכם כעצמאים העובדים מהבית.

גרינברג ושות', משרד רואי חשבון בפתח תקווה

במשרד רואי חשבון גרינברג ושות' אנו מתמחים במתן שירותי ראיית חשבון ושירותי ליווי וייעוץ עסקי למגוון תאגידים, חברות, עמותות, עצמאים ועסקים בהיקף בינוני וקטן.

בנוסף מתמחה המשרד בעריכת בוררויות וגישור. המשרד מטפל בלקוחות רבים מכל ענפי המשק: מסחר, תעשייה, בנייה, בתי אבות, פרסום, הייטק, שירותים, הקדשים, עמותות, מוסדות ללא כוונת רווח וכן – רופאים, עורכי דין, תושבי חוץ, בעלי נכסים, בעלי שליטה בחברות וכן עצמאים במגוון של ענפי המשק.

הוסף תגובה