נתפס האקר שפרץ למצלמות הרשת של קורבנותיו ותיעד אותם ברגעים אינטימיים

בעבודה, ברחוב, בבית, בסלון ובחדר השינה. נראה שבימינו בכל מקום ישנה מצלמה כלשהי שמצלמת אותנו, גם אם אנחנו לא תמיד מודעים לזה. את העובדה הזו למדו על בשרם קורבנותיו של סטפן ריקו, האקר בן 33 מבריטניה, שפרץ למחשבים של לפחות 13 גולשים, התקין להם על המחשב תוכנה זדונית שאפשרה לו לצפות בהם באמצעות מצלמת האינטרנט שלהם.

 

 

ריקו נעצר בנובמבר האחרון ועל מחשבו נתגלו חומרים רבים שאסף על קורבנותיו, כולל רגעים אינטימיים שהונצחו אל מול מצלמת הרשת, מבלי שלקורבנות יהיה מושג שמישהו אחר מתבונן.

 

 

לחדור לחיים הפרטיים שלכם ב- 40 דולר

 

 

התוכנה הזדונית בה השתמש ריקו על מנת לעקוב אחר קורבנותיו נקראת Blackshades והיא נמכרת בפורומים מחתרתיים של הרשת האפילה במחיר של כ- 40 דולר אמריקאים. מלבד השתלטות על מצלמת הרשת, ה Blackshades מעניקה להאקר שליטה מלאה במחשב של הקורבן, כולל גישה לכל קובץ השמור על המחשב, תיעוד של סיסמאות, גישה לתיבת הדואר האלקטרוני ועוד.

 

 

למרות הידיעה המעודדת שסוכני אכיפת החוק הצליחו להגיע אל ריקו ולעצור אותו, סביר מאוד להניח שישנם לא מעט האקרים בחוץ שעדיין משתמשים ב Blackshades, או בתוכנות זדוניות אחרות, על מנת לרגל אחר גולשים למטרות שונות.

 

 

איך תגנו על מצלמת הרשת שלכם?

 

 

אנחנו כל כך רגילים שמצלמת הרשת שלנו מחוברת למחשב, שאנחנו כמעט שוכחים שהיא שם. במחשבים ניידים ובטלוויזיות החכמות היא מקובעת שם באופן אינטגרלי, ואנחנו לא יכולים פשוט לנתק אותה.

 

 

הנה  מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על מצלמת הרשת שלכם בטוחה:

 

 

1. רכשו מצלמת רשת של יצרנית אמינה ורשמו אותה – מצלמות רשת זולות, שמקורן הוא ברוב המקרים בסין, עלולות להיות קלות יותר לפריצה. כמו כן, מרבית היצרניות המוכרות והאמינות יאפשרו לכם לבצע רישום של המצלמה באתר שלהן, ולשלוח לכם עדכוני תוכנה במידת הצורך.

 

 

2. נתקו את מצלמת הרשת כשהיא לא בשימוש – אם אינכם משתמשים במצלמת רשת באופן קבוע, עדיך שתנתקו אותה לחלוטין מהמחשב, ותחברו אותה כשאתם מעוניינים לעשות שיחת וידאו. במקרים של מחשבים ניידים או טלוויזיות חכמות, מומלץ לכסות את עינית המצלמה בעזרת סרט דביק אטום.

 

 

3. אל תחשפו את עצמכם מול המצלמות – גם אם אתם לכאורה מקיימים שיחת וידאו עם מישהו שאתם מכירים, ייתכן שמישהו אחר צופה במה שאתם עושים מול המצלמה – כפי שאכן קרה במקרה של סטפן ריקו. אל תשכחו, המחשב שלכם מחובר לאינטרנט ומידע שיוצא ממנו עובר דרך ארוכה עד שהוא מגיע ליעדו, ואינכם באמת יכולים לדעת אילו מלכודות יש באותה דרך ואיפה. לכן, אם אתם רוצים להימנע לחלוטין מהאפשרות שצילומים או סרטונים אינטימיים שלכם יופצו ברבים, אל תחשפו את עצמכם מול המצלמות.

 

 

4. הקפידו על כללי הגלישה הבטוחה – ברוב המוחלט של המקרים התוקף זקוק לשיתוף פעולה כלשהו מצד הקורבן. בדרך כלל התקנת התוכנה הזדונית על המחשב מתבצעת על ידי כך שהקורבן לוחץ על קישור זדוני או מוריד למחשב שלו קובץ שמצורף להודעת דואר אלקטרוני. לכן חשוב להיות זהירים ולא ללחוץ על כל קישור שאתם מקבלים ברשתות החברתיות, בדואר האלקטרוני או בכל דרך אחרת.

 

 

5. השתמשו בתוכנת אבטחה – תוכנת אבטחה של חברה מוכרת ואמינה יכולה למנוע התקנה של תוכנות כמו Blackshades על המחשב שלכם, ולשמור עליכם בטוחים. אבל אין זה אומר שבגלל שיש לכם תוכנת אבטחה אתם יכולים ללחוץ כעת על כל דבר. ודאו שתוכנת האבטחה שלכם בתוקף ושהיא מקבלת עדכונים.

הוסף תגובה