עורך דין / סנגור / קטגור – מיהו סנגור / קטגור טוב?

עורך דין / סנגור / קטגור – מיהו סנגור / קטגור טוב?

סנגוריה, פירושו לנסות למצוא את הטוב שבדבר. וקטגוריה, פירושו לנסות למצוא את הרע שבדבר. הקטגור תפקידו למצוא את הרע שיש באדם ולהרשיע אותו. והסנגור תפקידו למצוא את הטוב שבאם ולזכות אותו.

ואם נתבונן בעניין נראה, כי סנגור טוב חייב להיות גם קטגור טוב וקטגור טוב חייב להיות גם סנגור טוב. מדוע? כי המהות של סנגוריה ושל קטגוריה, היא אותה המהות. ורק מי שהוא מסוגל לקטרג, רק הוא מסוגל לסנגר ולהפך.

ונסביר: קטגוריה פירושו למצוא את החיסרון שיש בדבר. כאשר הכל מושלם, אין שום בעיה. והקטגור תפקידו לנסות למצוא את מה שחסר בדבר, ועל ידי זה להרשיע את האדם. ואם נתבונן היטב נראה, כי בעצם אפשר לומר, כי הסנגוריה, היא הקטרוג של הקטגוריה. כי המהות של הסנגוריה, היא למצוא את החיסרון שיש בתוך הקטגוריה. כך שבעצם, הסנגור הוא בעצם המקטרג של הקטגוריה.

כי הקטגור מנסה כל הזמן למצוא את החיסרון שבדבר. והסנגור מנסה כל הזמן למצוא את החיסרון שיש במציאת החיסרון, ועל ידי זה להגיע אל השלמות. כך שכדי להיות סנגור טוב, לשם כך על האדם להיות מסוגל למצוא את החיסרון שיש בכל דבר, שזהו תפקידו של הקטגור. ועל ידי זה האדם יכול למצוא את החיסרון שיש במציאת החיסרון של הקטגור, ועל ידי זה לסנגר על האדם.

 

וכן להפך. מי שרוצה להיות קטגור טוב, עליו להיות מסוגל להיות סנגור טוב. כי מהות הסנגוריה, היא לנסות למצוא את החיסרון שבקטגוריה. וסנגור טוב הוא זה שמסוגל ללמד זכות על כל אחד באדם. כי לפעמים האדם נראה כרשע גדול וכאשם באופן מוחלט, מאחר שהאדם מלא בחסרונות כלפי חוץ. והסנגור הטוב יודע למצוא את החיסרון שיש בחסרונות, דהיינו הוא מראה מדוע החסרונות שנראים כלפי חוץ, מדוע הם לא באמת חסרונות וכולי.

ורק מי שמסוגל למצוא את החיסרון שיש בחסרונות הגלויים ולזכות את האדם, רק הוא מסוגל גם לעשות את ההפך ולהראות את החסרונות שיש בכל דבר ולהרשיע את האדם.

ומצד האמת, סנגור וקטגור טוב, הוא רק מי שרואה את התמונה המלאה של המציאות. כי לכל דבר בעולם יש שני צדדים שונים של המטבע. ולכל יתרון יש גם חסרון ולכל חסרון יש גם יתרון. וכל הדברים שבעולם, חסרים זה את זה, ומצד שני כל הדברים שבעולם מאוחדים זה עם זה. כך שבכל דבר בעולם, יש גם חסרון, ובנוסף בכל דבר שבעולם, יש גם שלמות מוחלטת.

ומי שרואה את התמונה המלאה של המציאות, ורואה את השלמות ואת החיסרון שיש בכל דבר, רק הוא מסוגל באמת ללמד זכות על כל אחד בעולם, וגם להיות מסוגל להרשיע כל אחד בעולם.

ונסכם: ככל שהאדם רואה טוב יותר את התמונה המלאה של המציאות, ומבין כיצד כל הדברים שבעולם יש בהם גם חסרונות וגם שלמות, רק הוא מסוגל להיות קטגור וסנגור טוב.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על מציאות, חסר, יעוץ, על האדם ל … ועוד …

הוסף תגובה