סודות האמנות האירוטית

ישנם כאלה שעבורם, ציור ארוטי התלוי בחדר המיטות הוא תרומה מבורכת לאווירה חמימה ואינטימית, סוג של תבלין מעורר המעשיר את רגעי הנצח במפגש זוגי. לעומתם ישנם אחרים שאין להם בעיה כאשר בסלון ביתם תלויים ציורים הכוללים עירום… כל אחד על פי הערכים והתרבות עליהם גדל.

בואו נגמור את זה יפה… חשוב לציין שמאחר וחלק מיצירות האמנות באתר שלי או בקישורים כאן כוללים היבטים אירוטיים מובהקים ללא צנזורה, עדיף לו לכל מי שחושב שהחשיפה לאמנות אירוטית עלולה לפגוע ברגשותיו או לגרום לו לאי נוחות, שימנע מהמשך הקריאה.

ארוטיקה תפסה מאז ומתמיד מקום של כבוד בהיסטוריה של האמנות. כולנו מכירים את פסל "דוד" של האמן הגאון ליאונרדו דה וינצ'י. פסל עירום מרהיב ביופיו שאף אחד לא מעלה על דעתו לצנזר או להסתיר חלקים ממנו. נכון, נכון, עירום זה לא בדיוק אירוטיקה, ובכל זאת ישנם אנשים שנרתעים מעירום באמנות.

האמנות הארוטית הופיעה כבר בציורי המערות הראשונים, ביצירות אמנות במצריים העתיקה, על כדים ופסלים ביוון הקדומה, במקדשי בקהאג'וראהו בהודו -מאות פסלים אירוטיים מושכים אליהם זרם של תיירים רבים בכל שנה. ציורים אירוטיים מופיעים בספרי השונגה היפניים, נקראו גם "ציורי אביב", שהיו מדריך מיני לזוגות, משהו בסגנון "כל מה שרצית לדעת על המין ולא העזת לשאול" ומי מאיתנו לא מכיר את טקסי הקאמה סוטרה, המדריך המצוייר הפופולרי ביותר לתנוחות מין ולאהבה זוגית שמופיע בספרות הסנסקריטית?

גדולי האמנים בכל הזמנים התנסו ויצרו אומנות בהשראת חשקים, פנטזיות ותשוקות מיניות. לא אמנה את כולם כמובן, אבל אי אפשר שלא להזכיר אמנים כמו – אוגוסט רודן, אגון שילהפבלו פיקאסו, סלבדור דאלי, גוסטב קלימט, רמברנדט, גוסטב קורבה ("מקורו של העולם") ואמנים דגולים רבים אחרים שהעשירו אותנו ביצירות אמנות נפלאות.

אחת ההפתעות הגדולות שחוויתי תוך כדי סיור במוזיאון פומפידו בפריז, אי שם באחת הקומות, בין מופשט לקוביסטי, בין פיגורטיבי לגיאומטרי, ככה פתאום, ללא התראה מוקדמת, מצאתי עצמי כנציב מלח תקוע בעיניים בוהות מול ציור ריאליסטי של גבר מאונן… מאוחר יותר גיליתי שמלבד תצוגה של יצירות אמנות אירוטיות ומיניות בגלריות ובמוזיאונים הגדולים בעולם, ישנם גם לא מעט מוזיאוני סקס ואירוטיקה – באמסטרדם, ברצלונה, פריז, ברלין, לאס ווגאס, ניור יורק, פראג ועוד…

בשנת 2012 הוזמנתי להציג ציורים בתערוכה בינלאומית שעסקה בנושא תשוקה וארוטיקה שהתקיימה בגלריה בקאן (צרפת), חלק מהיצירות נדדו לאחר מכן ונבחרו לייצג את ישראל בתערוכה בינלאומית גדולה אחרת שאירגנה ואצרה מרינה פיקאסו, נכדתו של האמן הנודע… פבלו פיקאסו. ציורים אירוטיים שלי הוצגו גם בתערוכה בינלאומית גדולה בדטרוייט בשנים 2013 ו-2014.

 

הוסף תגובה