ספרים אלקטרוניים בעברית

ישראל היא מעצמה טכנולוגית לא קטנה. אנו יכולים לראות כיצד חברות היי טק שונות נמכרות לחברות ענק מארצות הברית ומפתחות תוכנות מיוחדות במינן עבור צרכנים מהעולם כולו. אנו יכולים לראות כיצד טכנולוגיות שונות שחלקן מיוצרות ע"י בתי תוכנה ישראליים מאפשרות לנו ליהנות ממוצרים שבעבר יכולנו ליהנות מהם פחות, אם בכלל. כיום אנו יכולים למשל ליהנות ממגוון רחב של ספרים אלקטרוניים גם בשפה  העברית ולהרגיש את חוויית הקריאה של העולם הדיגיטלי.

 

אין ספק שמאחר וכל מוצר עולמי מוצא את דרכו למדפי חנויות שונות ברחבי העולם כשהוא מופיע בשפה האנגלית, הרי שבשאר העולם מרגישים הלקוחות מעט מקופחים. לכן אם ראינו כיצד ספרים אלקטרוניים רבים פורסמו תחילה באנגלית או בשפות זרות אחרות הרי שכיום המבחר של ספרים בעברית הוא מכובד ביותר ומאפשר לנו להיצמד יותר לתואר המחמיא שלנו, עם הספר.

 

 

המגוון המתרחב והולך של ספרים אלקטרוניים מצביע על המהפכה הגדולה שעובר תחום הספרים בעולם כולו ועכשיו גם בעברית. במדינות מערביות מפותחות כבר ניתן למצוא לא מעט כותרים אלקטרוניים שמחליפים את ספרים שיצאו בעבר במהדורות מודפסות רגילות. גם בארץ נוכל לראות בעתיד כיצד סופרים מסוימים או הוצאה לאור יחליטו שהם מעוניינים להוציא ספרים אלקטרוניים מראש ולפסוח לחלוטין על ההדפסה הרגילה בעברית.

 

חנויות הספרים כמו שאנו מכירים אותן היום כנראה שהולכות לשנות את פניהן או להיעלם מהנוף לחלוטין. זאת מאחר ומגוון רחב של ספרים אלקטרוניים במגוון ז'אנרים ושפות  הוא כזה שאפשר למכור בצורה מקוונת ואין שום צורך בחנות פיסית או במוכר מסוים הדובר עברית. ייחודם של ספרים אלקטרוניים הוא רב ויש להם חשיבות רבה במיוחד עבור מי שמעוניין לקדם את עצמו ולהרגיש שהוא נהנה מחוויית קריאה חדשנית ששייכת לתרבות החדשה בעולם כאן בישראל בשפה העברית.

הוסף תגובה