עו"ד לענייני צוואות וירושות

עו"ד לענייני צוואות וירושות צריך להתמחות במספר נושאים רגישים. ראשית, אפשר לפנות אליו בכל מקרה שבו מתעורר צורך להתנגד לצוואה. בגלל שצוואה היא מסמך משפטי מחייב, יש להתייעץ עם עורך דין כדי לבדוק את הקבילות שלה מבחינת בית המשפט. לאחר מכן, ניתן לברר האם ומתי אפשר לערער על הצוואה ולבחור את הנימוקים המשכנעים ביותר עבור ההתנגדות. ההליך מונע את מתן התוקף לצוואה ויכול לסייע לשמור על האינטרסים של לקוחות עורך הדין גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

לחילופין, עו"ד לענייני צוואות וירושות יכול להציע שירות משפטי של הגנה על צוואה. המטרה של הגנה על צוואה היא להבטיח את הביצוע שלה ולמנוע את הצלחת ההליך של פסילה או התנגדות מצד גורם חיצוני. אמנם לקוחות של עו"ד לענייני צוואות וירושות מכירים הכי טוב את המשפחה או בני הזוג שלהם, אבל זה לא אומר שהם בקיאים בסעיפי החוק או יודעים כיצד להגן על עצמם ועל הצוואה שהם רשומים בה.

מה הקשר בין עו"ד לענייני צוואות וירושות לבין סכסוכים במשפחה?

כל תחומי ההתמחות של עו"ד לענייני צוואות וירושות עולים בקנה אחד עם הצרכים של אנשים פרטיים בשלבים הכי רגישים בחייהם. מלבד צוואות, עו"ד לענייני צוואות וירושות מתמחה לדוגמא בסכסוכי ירושה ומחלוקות שנולדות בגלל הניסיון להשתלט על רכוש התא המשפחתי. אם רוצים שבשלבים האלה המשפחה תקבל גיבוי מקצועי ומבוסס, חשוב לערב כמה שיותר מוקדם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו.

כמו כן, עו"ד לענייני צוואות וירושות יכול להיות מעורב בתהליך של ביטול הסכם מתנה: הליך שפוסל הסכם בין בני משפחה שמטרתו לנשל יורשים מהירושה העתידית. בהקשר הזה יש לציין שחשיבות המעורבות של עו"ד לענייני צוואות וירושות בכלל לא קשורה למשאבי המשפחה או לגובה הירושה, אלא רק לצורך של אנשים מן השורה להגן על עצמם בין כתלי בית המשפט.

איך בוחרים עורך דין?

הבעיה היא שדווקא רגישות הנושאים שבהם עוסק עו"ד לענייני צוואות וירושות עלולה להקשות על בחירתו. בשביל לבחור נכון עורך דין מן הסוג הזה, קיימים כמה נושאים שאותם צריך לבדוק:

א. כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין – ניסיון משחק תפקיד חשוב כי הוא מאפשר לכל עו"ד לענייני צוואות וירושות ללמוד מתוך מקרים קודמים שבהם הוא היה מעורב. ככל שלעורך הדין יש ניסיון רב יותר, כך סביר להניח שהוא פגש מקרים דומים וידע כיצד לטפל בהם.

ב. מה תחום ההתמחות של עו"ד לענייני צוואות וירושות – עו"ד לענייני צוואות וירושות יכול להתמחות כאמור בנושאים שונים. בשביל לבחור אותו נכון, יוצרים קשר עם המשרד או איתו ומבררים בצורה מפורשת במה הוא מתמחה.

ג. עלויות – קיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים בין שכר טרחה של עורכי דין שונים. בשביל לחסוך בהוצאות ועדיין לקבל שירות משפטי ראוי ומקצועי, משווים עלויות ורק אז מחליטים אל איזה עורך דין לפנות.

לסיכום, היכרות עם תחומי ההתמחות של עו"ד לענייני צוואות וירושות רלוונטית בכל שלב בחיינו ולא רק חלילה על רקע מוות של קרוב משפחה. אם רוצים להיערך לכל תרחיש, מתייעצים איתו מוקדם.

הוסף תגובה