סוגי ברזים למטבח

בחירת ברז למטבח היא לא רק עניין אסתטי. לפני שאתם ממהרים לבחור, כדאי גם לזכור שזהו מוצר מיוחד במינו במטבח. מדוע? מייד נסביר. ייתכן מאוד שיש בתחום זה אפשרויות, שעדיין לא מוכרות לכם. בקיצור – השקיעו כמה דקות לעבור על המאמר התמציתי שלפניכם ותודות לכך, תוכלו לרכוש ברז למטבח בצורה יותר משתלמת וחכמה. 

סוגי ברזים בולטים

יש מגוון רחב של סוגי ברזים. שלושת הדוגמאות הבאות, ממחישות עד כמה ברז עשוי להיות שונה משמעותית, ביחס לסוג הברז הפשוט שאליו כולנו רגילים: 

ברזים עם ראש נשלף – ברז מטבח עם ראש נשלף, הוא ברז אשר ניתן לשלוף את הראש שלו ולמשוך אותו למרחק מסוים, באמצעות צינור גמיש. הצינור באופן רגיל מוסתר  בתוך מנגנון הברז. לברז עם ראש נשלף יש כמובן יתרון של הבאת המים בקלות רבה יותר לסביבת הכיור. אם אתם רוצים למלא דלי במים למשל, לשטוף את השיש סביב הכיור, את האריחים בקיר שמאחוריו וכדומה. 

ברזים עם חיישנים – ברז למטבח עם חיישן מאפשר להפעיל אותו ללא מגע. תודות לכך, אם הידיים שלכם לא נקיות, לא תלכלכו את ידית הברז. כמו כן, הברז מכבה את עצמו לבד ובכך חוסך במים. ברז כזה, ידוע גם בכינויים ברז אוטומטי, ברז אלקטרוני וכמובן ברז "חכם" (נשאר משהו שלא "חכם" היום?).

ברזי קיר – ברז יוצא לרוב מהמשטח שעליו נמצא הכיור, כלפי מעלה. כלומר, הצנרת מגיעה אליו מתחת לאזור הכיור. ברזים למטבח עם יציאה מהקיר לעומת זאת, פשוט "יוצאים" היישר מהקיר. היתרון בברזים אלה הוא יתרון אסתטי. מצד שני, יש להם גם שני חסרונות עיקריים. חסרון אחד, הוא גישה פחות נוחה לפעולות תחזוקה בברז. חסרון שני, הוא שעשוי להיות מרחק גדול יותר בין הברז לבין מי שמשתמש בו, באופן שעשוי להפריע לילדים להשתמש בברז.

עוד תכונות חשובות

בבחירת ברזים, הגיוני להחליט בהתחלה לגבי סוג העיצוב הכללי של הברז,  כגון העיצובים שהדגמנו קודם. מעבר לכך, יש שיקולים רבים נוספים שכנראה תרצו לקחת בחשבון, כגון 

מראה – כפי שציינו קודם, ברז הוא מוצר מיוחד במינו במטבח. למרות שיש במטבח ממוצע חפצים רבים, ברז הכיור הוא לרוב במרכז העניינים. מבחינה אסתטית, רואים אותו מייד בכניסה לחדר והוא גם אמור להשתלב בעיצובו, בעיצוב חדר המטבח בכלל. הברז במרכז העניינים, גם בוודאי מבחינת אופני השימוש השונים במטבח. לכן, עיצוב הברז משמעותי מאוד. תוכלו לבחור בעיצוב מודרני ומינימליסטי או בעיצוב יותר מסוגנן ו"עתיק". בהתאם לכך, תבחרו חומרים, גימור וגוונים של המוצר, כגון ניקל, נירוסטה, נחושת, ברזים זהובים ואפילו שחורים. 

ידית אחת או שתיים – כיום מקובל בעיקר עיצוב ברזים עם ידית בודדת. ידית כזו, מאפשרת לווסת את כניסת שני צינורות המים – החמים וגם הקרים. בעבר היו מקובל שלברזים יש שתי ידיות למטרה זו ועדיין ניתן למצוא ברזים המתוכננים באופן כזה.

פרחים, סוללות ועוד – בתחום זה, יש מונחים מסוימים שלא לגמרי מוגדרים במדויק. מעשית, אפשר להניח ש"ברז פרח" יהיה ברז שיוצא מהמשטח כלפי מעלה, כמו פרח שצומח. זאת, בשונה מברז קיר. "ברז סוללה" הוא ברז קיר, שבו רואים בגלוי את שני צינורות יציאת המים מהקיר – הקרים וגם החמים. "ברז מיקסר" הוא מונח המתייחס לברז בעל ידית אחת, שבאמצעותה שולטים בשילוב ("מיקס") המים החמים והקרים.

ציפוי נגד קורוזיה – לשם הגנה על המוצר ושמירה עליו במצב טוב לאורך זמן.


הוסף תגובה