ספר על עצמך בריאיון עבודה

ספר על עצמך

המאמר לקוח מהאתר הכי מעודכן שיש בנושא הכנה למבחני מיון לעבודה. כתובת האתר: http://www.madar-info.fav.co.il/

 

למרבית המרואיינים יש קושי רב לענות על שאלת פתיחה כזאת המוצגת על ידי המראיין. השאלה אינה מוגדרת בבירור, ויוצרת אצל המרואיין קושי להחליט באיזו דרך להגיב. תשובותיהם של המרואיינים הן בדרך כלל:

"למה אתה מתכוון?"

"תהיה יותר ספציפי"

"זו שאלה מוזרה שתמיד אני מתקשה לענות עליה"

הסיבה לתגובות מסוג זה היא התעסקות מיותרת בכוונות המראיין. במקום לענות ולספר על ניסיונו המקצועי, המרואיין עסוק במחשבות, ובניסיונות לנחש מהן כוונות המראיין בשאלה, תגובות אלה מציגות את חוסר ביטחונו, והן מהוות פתיחה גרועה לריאיון.

זכור!

הגעת למבחן כדי להצליח, אם המראיין נותן לך הזדמנות לספר על עצמך, ענה באופן תכליתי וממוקד, הדגש את יכולתך המקצועית, התמקד בתכנים שמראים כושר ביצוע בתפקיד.

דוגמא:

בראיון לתפקיד של מנהל פרויקטים בחברת מחשבים, המראיין מציג למועמד את השאלה "ספר עצמך".

מרואיין א' עונה:

"שמי משה לוי, מהנדס תעשייה וניהול ב- 5 השנים האחרונות ניהלתי פרויקט בחברת מחשבים בעבור חברת תקשורת, לפני כן הייתי איש צוות במחלקת תפ"י, אני בן 29 נשוי ואב לבן, מתגורר בת"א."          המרואיין בחר לענות באופן ממוקד על תחומים שמראים יכולת שקשורה למשרה בה הוא מעוניין.

מרואיין ב' עונה:

" שמי דוד כהן, נולדתי למשפחה חמה ואוהבת במושבה כינרת, אני בן 29 נשוי למירי, יש לנו 3 בנות חמודות שאני מאד אוהב. אני חושב שאבהות ובכלל זה הקשר שלי עם בנותיי, היא אחת התכונות החשובות לי ( המרואיין סבור שהמראיין מבקש לדעת אם הוא אנושי, בשעה שהמראיין מבקש לדעת אם הוא מנהל פרויקטים טוב). אני מקפיד יותר מכל להיות בן אדם, לשמור על קשר אנושי וחם עם חברי ומשפחתי."

מר דוד כהן ענה על השאלה באופן לקוי, הוא השאיר רושם של אדם רגיש מדי, המציג תכנים רגשיים במקום יכולת מקצועית, לכן יש להניח שיהיה מנהל רך מידי וחלש.

בדוגמא א' מר משה לוי, יצר לעצמו יתרון כבר מן השאלה הראשונה בכך שהתמקד בניסיונו המקצועי.

בתשובה לשאלה "ספר על עצמך"

התמקד בתכנים שמציגים את יכולתך המקצועית, התחל בתפקידך האחרון, תאר כמה זמן שימשת בו , מה היו תחומי האחריות שלך במסגרתו (שלושה עד ארבעה משפטים), המשך בתיאור הניסיון המקצועי שלך בתפקיד קודם, הצג גם אותו בקצרה וכך הלאה לגבי היבטים עיקריים בניסיונך המקצועיים. אם השכלתך אקדמית ובעלת משמעות לצורך התפקיד, הצג אותה. אם השכלתך אינה אקדמאית, ותר על תיאור ההשכלה, לסיום, הצג את יתרונתיך העיקריים כמועמד ואת תכונותיך הטובות המכשירות אותך לתפקיד.

למאמרים נוספים בקרו ב: http://www.madar-info.fav.co.il/

* הקרדיט נתון למכון נועם.

הוסף תגובה