סדנאות בישול השוואת מחירים

עוד ועוד אנשים מצטרפים לטרנד הבישול החובבני, בין אם על ידי כתיבת בלוגים, שוטטות בחנויות קונספט או על ידי השתתפות בסדנאות בישול שונות, שמהוות הזדמנות מצוינת ללמוד באופן נקודתי סגנונות בישול וטכניקות שונות אשר ניתנות ליישום אחר כך, במטבח הביתי. בשל הביקוש, מוצעות הסדנאות במגוון רחב של נושאים, שעות או פורמטים. המעוניינים להשתתף בסדנאות בישול מבצעים בדרך כלל השוואת מחירים בתחום בכדי למצוא את הסדנה המתאימה להם ביותר גם מבחינת המחיר.

רוב סדנאות הבישול נמשכות בין 4 ל-6 שעות. ישנה הבחנה עקרונית בין סדנאות וויזואליות יותר, שבהן המשתתפים בעיקר צופים בשף אשר מעביר את הסדנה ומתנסים בה רק באופן נקודתי ביותר, לבין סדנאות מעשיות לחלוטין שבהן מבשלים המשתתפים את המנות. סדנאות וויזואליות זולות באופן עקרוני מאלו המעשיות בכ-100 – 150 ₪, וביצוע השוואת מחירים שלהן מראה כי הן עולות בממוצע 200 ₪. המחירים הממוצעים של סדנאות הבישול המעשיות לעומת זאת נעים בין 250 ₪ ל- 400 ₪ – תלוי בנושא ובחומרים.

חומרי גלם יקרים

בסדנאות בישול השוואת מחירים מראה, כי אלו שכוללות שימוש בחומרי גלם איכותיים יקרות יותר מאחרות, לדוגמה: מחירה של סדנת "תאוות בשרים" אשר מתמקדת בטכניקות חיתוך של בשר ובמנות גורמה העשויות מנתחים איכותיים במיוחד עולה בממוצע 400 ₪ , וזאת בהשוואה לסדנת סושי שחומרי הגלם שלה זולים יחסית, אשר עולה בממוצע 250 ₪. ככל שהסדנה מבוקשת ופופולארית יותר כך היא יקרה יותר בדרך כלל, לדוגמה: סדנת בישול אסיאתית או איטלקית תעלה בממוצע 300 ש"ח לעומת השוואת מחירים של סדנאות בישול עדתיות שעולות בממוצע 250 ₪.

 

השוואת מחירים בין סדנאות האפייה השונות מוכיחה, כי גם הן נחשבות ליקרות יחסית, בשל הטכניקות הרבות אשר נלמדות ובעיקר בשל העובדה כי לעתים קרובות מעביר אותן קונדיטור מפורסם. מחירן הממוצע של סדנאות אלו עומד על בין 350 ₪ ל-400 ₪, והן בדרך כלל אורכות מעט יותר מסדנת בישול רגילה. יחד עם זאת, סדנאות אפייה ממוקדות במיוחד, כמו פיסול בבצק סוכר או אפיית מאפינס זהות במחירן לסדנאות בישול רגילות והן עולות בממוצע 250 ₪.

מוסדות מוכרים

כמו בכל תחום כמעט, כאשר מדברים על סדנאות בישול השוואת מחירים מוכיחה, כי אחד הגורמים המשמעותיים שמשפיעים על מחיר הסדנה הוא המקום שבו היא מתקיימת: סדנאות שמתקיימות במוסדות הידועים או ברשתות הקולינריות בארץ יעלו יותר מסדנאות שתתקיימנה במקומות קטנים ופחות מוכרים –מחירן של סדנאות במקומות אלו יהיה בממוצע 100 שקלים פחות. כמו כן, סדנת מקצועית שתועבר על ידי שף ידוע תעלה אף יותר בשל המוניטין שלו ובשל הביקוש והן יעלו בממוצע 500 ₪.

העלויות של סדנאות בישול שבהן מתקיימת ארוחה בסיומה, אשר מכילה את ההתנסויות של המשתתפים יקרות יותר מסדנאות שאין בהן חלק זה ב-50-100 שקלים. ולבסוף, השוואת מחירים של סדנאות בישול לילדים מראה, כי הן עולות מעט פחות מסדנאות למבוגרים כיוון שהן אורכות פחות שעות, הטכניקות שמלומדות בהן פשוטות יותר, וחומרי הגלם אינם יקרים או מתוחכמים במיוחד. מחירן של סדנאות בישול אלו הוא 200 ₪ – 250 ₪.

הוסף תגובה