סובלים מנסיגת חניכיים? קבלו טיפים ליישום מיידי

נסיגת חניכיים היא תופעה ממנה סובלת מרבית אוכלוסיית העולם. על אף שמדובר בתופעה שכיחה, רבים מהסובלים ממנה כלל אינם מודעים לכך, ובטח שלא יודעים לתת שם לתהליך שבו השיניים פתאום מתארכות ומקבלות מראה פחות אסתטי ויפה.

מהי נסיגת חניכיים? מדוע היא מתרחשת? ועוד כמה טיפים שכדאי לכם להתחיל ליישם כבר מעכשיו אם גם אתם סובלים מהתופעה.

נסיגה של חניכיים – ההסבר מאחורי התופעה
נסיגת חניכיים, הנקראת גם רצסיה בלועזית, היא מצב בו החניכיים נסוגות, שורשי השן נחשפים ונראה כאילו המראה של השיניים ארוך יותר. במסגרת התהליך הזה נהרסות הרקמות המחזיקות את השיניים, עד כדי כך שבטווח הרחוק השיניים עלולות להתנדנד ולנשור לחלוטין. זאת היות ומרקם החניכיים הוא זה שמכסה את צוואר השן ומגן עליו.

הסיבה המרכזית אותה רופאי שיניים מייחסים ללנסיגת חניכיים, היא נוכחות רבה של חיידקים בצוואר השן; נוכחות המייצרת דלקת, שהביטויים שלה הן נסיגה איטית אך מתמידה של החניכיים. סיבה נוספת התורמת להתפתחותה של הנסיגה היא צחצוח שיניים אגרסיבי הפוגע בחניכיים, שהן, כדאי להזכיר, כמו בשר חשוף ללא עור, ועל כן הן רגישות יותר מחלקים אחרים בגוף.

סיבות אחרות המסבירות את התופעה, קושרות אותה בריבוי של צריכת שתייה ומזונות בטמפרטורה גבוהה מדי, שלא מיטיבה עם גוף האדם, על אחת כמה וכמה עם החניכיים. על-פי תאוריות אלה, שמקורן העיקרי הוא בתחום הרפואה המשלימה, חניכיים הן כמו בשר חשוף, וגם עליהן פועלים אותם חוקי הפיזיקה שפועלים על כל חתיכת בשר הנחשפת לחום גבוה.

כאשר אנו מבשלים בשר בטמפרטורות גבוהות, בניגוד לרוב החומרים בסביבה, הוא דווקא מתכווץ (היזכרו לרגע בפעם האחרונה שטיגנתם המבורגר או סטייק, וחשבו על התהליך שאירע לבשר עם הטיגון שלו). באופן דומה, החניכיים, גם הן מתכווצות (כלומר נסוגות) ככל שהן באות במגע רב יותר עם מזון ושתייה בטמפרטורות גבוהות. היות שבעידן שלנו שתייה חמה ומזון חם הם חלק בלתי נפרד מהרגלי האכילה שלנו, ואנחנו לא יכולים בלעדיהם, התוצאה ניכרת על החניכיים שלנו, ש"מתבשלות" יתר על המידה ונסוגות.

הפתרון: לצחצח בזהירות ולצמצם צריכת מזונות חמים
אז מה עושים? התשובה היא די מתבקשת: משתדלים לצחצח שיניים בעדינות ועם מברשת שיניים מתאימה, ונגמלים מהקפה החם ומהמזון הרותח, שמבלי לשים לב, פשוט "גומרים" את החניכיים שלנו. אם כל זה לא עוזר, פונים למומחה חניכיים מוסמך המבצע השתלות חניכיים ועצם, וזאת כדי להשיב לחניכיים את המראה האסתטי שלהם. בנוסף הטיפול מאפשר להפסיק לסבול מהכאבים, מהדימום ומהרגישויות בשיניים, המלווים את תהליך הנסיגה.

 

הוסף תגובה