סטודנטים והכניסה לשוק התעסוקה

סטודנטים והכניסה לשוק התעסוקה

הגיע הרגע ונרשמתם ללימודים בתחום בו תמיד רציתם לעסוק ובו שאפתם להתקדם ולהתפתח, עם תוכניות רבות להמשך חייכם ומוטיבציה רבה להתחיל את חייכם המקצועיים.

אז קיבלתם את תכנית הלימודים ועכשיו אתם יכולים להתחיל ולתכנן את הלו"ז השבועי ואת האפשרויות השונות להשתלבות בשוק התעסוקה. כיום, קיים מגוון רחב של תחומי עיסוק המאפשרים לסטודנטים להשתלב בשוק התעסוקה ובהם מוצעים לסטודנטים פתרונות לשילוב העבודה עם הלימודים. פנינו לצוות יועצי הגיוס של סי וי פול, על מנת לקבל מספר עצות עבור הסטודנטים לעתיד המעוניינים למצוא מקום עבודה בו יוכלו להשתלב בתקופתם לימודיהם.

שמירה על מקום עבודה קיים – ההעדפה העליונה של כל מי שמחזיק במקום עבודה היא להמשיך ולהחזיק בו, במיוחד אם מדובר במקום בו נעים לו לעבוד, מתאים לדרישותיו וציפיותיו ומהווה מקור הכנסה מספק.

במקרה זה, ובמידה ותחילת לימודים עשויה להשפיע על הזמינות לעבוד או היכולת להמשיך בתפקיד באותה מתכונת שהייתה עד כה, מומלץ לפנות למעסיק מראש ולשתף אותו בכך. במקרים רבים, גם המעסיק יעדיף לשמר עובד טוב ולנסות להתגמש ולמצוא פתרונות יצירתיים שיאפשר את המשך עבודתו, במיוחד אם מדובר בעובד המתחיל לימודים בתחום העיסוק של מקום העבודה ועשוי לתרום לו רבות בעתיד, עם סיום לימודיו.

במקרים בהם מדובר במקום בו העבודה מתבצעת במשמרות, סי וי פול מסבירים כי המשך העבודה פשוט הרבה יותר ולעיתים אף לא דורש שום שינוי או היערכות של העובד או המעסיק.

זכרו ששמירה על מקום עבודה קיים, בו שביעות הרצון של העובד גבוהה, מהווה רשת ביטחון תעסוקתית וכלכלית, גם אם לעיתים מקום העבודה אינו מאותו תחום הלימודים המתוכנן וגם אם לא יהווה מקום פוטנציאלי להשתלבות תעסוקתית בתחום הלימודים לעתיד. במקרים כאלה כדאי לשקול לשמור על מקום העבודה לתקופת הלימודים ולא לשנותו.

עבודה בתחום הלימודים שאיפתם של מרבית הסטודנטים להשתלב במקום עבודה מתחום לימודיהם, בו יוכלו ללמוד, להתפתח ולהתקדם מבחינה מקצועית ומבחינת קריירה. נסו למצוא מקום עבודה שכזה, בו ניתן לשלב את הלימודים, שכן אם תצליחו להתקבל אליו, הוא עשוי להוות דלת כניסה עבורכם לעיסוק בתחום הלימודים שלכם ואף מקפצה מקצועית משמעותית לעתיד. כדאי מא לשקול בחיוב עבודה במקומות מעין אלו, גם אם מדובר בתחילה השכר או תנאים שאינם תואמים את דרישותיכם או צרכיכם.

עבודה קבועה במשמרות סוגי המשרות הנפוצות ביותר לסטודנטים הינן אלה המאפשרות עבודה במשמרות. עבודה מסוג זה מקלה מאד על הסטודנט שכן לרוב מאפשרת גמישות רבה ועבודה בימים או בשעות המתאימים לצרכי הסטודנט ויכולים להשתנות לפי הצורך משבוע לשבוע.

בתקופות בהן ישנו לחץ בלימודים הנובע מעומס מטלות, פרוייקטים או תקופת מבחנים, יכולים סטודנטים העובדים במשמרות להפחית את כמות העבודה ובכל לאפשר לעצמם להשקיע בלימודים ועם זאת לא לעצור את מקור ההכנסה ולשמר את מקום העבודה. כמו כן, בתקופות פחות עמוסות, יכולים הסטודנטים לקחת יותר משמרות ולהשלים הכנסה בהתאם לצורך.

עבודה בחברות וארגונים בעלי מוניטין – חברות ענק וארגונים גדולים, בהם ישנה כמות גדולה של עובדים, מציעים משרות רבות המתפנות מעת לעת. חברות וארגוני ענק מאפשרים בדרך כלל מסלולי קידום רבים ואפשרויות פיתוח לעובד, כמו גם אפשרויות למעבר רוחבי בין תפקידים. השתלבות בחברות מעין אלה, גם אם מדובר בתפקידים זוטרים, יכולה לאפשר לסטודנטים פיתוח מקצועי בעתיד וצבירת ניסיון במגוון תפקידים שונים, העשויים לשרת אותם בהמשך חייהם המקצועיים. כמו כן, מכיוון שבחברות גדולות ישנו מגוון רחב מאד של תפקידים ממגוון של תחומים, כמעט תמיד תיתכן אפשרות קידום ומעבר לעיסוק בתחום הלימודים של הסטודנט, גם אם לא ישירות בתחילת דרכו בחברה.

עבודה מהבית – בהתאם לכישוריו של הסטודנט, יכולותיו והשכלתו, מתאפשרת העבודה מהבית. הייתרון של עבודה זו הוא שלרוב הגמישות בשעות העבודה גבוהה מאד, אך עם זאת, אלו שבוחרים לעבוד מהבית נדרשים למשמעת עצמית, לא נהנים לרוב מביטחון תעסוקתי וכלכלי ממקור עבודה קבוע וכמו כן נדרשים להתעסק בניהול תיק עובד עצמאי בכפיפות לחוק.

לסיכום – ישנם פתרונות תעסוקתיים רבים לסטודנטים, בהתאם לתוכניות העתידיות, לצרכים ולזמינות. טרם בחירת סוג העבודה חשוב לגבש את התוכניות להמשך, הצרכים והאילוצים הנגזרים מלו"ז הלימודים ומהחיים האישיים ולחפש מקום עבודה בהתאם.

צוות היועצי הגיוס של סי וי פול עומד לרשותכם ומאחל לכם המלחה רבה בלימודים!

הוסף תגובה