עיצוב הבית עם רהיטים יוקרתיים

עיצוב הבית עם רהיטים יוקרתיים

בעבר כדי למצוא רהיטים יוקרתיים לבית, היה צריך לאזור סבלנות רבה לתהליך החיפושים ואף להרחיק למדינות אחרות. כיום, ניתן למצוא בקלות רהיטי יוקרה גם בישראל, אך צריך לדעת בדיוק מה מחפשים על מנת להשלים את תהליך עיצוב הבית בצורה מושלמת.

חומרי הגלם ומידת העמידות

לצערנו, לעתים הרצון ליצור רהיטי יוקרה בא על חשבון דברים אחרים, כמו איכות חומרי הגלם ומידת העמידות של הרהיט. לכן, הקריטריון הראשון לפיו יש לבחון את הרהיטים הוא מאלו חומרים הוא מיוצר והאם חומרים אלו עמידים, חזקים ויכולים לשמש לטווח ארוך ללא בלאי ושחיקה. בנקודה זו חשוב להבהיר שעמידות הרהיטים אינה נקבעת רק לפי הבחירה ברהיטי עץ טבעי, אלומיניום, זכוכית מחוסמת או כל חומר גלם אחר אשר נחשב לאיכותי וחזק, אלא גם על פי תהליך הייצור של הרהיט, שלב הצביעה, הציפוי ורמת הגימור הסופית.

סוג הרהיט

איתור רהיטים יוקרתיים יכול להתבצע גם לפי סוג הרהיט. יש רהיטים אשר מזוהים יותר עם סגנון עיצוב יוקרתי ואחת הדוגמאות לכך אלו כסאות בר. כסאות בר למטבח הפכו בשנים האחרונות לטרנד מבוקש בעיצוב הבית בעיקר בגלל שילוב הדלפקים בחלל המטבח המשמשים כמו פינת אוכל מוגבהת. אחד היתרונות של כסאות אלו זה שניתן להתאים אותם כמעט לכל סגנון עיצוב.
כיום ניתן למצוא מגוון כסאות בר מעוצבים למטבח המשלבים בין חומרי גלם שונים, כמו עץ ופלסטיק, מתכת וריפוד וכן הלאה. מאפיין נוסף שלהם הוא שניתן לשלב צבעים מעניינים בכיסא עצמו. במידה ואתם מחפשים כסאות בר בסגנון יוקרתי כפרי, תוכלו להתמקד בכיסאות עץ כשהדגש הוא על איכות העץ וגם על גוונים בהירים כמו לבן או שמנת, וצבעים בגווני הפסטל כמו צהוב, תכלת וירוק. ולבסוף, המעוניינים בעיצוב יוקרתי אלגנטי, יוכלו גם כן למצוא כסאות בר שיעמדו בדרישות, כגון דגמים המשלבים מתכת או נירוסטה בקווים מעוגלים.

סגנון העיצוב

גם לאחר שהחלטתם שאתם מעוניינים בעיצוב יוקרתי בבית, תצטרכו להכריע בין סגנונות שונים. כפי שנרמז קודם בהתייחס לכיסאות בר, הבחירה היא בעיקר בין רהיטים בסגנון עיצוב יוקרתי מודרני, סגנון עיצוב יוקרתי כפרי וסגנון עיצוב יוקרתי אלגנטי או עתיק. לכל נישה יש מאפיינים עיצוביים שונים והבחירה צריכה להיעשות לפי נטיית הלב שלכם והטעם האישי. לאחר שתתמקדו בסגנון מסוים, תוכלו למצוא בקלות ריהוט לכל הבית, החל מהמטבח, פינת האוכל ועד לחדר השינה. טרנד פופולרי שגבר בשנים האחרונות בישראל הוא שילוב של רהיטים צבעוניים, כלומר לעצב כל רהיט אחר בבית בצבע שונה. 

המקוריות

כדי לזהות רהיטי יוקרה כדאי לוודא שלא מדובר ברהיטים אשר יוצרו בפס ייצור המוני, אלא בקולקציה מיוחדת אשר נושאת את שמו של מעצב מוכר ובעל מוניטין. בדרך זו תוכלו לוודא שהרהיטים שבחרתם לבית הם ייחודיים ולא מקשטים כל בית ממוצע.

מקום הייצור

כאמור, כיום קל למצוא רהיטים יוקרתיים גם בישראל, וזאת הודות לחברות אשר עוסקות בייבוא ושיווק רהיטים ממדינות שונות. אמנם קיימים גם רהיטים יוקרתיים תוצרת כחול לבן, אך אין ספק שייבוא ממדינות אחרות מאפשר להציע ללקוחות מגוון רחב יותר של רהיטים בשלל סגנונות עיצוב. כדי לאתר רהיטי יוקרה יש לבדוק גם את המקום ממנו חברת הרהיטים מייבאת את מוצריה השונים, כאשר מדינות מסוימות באירופה כמו איטליה ומדינות נוספות במזרח, נחשבות לגולת הכותרת בכל הקשור לייצור רהיטים יוקרתיים באיכות גבוהה.

הפונקציונליות

אחד המאפיינים של רהיטים יוקרתיים זה האיזון בין עיצוב מיוחד לבין שמירה על פונקציונליות. אם ניקח שוב כדוגמה את כיסאות הבר, הרי שהדגמים היוקרתיים הם אלו המשלבים בין מראה מרשים לבין נוחות ישיבה, ואותו הדבר לגבי עיצוב פינות אוכל או ספות. ברהיטים אחרים יש לבחון את הפונקציונליות בהתאם למטרת הרהיט, כמו אחסון, כתיבה או קריאה, אכילה וכן הלאה.

בחרתם רהיטים יוקרתיים? אל תשכחו שבעיצוב הבית הכול צריך להשתלב וליצור מראה אסתטי והרמוני, לכן ודאו שהרהיטים מתאימים זה לזה ולשאר האלמנטים העיצוביים, כמו צבעי הקירות, תמונות וגופי תאורה.

הוסף תגובה